{JS} intern js in extern js file

Pagina: 1
Acties:

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Topicstarter
Ik hoop dat jullie de titel begrijpen wist ook niet hoe ik het moest omschrijven. Even een beetje toelichting,

Ben nog helemaal niet zo thuis hierin maar daar probeer ik nu verandering in te brengen.

Ik ben dus aan het testen en stoeien met een html waarin in de body een js wordt aangeroepen. bv.
code:
1
2
3
<body>
<script src="links.js"></script>
</body>

in dat js staat bijvoorbeeld dit
code:
1
document.write('<a href="link.htm">link</a>')

Tot nu toe nog geen probleem en lukt het me al aardig met css en js klooien. Maar stel ik wil mijn link verbergen in de status balk en er een boodschap of andere txt in plakken

dan zou het dus dit worden
code:
1
document.write('<a href="link.htm" onMouseOver="(window.status='link'); return true">Link</a>')

Dit werkt dus niet en zelf denk ik dat ik wel weet waarom, js denkt volgens mij bij de eerte ' die hij tegenkomt na de opening dat hij daar moet stoppen en verwacht een ). Dan zou je kunnen zeggen je kan het met andere quotjes doen maar aangezien je die al gebruikt met die html links werkt dat dus ook niet.

Ik heb geprobeerd te zoeken maar kan niet echt iets vinden hierover. Ook omdat ik totaal niet weet waarop ik moet zoeken. Weet ook niet of dit mogelijk is of dat ik een andere kant op moet denken.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

die (')'s escapen misschien? met \' ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> W&G

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
code:
1
document.write('<a href="link.htm" onMouseOver="(window.status='link'); return true">Link</a>')
Je moet je window.status=\'link\' escapen want anders denk javascript dat het het einde van de document.write is...

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het moet wel kunnen, maar je moet even ouwehoeren met die comma`s enzo.. :)

• SWINX
misschien kun je het handiger met een functie-tje doen:

link('link.htm','Link','statusbar tekst');
code:
1
2
3
4
function link(url, naam, tekst)
{
  document.write('<a href="'+url+'" onMouseOver="(window.status=\''+text+'\'); return true">'+naam+'</a>');
}

• Muppet

Muppet

Topicstarter
toppie dat "Escapen" werkt. Weer wat geleerd, als je niet weet hoe dat heet is dat moeilijk zoeken. :) thnx

En die functie ga ik ff naar kijken is misschien ook wel makkelijk.

Moet ik dan niet eerst die waarden als "Var" meegeven toch. (2e dag javascript so be gentle)

sorrie voor misplaatsing topic maar ik vond dat dit eigenlijk meet scripting was ipv webdesign maar staat in de faq ik weet het had het kunnen weten maar iedereen vergeet wel eens wat.

• SWINX
Op maandag 11 maart 2002 17:30 schreef Muppet het volgende:
toppie dat "Escapen" werkt. Weer wat geleerd, als je niet weet hoe dat heet is dat moeilijk zoeken. :) thnx
jup ;)
En die functie ga ik ff naar kijken is misschien ook wel makkelijk.

Moet ik dan niet eerst die waarden als "Var" meegeven toch. (2e dag javascript so be gentle)
Nee, je kunt gewoon de functie gebruiken zoals ie hierboven staat
sorrie voor misplaatsing topic maar ik vond dat dit eigenlijk meet scripting was ipv webdesign maar staat in de faq ik weet het had het kunnen weten maar iedereen vergeet wel eens wat.
Ter info: op de index-pagina staat zo'n beetje aangegeven waar alles thuis hoort :)

• Muppet

Muppet

Topicstarter
Ik weet waar alles moet hoor das het probleeem niet :) was gewoon een beetje suf.

kan ik dan meteen een ander klein vraagje ?? is het mogelijk een html pagina te laten in een div ??

Ik maak dan zeg maar een center <div> aan in het midden van de pagina. Hier word de contents dan ingeschreven d.m.v. een javascriptje. Als je dan op het menu druk wordt er in principe een andere html pagina geladen (excact hetzelfde inhoud) alleen met een ander js die dan andere content weergeeft.

dit is niet echt handig editen.

Enig idee om dit principe wat te vermakkelijken ??

Elke keer een js wijzigen zodra de txt aangepast moet worden is niet echt gebruikers vriendelijk.

Verwijderd

Wil je nou zoiets dat de inhoud van de <div> automtisch steeds veranderd ?!
Dan ga je naar de PHP,ASP stuff toe

Verwijderd

Laad in een onzichtbaar frame een nieuwe pagina in, en hevel de inhoud over mbv:
code:
1
document.getElementById('divnaam').innerHTML = parent.frames['framenaam'].document.body.innerHMTL;

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 21:18 schreef Cheatah het volgende:
Laad in een onzichtbaar frame een nieuwe pagina in, en hevel de inhoud over mbv:
code:
1
document.getElementById('divnaam').innerHTML = parent.frames['framenaam'].document.body.innerHMTL;
Majah, als je dan 5 keer een verschillende inhoud hebt..
Is het niet sneller om verschillende visible/hidden div's te gebruiken eigenlijk !?

• Muppet

Muppet

Topicstarter
Dat is wel een idee (al begrijp ik het niet helemaal), het zijn 5 pagina's. Maar het probleem is de txt staat nu in een js dmv document.write

Dit is niet echt handig editen.

Als je nou gewoon een html zou kunnen laden in een div. Zou ik de content wat makkelijker kunnen editen en overzichtelijker maken. In js is het 1 aan 1gesloten lap txt.

Pagina: 1