Toon posts:

Geen ping in netwerk XP <-> 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een UTP netwerk tussen een Windows 98 en een Windows XP machine. De opstelling is als volgt:

XP: nic Realtek 8139 - @home
nic National Semiconductor - thuisnetwerk
ip nummer 192.168.0.1

98: Realtek 8139 - thuisnetwerk
ip nummer 192.168.0.2

Op beide pc's is TCP/IP protocol geïnstalleerd. Ook Client voor Microsoft-Netwerken en Bestands- en printerdeling.

Er zit een cross-kabel tussen en de lampjes branden. Ook geeft XP aan als er een verbinding tot stand is gekomen.

Pingen naar 1 van de 2 computers werkt niet, ping localhost (127.0.0.1) werkt wel en pingen naar eigen ip werkt ook.

We hebben al van netwerkkaarten gewisseld en ook van pci sloten maar niks werkt. De pc's zitten in dezelfde werkgroep.
Ook de @home netwerkkaart eruit halen heeft niet geholpen.

Verwijderd

Subnetmask ?

Verwijderd

Topicstarter
Subnet 255.255.255.0
Firewall in XP staat trouwens ook uit.

Verwijderd

kabel niet goed denk ik .

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 10:41
mischien heb je bij de XP bak , firewall aanstaan? en zelfs de ping port uitstaan dus..

start --> instellingen --> netwerk verbindignen
en dan naar firewall en dan geavanceerd en dan ICMP

Verwijderd

Heb je tcp/ip wel als standaardprotocol ingesteld??

Verwijderd

en heb je werkgroep aangemaakt??

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort probleem..ik heb Win XP draaien op de pc die internet sharing aan heeft. De bak die dus via XP internet moet krijgen draait 98SE. Nu kan ik wel vanaf die bak op de schijven kijken van XP maar andersom niet. Ook werkt internet sharing niet...

Iemand enig idee??

|:(

Verwijderd

Vanuit XP kan je toch een diskette maken die je er bij de ander pc indoet voor de netwerk instellingen? Probeer dat anders! Welke Ip nummers heb je ze opgegeven?

Verwijderd

weer niet goed gelezen.. Installeer TCP IP opnieuw op de computer die niet kan pingen, want als je niet kan pingen naar een adres zit daar ergens een probleem

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Oplossing: Win2000 Proffesional (:
Succes ....

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Verwijderd

Topicstarter
De kabel is zeker goed want we hebben het al met een andere kabel geprobeerd. TCP/IP is standaardprotocol en werkgroep is op beide pc's hetzelfde.

Een diskette maken via de wizard helpt ook niet, bovendien zet ie 'm dan op DHCP terwijl het de bedoeling is met statische ip's te werken.

Van en naar beide computers kan er niet gepingd worden, en TCP/IP opnieuw installeren werkt ook niet. Trouwens ping localhost werkt wel gewoon.
Pagina: 1