MSI of Asus Mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:51

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik ga nu een nieuwe PC kopen en zit te twijfelen tussen een MSI mobo en een Asus Mobo.

In mijn server zit een MSI mobo en is echt een supermobo! Nooit problemen mee.

Nu hoor ik ook dat Asus mobo's heel rele zijn.

Het gaat om het volgende
-AMD TB XP CPU
-DDR ram
-Stabiel
-Overclocken niet nodig
-niet te duur
-geen shit zoals OB sound e.d.

Wat zeggen jullie?

GRAAG GOEDE ARGUMENTEN DUS GEEN FLAME TOPIC!!

Verwijderd

Ja met asus kun je die fsb natuurlijk niet zo makkelijk bewerken als met een msi..
ik heb een duron en msi 6330, en werkt perfect en stabiel.
oc kan ook goed

Verwijderd

oc boeit 'm niet dus dan zou ik zeggen neem een Asus
bijzonder stabiel en betrouwbaar

• Snow_King
  • Laatst online: 05:51

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 16:07 schreef Technocratia het volgende:
Zoiets wil ik horen ja!

OC is niet nodig heb namelijk een keer mijn net nieuwe CPU doorgefikt en leg dat maar uit aan je ouders! :'(

Dus daar ben ik van af gekicked.

Ik wil gewoon een stabiel bordje

• apa
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ik zou denken aan een ASUS A7M266. Dat is een klassiek mobo voor AthlonXP's en is gebaseerd op de AMD761 chipset. DDR266, stabiel (wegens reeds enige tijd beschikbaar en de meeste kinderfoutjes zijn er reeds uit). Ondertussen zijn ze ook een pak goedkoper geworden.

Een andere optie is een bord met SiS 645 als deze reeds beschikbaar zouden zijn (weet ik niet). Ze schijnen super stabiel te zijn en SiS kennende zullen ze ook goedkoop zijn.

Ohja, een AMD TB XP, wat is dat voor iets? De Thunderbird is de voorloper van de XP en heette "Athlon". De XP is gebaseerd op de Palomino.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Als ik persoonlijk een bordje zou kopen puur voor stabiliteit, dan zou ik toch voor de Asus A7V266-E gaan, ook al heb ik hele goede ervaringen met MSI. Ik hoor overal goede verhalen over dit bordje!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 12:28

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Ik heb ook een MSI gekocht en ik ben overgegaan van Asus naar MSI...

maar ik blijf lekker bij MSI SUPPER boardje...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Van diversen personen heb ik gehoort dat je voor zowel msi als asus kan kiezen, maar voor de stabiliteit zou ik voor asus gaan.

asus a7v266-e

8-)

workstation server laptop

Verwijderd

De MSI is prima, nog geen enkel probleem mee gehad. Maar ASUS is ook goed. Ik zou dan de goedkoopste nemen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Asus natuurlijk :)

Verwijderd

ik blijf erbij dat msi gewoon goede mobo's heeft

dus ik zou in jou geval een msi pakken :P

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
ik eb zelf een Abit kr7a raid en naar mijn menig is dit erg stabiel 2 weken aan eenstuk lopen zonder reboot en nog geen een bluescreen ik heb natuurlijk voordat ik dit mobo ging kopen ook de nodige info opgezocht op verschillende sites en daar bleek steeds dat de abit een super stabile bordje was ! ik heb eens ook zitten denken aan een MSI maar heb zo wat forums afgewandeld en daar bleek dat er met de MSI toch hier en daar wat probs waren . nu heb ik ddus de ABIT en nog geen seonde spijt van gehad

over de asus weet ik weinig te melden alleen de tijd dat ik in de pc brache werkzaam was en we hadden 1 asus bord nodig dan moesten we en 3 bestellen omdat de rest kapot was en dat terwijl me andere mobo het zo wat dat als je er 9 nodig had je er 10 moets bestellen

ik hoop dat je wat aan deze info hebt
Tis iedergeval de uitkomt van mij ervaringen en mijn eeuwige speurwerk naar hardware

veel suc6

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Ik heb de MSI K7T266 Pro2, en ik heb nog nooit een vastloper gehad (door m'n hardware dan). Zit wel onboard sound, maar hij blijft goedkoper dan de Asus, ik had de mijne nl voor 134 Euro.

Een slechte keus kan je eigenlijk niet maken, aangezien er nauwlijks geen slechte mobo's gemaakt worden.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een Asus A7V133, een vriend van me heeft een MSI-bordje, allebei prima. Maakt geen kont uit volgens mij qua stabiliteit als je niet gaat OC'en.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Jah, dit moet je zelf uitmaken, maar als je het mij vraagt hebben de beiden goede bordjes

ik heb een MSI, en die loopt als een trein, tis zelfs nog een redelijk oud bordje, maar hij doet het (zelfs overclocked) perfect

Ik zou gewoon de goedkoopste nemen

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

De Asus A7V266-EX/WOR, heel nieuw bordje, mijn broer heeft hem net gekocht en dat lijkt een prima mobo, met ultra ata 133 ondersteuning en beveiliging tegen doorfikken en daar zal de topicstarter best blij mee zijn!!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op maandag 11 maart 2002 16:07 schreef Technocratia het volgende:
Om de zelfde reden raad ik MSI aan. Dit om mijn herhaaldelijke slechte ervaringen met ASUS. (Zie mijn topic over spontaan afgefikte TUSL2-C b.v.) En met MSI Boards heb ik eigenlijk ERG weinig probs :)
Pagina: 1