Toon posts:

nu weer probleem met Enermax EG365P-VE (350watt)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst het zelfde probleem zie ->
[topic=425499/1/75]

ik heb nu dus een nieuwe voeding de enermax (zie topic name) en PRECIES hetzelfde probleem als met de Aopen voeding! :(

het zit nl zo: ik kan mijn systeem niet normaal booten (dan loopt ie vast) maar in de veilige modus wel!
dit probleem had ik dus al met die Aopen voeding die bij Aopen H600A kast zat. ik heb die voeding toen terug gestuurd (denkend dat deze DOA was) en voor een Enermax EG365P-VE geruild (met bijbetaling). nu heb ik deze dus aangesloten en weer blijft windows XP hangen op dat zelfde moment (dat zwarte Windows XP laad scherm met dat kleine blauwe balkje) behalve in de veilige modus. en met mijn originele voeding (235 watt Fortron Source FSP235-60GI)heb ik totaal geen problemen.

bij nader inzien was die Aopen voeding dus niet defect maar kan het dus alleen maar aan mijn systeem liggen. ;(

mijn systeem:
P II 350 @ 350
192 MBRAM @ 100 mhz
MOBO msi MS-6147 (ik heb de laatste bios update)
toshiba SD-M1612 DVD speler
Aopen 3212A brander
Geforce 2 mx 400 PCI
SBLive! 5.1
en een netwerkkaartje

help ik ben nu echt radeloos :?

[edit: moet ik nu 1 voor 1 de hardware die ik heb testen met de voeding ofzow, dus systeem eerst kaal starten etc? of kan het iets anders zijn?]

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Kaal starten is altijd het eerste wat je moet doen om dit soort problemen op te lossen, en dan kan je je gaan afvragen of het hele probleem wel bij de voeding ligt.....

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik dat eerst maar ff doen.

Verwijderd

Topicstarter
ok tot nu to gaat het goed ik moet alleen mijn systeem nog testen met de geluidsjkaart en de brander

Verwijderd

Topicstarter
ik wordt echt gek... hij deed het nadat ik alles omstebeurt getest had.

dus ik was ff aant msn'en valtie opeens uit poef! uit en toen ik dus bootte bleef ie weer hangen op dat zelfde punt!

WTF????

Verwijderd

Last van bord-'rot' ? kijk eens of je iets vreemd op je bord ziet.

Anders ff testen met 1 geheugenmodule en dan een duurtestje.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 16:38 schreef DragonLord het volgende:
Last van bord-'rot' ? kijk eens of je iets vreemd op je bord ziet.

Anders ff testen met 1 geheugenmodule en dan een duurtestje.
bedoel je met oiets vreemd -> stof?

Verwijderd

Bijvoorbeeld stof en/of condensatoren die een soort, zoutoplossing overzich heen hebben. (dus lek zijn)

Kijk ook maar ff of er soms een paar contact punten zijn (aan de onderkant) die er vergeeld/bruin uitzien.
Soldeersel heeft namelijk de slechtte eigenschap dat wanneer het belast wordt (lees warm) dat het een soort van gaat oxideren en dus slechter geleiden.
Nou geldt dit voornamelijk voor tv's maar kan ook heel goed voor komen op andere 'printplaten'.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik ff me mobo van de onderkant bekijken... het apart testen van het geheugen hielp iig geen moer.

maar toch vind ik het dan raar dat ik wel in de veilige modus kan nu....

Verwijderd

Dat blijft zekers vreemd, heeft je nieuwe A-open kast totaal geen overeenkomsten met je oude kast?

Ik zou naar die verschillen eens kijken, wellicht dat de afstandhouders anders zijn, of het achterplaatje van je ps/2 (etc.) poortjes.

Verwijderd

Topicstarter
het klopt idd dat het mobo niet als gegoten op de afstandhoudertjes pastte... maar ik ga nu ff kijken

brb ;)

Verwijderd

Plaatjes :? Pics :? Dan kunnen we ff meekijken.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een (flut webcam) maar dat lijkt me niet zo geweldig

ik heb het mobo nu in die oude kast gegooid (niet eens met alle schroefjes vastgezet) en hij doet het zowaar met de enermax

ik heb de fotos genomen (ken net)

en moet ze alleen nog ergens up zien te loaden (nu geebn tijd voor)

ik heb allleen nu gitaarles dus ben ik binnen 1,5 uur terug

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Waarom hou je je oude voeding dan niet gewoon :?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 17:54 schreef ubermaestro het volgende:
Waarom hou je je oude voeding dan niet gewoon :?
Het probleem van joss lag hem eerst in de kast, de voeding heeft ie nu vervangen door de enermax.

