poort doorsturen, welke en hoe??

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 20:14

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, wat vast wel makkelijk op te lossen is :)

Ik wil op mijn eigen PC Sambar en ActivePerl draaien. Maar, die moeten wel bereikbaar zijn vanuit de buitenwereld. Dus, dat wordt poorten mappen.

Nu is het probleem:

1) Ik weet niet welke poorten ik moet mappen
2) Ik werk met RH7.2 op de server, heb keurig mijn internet gedeeld en samba opgezet, maar poorten mappen krijg ik niet voor elkaar...

Wie kan mij iig. vertellen welke poorten ik moet gebruiken, en eventueel ook hoe ik ze moet mappen.

• sus

sus

Topicstarter
Ik heb dit gevonden, kan dat werken?

ipmasqadm portfw -a -P tcp -L <server_ip> <server_poort> -R <mijn_ip> <mijn_poort>

onder RH7.2 that is. En moet dit dan in rc.local?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 11 maart 2002 17:03 schreef SuspiciouS het volgende:
1) Ik weet niet welke poorten ik moet mappen
2) Ik werk met RH7.2 op de server, heb keurig mijn internet gedeeld en samba opgezet, maar poorten mappen krijg ik niet voor elkaar...

Wie kan mij iig. vertellen welke poorten ik moet gebruiken, en eventueel ook hoe ik ze moet mappen.
1) Kijk eens naar een programma als nmap, daarmee kun je zien welke poorten er open staan op een machine. Je zou nmap los kunnen laten op je bak waarop ActivePerl draait, waarna je zou moeten kunnen zien op welke poort het zit. Ook in de documentatie is er vast wel wat over te vinden. Zit het niet gewoon op poort 80?

2) Zie de FAQ, daarin staat voor verschillende kernels beschreven hoe je portmapping aanpakt. Je kernelversie (2.2.x of 2.4.x) kun je zien bij de output van het commando 'uname -a'.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• sus

sus

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 18:50 schreef odysseus het volgende:

[..]

1) Kijk eens naar een programma als nmap, daarmee kun je zien welke poorten er open staan op een machine. Je zou nmap los kunnen laten op je bak waarop ActivePerl draait, waarna je zou moeten kunnen zien op welke poort het zit. Ook in de documentatie is er vast wel wat over te vinden. Zit het niet gewoon op poort 80?

2) Zie de FAQ, daarin staat voor verschillende kernels beschreven hoe je portmapping aanpakt. Je kernelversie (2.2.x of 2.4.x) kun je zien bij de output van het commando 'uname -a'.
nmap, is dat voor windows of linux. Want dat was ik dus vergeten. De PC waarop dus sambar en perl komen draaien onder windows....

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 17:09 schreef SuspiciouS het volgende:
Ik heb dit gevonden, kan dat werken?

ipmasqadm portfw -a -P tcp -L <server_ip> <server_poort> -R <mijn_ip> <mijn_poort>

onder RH7.2 that is. En moet dit dan in rc.local?
nee, check www.xs4me.dhs.org/~peter/firewall maar ff. Mijn firewall met ook een paar portforwards ;)
In rc.local kun je doen ja, maar mooier is om met iptables-save te werken, je kunt dan de regels in een bestandje opslaan. Deze regels kun je dan laden met "/etc/rc.d/iptables start" (als je dat even goed instelt). Maar doe het eerst maar ff in rc.local ;)

Owja, die quickhack van rmmod ipchains was nodig omdat RH 7.1 vreemd genoeg ipchains als firewall gebruik. |:(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 11 maart 2002 19:51 schreef SuspiciouS het volgende:
nmap, is dat voor windows of linux. Want dat was ik dus vergeten. De PC waarop dus sambar en perl komen draaien onder windows....
nmap is voor GNU/Linux. Je kunt het echter ook vanaf een andere pc draaien, dus als je het gewoon op je NAT-bak installeert en vanaf daar iets draait als 'nmap -p 1-65535 192.168.x.x' dan zul je vanzelf zien welke poorten er open staan.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1