Toon posts:

[ADSL] usb of ethernet

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment kabel internet via RENDO de kooi (www.rendo.dekooi.nl) , heel erg triest , data limiet van 300 mb (23 euro cent p/mb voor overschrijding) maar ik wil dus overstappen op adsl (xs4all denk ik?) maar ik weet nu niet of ik de ETHERNET of de USB modem moet nemen , ik heb al veel gelezen in de search maar ik weet nou niet of die ethernet nou sneller is? ik heb maar 1 computer dus is het echt nodig om een ethernet te nemen?
graag advies.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Nodig is het niet. Maar als je ooit nog iets meer wil met je systeem (huisnetwerkje en verbinding delen) dan is ethernet wel een heel stuk handiger.

Verwijderd

Yep in dat geval is ethernet veel handiger zelfs :Y)

Verwijderd

ik heb nog wel een usb versie te koop.

Verwijderd

300 MB is i.d.d. volslagen achterlijk.

Het ethernetmodem biedt inderdaad voordelen als je later internet zou willen delen met meer dan 1 computer. Het Alcatel ethernet modem dat met MXSTREAM meegeleverd wordt kun je gemakkelijk tweaken, d.w.z. ombouwen tot ADSL router, en direct aansluiten op een switch of hub. Hier kun je je (client-)PC's aan hangen.

Verwijderd

Ik heb het in principe ook nog niet nodig, maar ik ben ook voor Ethernet gegaan, maar dat komt voornamelijk omdat ik het bedrag ervoor niet zelf hoefde op te hoesten >:).

Als je het geld niet kan missen zou ik USB nemen.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ethernet is net wat lekkerder wegens minder kans op storingen in XP

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op maandag 11 maart 2002 16:58 schreef -Nighthawk- het volgende:
Ik heb op dit moment kabel internet via RENDO de kooi (www.rendo.dekooi.nl) , heel erg triest , data limiet van 300 mb (23 euro cent p/mb voor overschrijding) maar ik wil dus overstappen op adsl (xs4all denk ik?) maar ik weet nu niet of ik de ETHERNET of de USB modem moet nemen , ik heb al veel gelezen in de search maar ik weet nou niet of die ethernet nou sneller is? ik heb maar 1 computer dus is het echt nodig om een ethernet te nemen?
graag advies.
He rendo-er! Ik zit op het moment ook weer even bij rendo. had eerst bij de KPN een usb modem gekregen terwijl ik een ethernet besteld had. USB liep gigantisch traag en klapte er voortdurend uit. Ik zou een ethernet nemen als ik jou was. Zelf heb ik een lidmaatschap bi HCCNET. Je moet dan echter wel lid worden, maar het internet is goedkoper daar en bovendien krijg je gratis een lidmaatschap op een tijdschrift. :-)

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 17:06 schreef pentium het volgende:
ik heb nog wel een usb versie te koop.
mail me ff voor een prijs als je wilt.
pkuiper@rendo.dekooi.nl

ik ben btw maar van plan om 1 jaar adsl te nemen en daarna over te stappen op @ home van essent ( die ,als ik de rendo mag geloven over ruim een jaar in HOOGEVEEN beschikbaar is )

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op maandag 11 maart 2002 17:15 schreef -Nighthawk- het volgende:

[..]

mail me ff voor een prijs als je wilt.
pkuiper@rendo.dekooi.nl

ik ben btw maar van plan om 1 jaar adsl te nemen en daarna over te stappen op @ home van essent ( die ,als ik de rendo mag geloven over ruim een jaar in HOOGEVEEN beschikbaar is )
Ik doe er niet veel op... :-)

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 17:15 schreef GerwinPrins het volgende:

[..]

He rendo-er! Ik zit op het moment ook weer even bij rendo. had eerst bij de KPN een usb modem gekregen terwijl ik een ethernet besteld had. USB liep gigantisch traag en klapte er voortdurend uit. Ik zou een ethernet nemen als ik jou was. Zelf heb ik een lidmaatschap bi HCCNET. Je moet dan echter wel lid worden, maar het internet is goedkoper daar en bovendien krijg je gratis een lidmaatschap op een tijdschrift. :-)
hoe traag is gigantisch traag? ( alles beter dan 3kb p/s bij de rendo ;) )
maar de ethernet is stukken duurder en ik moet alles zelf betalen :( maar als er echt een duidelijk verschil in de snelheid zit neem ik de ethernet , anders niet

edit : typo's

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 17:20 schreef -Nighthawk- het volgende:

[..]

hoe traag is gigantisch traag? ( alles beter dan 3k/b p/s bij de rendo ;) )
maar de ethernet is stukken duurder en ik moet alles zelf betalen :( maar als er echt een duidelijk verschil in de snelheid zit neem ik de ethernet , anders niet
ik heb de usb genomen het internet delen gaat via win me super maklijk +/- 5 min werk. maar zorg er wel voor dat je meten de nieuwe driver vers 1.4 download.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 17:23 schreef computerboer22 het volgende:

[..]

ik heb de usb genomen het internet delen gaat via win me super maklijk +/- 5 min werk. maar zorg er wel voor dat je meten de nieuwe driver vers 1.4 download.
zou het onder win xp ook zo makkelijk gaan?
en welke snelheden haal jij gem. met de usb modem?

Verwijderd

Duh ;) Gewoon de 55 kb/s :) maximaal

Maar neem een ethernet als je het kan missen. Wil je dan een snellere abo dan kan je altijd met die modem dat bereiken. Een usb schijnt dit niet aan te kunnen.

Succes

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Lees de FAQ, daar staat je vraag beantwoord.

Ethernet is het antwoord

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.