Je kunt beter vragen waarom ie niet de oude kast gebruikt, maar dat is onlogisch want anders kocht hij geen nieuwe.

Wel vreemd is het dat spullen in een kast wel werken en in een andere niet :?
uiterst merkwaardig.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op maandag 11 maart 2002 18:04 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Het probleem van joss lag hem eerst in de kast, de voeding heeft ie nu vervangen door de enermax.

Je kunt beter vragen waarom ie niet de oude kast gebruikt, maar dat is onlogisch want anders kocht hij geen nieuwe.

uiterst merkwaardig.
Dat lijkt me zeer onlogisch, volgens mij deed hij het toevallig gewoon wel toen hij in de oude kast zat.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 18:04 schreef DragonLord het volgende:

[..]
uiterst merkwaardig.
zou het misschien komen doordat de om afstandhoudertjes van de nieuwe kast geen plastic omhulseltje zit?
en in de oude kast wel?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Op maandag 11 maart 2002 19:11 schreef Jos_The_Boss het volgende:

[..]

zou het misschien komen doordat de om afstandhoudertjes van de nieuwe kast geen plastic omhulseltje zit?
en in de oude kast wel?
Heeft de mijne ook nie. is nie nodig dus...........

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus 1 systeem in 2 kasten

dvd en brander en floppy en psu zitten in de nieuwe kast mobo zit in de oude en zo werktie toppie

de kasten zijn open en staan tegenelkaar aan
hdd ligt daar tussen in

zo werktie wel maar dit is geen oplossing :(

zou het misschien komen doordta de schroefjes de aan de afstandhouders zitten kontakt maken ergens mee?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 18:41 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Dat lijkt me zeer onlogisch, volgens mij deed hij het toevallig gewoon wel toen hij in de oude kast zat.
Ik bedoel dat ie waarschijnlijk zijn nieuwe A-open kast heeft gekocht om MEER (ja, meer) ruimte heeft om z'n HD's etc. weg te kunnen moffelen.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 19:20 schreef Jos_The_Boss het volgende:
ik heb nu dus 1 systeem in 2 kasten

dvd en brander en floppy en psu zitten in de nieuwe kast mobo zit in de oude en zo werktie toppie

de kasten zijn open en staan tegenelkaar aan
hdd ligt daar tussen in

zo werktie wel maar dit is geen oplossing :(

zou het misschien komen doordta de schroefjes de aan de afstandhouders zitten kontakt maken ergens mee?
Je hebt nu waarschijnlijk plastic afstands busjes. Deze worden meestal in een openingetje gedrukt. De schroef zal dan nooit 123 een kast onderdeel kunnen raken. Mocht ie dat wel, doen dan lijkt het mij niks uit te maken, want alle gaten hebben meestal een zogenaamde massapunt, waarmee je het bord dus kan aarden.

Als je denkt dat het komt door de metalen afstandhouders (als je deze hebt ipv plasticen). Dan moet je van die isolatie 'fittingkjes' gebruiken, daarmee kun je het dan isoleren.

Verwijderd

Misschien nog een heel leip idee, probeer eens de schakelaars van je ouwe kast. Daarmee bedoel ik dus je power-, reset- en standby button terwijl je onderdelen in de nieuwe kast zitten.

Kan me heel goed voorstellen dat je onderhand die kast wel in de fik wil steken. >:)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet het ook niet meer hoor ik heb alles nu in de nieuwe kast gepleurd en hij geeft weer hetzelfde probleem

normal boot-> blijft hangen
safe mode -> hij doet het

ik ga die knoppen ff verwisselen

desnoods flash ik het bios ofzow of neem ik win2k :? ik weet ut niet meer hoor

volgens mij heeft mijn mobo heimwee naarde oude kast ofzo

Verwijderd

Topicstarter
ok ik de pc bleef daarnet weer vastzitten dus ik d8 ik haal me PCI Geforce 2 mx 400 er ff uit en toen bootte ie in 1 x wel normaal.
Pagina: 1