Toon posts:

Volumeregeling lijdt eigen leven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Telkens als winamp een nieuwe mp3 afspeelt staat het geluid weer heel zacht in volumeregeling, de Wave/Directsound, ook al zet ik deze weer op 100%, bij een nieuwe mp3 gaat ie weer op 10%.

Hoe zorg ik ervoor dat ie altijd op 100% blijft :?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13
winamp heeft zelf een schuifje voor volume, dat heb je gewoon op zacht staan... vandaar..

schuifje zit langs (NAAST) het balans schuifje :)

Verwijderd

Topicstarter
Um... dat helpt niets..

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:36 schreef Ragonite het volgende:
Hallo,

Telkens als winamp een nieuwe mp3 afspeelt staat het geluid weer heel zacht in volumeregeling, de Wave/Directsound, ook al zet ik deze weer op 100%, bij een nieuwe mp3 gaat ie weer op 10%.

Hoe zorg ik ervoor dat ie altijd op 100% blijft :?
gewoon Volume control starten van je geluidskaart zelf en daar het instellen...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:40 schreef -KOD- het volgende:

[..]

gewoon Volume control starten van je geluidskaart zelf en daar het instellen...
Maar het probleem is dat de volumeregeling weer op 10% springt...

Verwijderd

ja maar stel je dan je Volume properties wel eens in via je VOLUME CONTROL... dus NIET via WINAMP

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:43 schreef -KOD- het volgende:
ja maar stel je dan je Volume properties wel eens in via je VOLUME CONTROL... dus NIET via WINAMP
In zowel windows volumregeling en die van creative zelf.. helpt niets.

Verwijderd

"Geinig" Ik heb dat probleempje dus ook, alleen dan met midi filetjes (na een paar sec ineens op 10% vh volume) kwam ik gisteren achter. Dit overigens met Win2K en de nieuwste Terratec dmx xfire 1024 drivers.

Ook werkt het volume schuifje van winamp niet meer.

Zal wel een geintje in de drivers zijn. Vind het alleen niet erg genoeg om hierdoor vanalles te gaan proberen, oudere drivers etc want verder doet de boel het prima en klinkt het fantastisch.
Maar als je dat hebt met mp3tjes en wavjes of misschien zelfs in games ofzo dan is dat natuurlijk wel uitermate vervelend en zou het misschien wel beter zijn es andere drivers te proberen of opnieuw installeren ofzo.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13
check je media player eens, die doet ook wel n's moeilijk bij mij..

winamp en media player beinvloeden met hun eigen volume instellingen direct het schuifje van wave in volume-control.
Deze willen nog wel n's moeilijk doen..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:46 schreef SALLY het volgende:
"Geinig" Ik heb dat probleempje dus ook, alleen dan met midi filetjes (na een paar sec ineens op 10% vh volume) kwam ik gisteren achter. Dit overigens met Win2K en de nieuwste Terratec dmx xfire 1024 drivers.

Ook werkt het volume schuifje van winamp niet meer.

Zal wel een geintje in de drivers zijn. Vind het alleen niet erg genoeg om hierdoor vanalles te gaan proberen, oudere drivers etc want verder doet de boel het prima en klinkt het fantastisch.
Maar als je dat hebt met mp3tjes en wavjes of misschien zelfs in games ofzo dan is dat natuurlijk wel uitermate vervelend en zou het misschien wel beter zijn es andere drivers te proberen of opnieuw installeren ofzo.
Daar ligt het zeker te weten niet aan.... want tot een uur geleden is het zo.. :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Dus, als jij in Winamp bij de Output Plugins de DirectSound selecteert, die Configureert en er zo voor zorgt dat de Volume Control niet enabled is, en daarna je volume van je geluidskaart instelt.. Dan is het probleem nog steeds aanwezig?!

edit:

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2069381520

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:56
Bij mij gebeurd hetzelfde en heb ff zitten kijken wat nou precies het geval is....

Bij je win volume control schiet je wav audio gewoon terug naar de setting van je winamp volume (niet als je win volume control open staat).

Dus winamp op 10% > win wav ook op 10 bij volgende mp3

Als je dus wil dat je volume control wav altijd op 100 blijft moet je ook je winamp op 100 laten staan.

of je moet wat dingen proberen met die output plugins

\Edit

Bij mij doet het volgens mij goed/ zo als jij het ook wil hebben als ik die direct output plugin selecteer..

Strava

Verwijderd

Dat gebeurde het weekend bij ook in winamp toen ik een cd-r plaatste.
Ik sinds kort XP erop, zou het gerelateerd kunnen zijn?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=10]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 11 maart 2002 16:04 schreef Prulleman het volgende:
Bij je win volume control schiet je wav audio gewoon terug naar de setting van je winamp volume (niet als je win volume control open staat).

Als je dus wil dat je volume control wav altijd op 100 blijft moet je ook je winamp op 100 laten staan.
Klopt, als je daarom de Volume Control van Winamp uitschakelt heb je daar geen last meer van, zie plaatje hierboven.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 21:44
Sorry voor deze megaschop, een akelige spelfout in de topictitel komt ineens weer tussen de ActiveTopics, maar ik heb het zelfde probleem. Heeft niks met Winamp te maken, meestal als ik bijv. na een avi een rm file open, of andersom dan staat de Wave weer op 0 bij Volumeregeling.

Iemand een oplossing?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-02 02:26

M-co

Arf!

*schopje*

Had hetzelfde probleem. Normaal gebruik ik winamp inclusief global hot keys als ik aan het gamen ben om niet te moeten alt-tabben. Voorheen ging dat altijd zonder problemen, maar sinds de winamp upgrade naar 5.3x gooide winamp mn wav volume altijd naar beneden als ik via de global hotkeys (ctrl + arrow) bijstelde. Na wat speurwerk op de winamp forums, kwam ik dit tegen.

http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=147654

Als je net als mij WIndows XP gebruik, switch dan van Waveout.dll naar DirectSound (opties, preferences, plug-ins, output) via bovenstaande link. Alles werkt nu weer zoals het moet. :)

Edit: Uninstall de andere twee .dll bestandjes die winamp default gebruikt, anders heeft het nog geen effect. :)

[ Voor 8% gewijzigd door M-co op 05-11-2006 23:30 ]

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 09:21
Heb je misschien Skype? Skype mag namelijk ook weleens rommelen aan je audio settings...

Verwijderd

heb je mediaplayer classic?... check even hoe dat schuifje staat,..
Op een of andere manier overrulede die mijn windows schuifje :)
Pagina: 1