Duron systeem -> tips !?

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Ik ga een duron systeem bouwen voor m'n pa.
Ik heb hierover nog een paar vraagjes:

moederbord: MSI K7T-pro Okee? (heb zelf de slotA versie)
(heb geen baat bij ATA-100 of SCSI integratie)
koeler: standaard doen? (wordt niet overclocked)
Voeding: Moet deze voor een Duron ook 300 WATT zijn,
net als voor een Athlon !?
videokaart: Noem eens een goede tot 250 piek (er worden
hier geen games gespeeld :) )

Nog andere dingen waar ik op moet letten voor ik het
spul aanschaf !?

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat MSI mobo is volgens mij gewoon goed stabiel. Dus ideaal voor je pa.
Voeding weet ik niet.
Standaard koeler is voldoende als de proc toch niet overgeklokt wordt.
Videokaart: neem een Matrox G400 16 MB singlehead. Zeer goede 2D. Mindere 3D, maar dat is toch niet nodig.

Tip: besteedt wat aandacht aan de monitor die je er bij gaat kopen (als dat zo is).

Verwijderd

Als je geen ATA100 etc wil kan je het beste de "standaart" Abit K7T kopen, deze is gewoon een van de beste, een rage pro met 8/16 mb. ram is wel voldoende als je geen spellen speelt op die maschine, 250watt is in princiepe voldoende voor een duron met een low end videokaart, maar als je allemaal nieuw spul moet kopen koop dan meteen een 300watt.

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 12:45
Ik weet het prijs verschil tussen MSI en Abit niet, maar als je NIET gaat oc-en zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan en denk dat dat de MSI is

kwa kwaliteit zullen ze elkaar niet veel ontlopen, alleen indeling vind ik bij Abit beter, maar denk niet dat je 6x PCI nodig hebt met het doel van je pc, dus ga gewoon voor iets goedkoper en koop dan eventueel eenbeter videokaart voor dat geld

heb zelf een Abit KT7-Raid en bevalt me goed, MSI verder geen ervaring mee, maar is volgens mij ook gewoon goed als je oc-gedeelte toch niet nodig hebt

en neem een 300W, kost iets meer maar dan weet je zeker dat het goed werkt en bij 250W en lager heb je kans dat je pc niet echt stabiel is

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Evert heeft het er perfect neergezet, beter kan niet :):):):):):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Video :

Guillemot Maxi Gamer Cougar TNT2 M64 F220,- bij NoRRoD. Valt er toch nog te gamen en super 2d prestaties.
Pagina: 1