Toon posts:

Fan voeding stopt ermee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb vandaag een amd athlon xp1700 binnengekregen, dus ik hem er meteen in doen + de bij cooler die ik er bij gekocht had ofcourse 8-)
Opstarten....maar er kwam maar geen beeld.
Heb even geprobeerd met alleen videokaart etc. maar wat blijkt nu: de fan van de voeding begint wel te draaien, maar houdt dan ook meteen op.
Ik heb ook de voedingstekkers uit de cdrom en diskdrive gehaald maar dat maakte niks uit.
Zie hieronder voor comp gegevens.
Ik heb ook nog geprobeerd om de duron750 die er 1st op zat er op te doen maar toen gaf hij hetzelfde effect.
De comp blijft dus wel gewoon draaien maar er komt geen beeld (waarschijnlijk) omdat de fan van de voeding er mee stopt :/
Iemand tips ?

Verwijderd

300 wat voor een 1700xp, beetje weinig!!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 15:24 schreef freebie het volgende:
Dat is onzin! Zeker als je kijkt naar de rest van de hardware is 300 meer dan zat :)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:25 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Dat is onzin! Zeker als je kijkt naar de rest van de hardware is 300 meer dan zat :)
soms trekt een 300watt voeding dat dus niet! En dan is er dus geen spanning meer over om te fan te laten draaien!! 350/400 wat is wel aan te raden!

• Pollewob
  • Niet online
Een 1700xp trekt veel minder watt dan een tb 1400 en die heeft al genoeg aan 300 watt :z

Zwaardere voeding wordt pas nodig als je er veel (7200rpm) hd's in hebt hangen enzo :)

Verwijderd

Ok luister ff...

Ik heb ook ooit gehad, computer bootte... hoorde 3 piepjes en alle fans gingen weer uit en daarmee ook het hele systeem...

Kwam door mijn koeler die mijn CPU beetje uit zijn socket trok.

Check dus:
*D Krijg ik warning beepjes????
*D Haal alles er eerst even uit bij het testen
*D Ondersteunt je huidige BIOS deze CPU?
*D Zit je geheugen er goed in?
*D Zit je AGP kaart er goed in?
*D Zit je FAn van je CPU aangesloten?
*D Zit er misschien Artic Silver naast de core?
*D Staat je voltage en FSB goed?

Beantwoord eerst ff deze vragen

Verwijderd

Topicstarter
Van die voeding lijkt me ook onzin want als ik die duron750 er weer in doe geeft ie hetzelfde effect...

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:30 schreef -|smr.geasto|- het volgende:
Van die voeding lijkt me ook onzin want als ik die duron750 er weer in doe geeft ie hetzelfde effect...
Maar dan ligt het inderdaad niet aan de voeding. Hangt er niet iets los? Zitten er lampjes op je mobo? Zoja, welke kleuren branden ze?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:30 schreef -KOD- het volgende:

Check dus:

Nee

Gedaan, heb geprobeerd met alleen de nodige dingen

Yup, ik heb 2 maand geleden ofzo het bios geflasht en toen een nieuwe versie ervan opgezet en in andere topics las ik al dat een kt7a een xp1700 ondersteund.

Ik heb het er uitgehaald en weer opnieuw ingedaan

Zie vraag hiervoor

ALLE fans draaien wel alleen de fan van de voeding stopt ermee, de rest draait dus gewoon door

Nope

Ik heb dat nog nooit verandert, dus het staat standaard ingesteld

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Klopt niet als je zegt dat het niet aan de voeding ligt. Hij heeft twee processors geprobeerd. Met hetzelfde resultaat. Dat kan dus een indicatie zijn dat het niet aan zijn processor ligt.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:35 schreef -|smr.geasto|- het volgende:

[..]
Maakt je voeding niet ergens kortsluiting??? check ff alle bedradingen... of zit er ergens niet een conector verkeerd om :?

Kan je je CPU niet ff jumperen? voltage FSB en mulitplier...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

mvds

Totally awesome!

Klinkt als een kortsluiting waardoor je voeding meteen zichzelf weer uitschakeld.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het meest waarschijnlijke is het dat de voeding start, constateert dat er iets niet goed is, en meteen weer stopt. Dat heb ik ook wel eens gezien bij een AT voeding die onbelast werd aangezet, daar kon hij niet tegen. De jouwe is uiteraard wel belast, dus het kan eigenlijk alleen maar kortsluiting zijn. Trek hem eens los van alles (ook mobo) en probeer hem met alleen een harde schijf als belasting. Waarschijnlijk start hij dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:39 schreef obsidian het volgende:
Klinkt als een kortsluiting waardoor je voeding meteen zichzelf weer uitschakeld.
De voeding schakelt zichzelf niet uit maar de fan houdt er alleen mee op, de comp blijft wel gewoon doordraaien..

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:43 schreef -|smr.geasto|- het volgende:

[..]

De voeding schakelt zichzelf niet uit maar de fan houdt er alleen mee op, de comp blijft wel gewoon doordraaien..
Heb je wel hem is een tijdje laten draaien en kijken of die dan wel weer gaat draaien... misschien 1 of andere thermische control?

OF haal je fan uit je voeding en probeer hem op een 12V adapter aan te sluiten en kijk of die dan wel blijft draaien

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik start em op fan draait ffies kapt meteen en na 20sec begint ie weer, alleen doet mn monitor nog niks dan :/

Verwijderd

Topicstarter
benk weer :P
heb ALLEs er ff opnieuw ingedaan en als ik nu opstart krijg ik wel beeld en zegt ie: self diagnostic / check signal cable / no signal
Ts een LG flatron 793FT
De fan van de voeding kapt er nog wel steeds mee :/

• Pollewob
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 16:40 schreef -|smr.geasto|- het volgende:
benk weer :P
heb ALLEs er ff opnieuw ingedaan en als ik nu opstart krijg ik wel beeld en zegt ie: self diagnostic / check signal cable / no signal
Zit je monitorkabel er wel in dan? Als dat zo is is dan niet je videokaart het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, als ik 1ste x opstart gaat de fan v/d voeding uit en na 15sec weer aan als ik dan reboot doet ie het wel goed, alleen krijg ik geen beeld !
Heb alles er een x opnieuw opgezet en minimaal gestart etc. dus het ligt echt aan monitor/voeding, maar wat ?
Heb het met de ouwe proc. geprobeerd en de nieuwe, maakt geen verschil.
Iemand tips ?
Ik heb trouwens nooit met de fsb multiplier of voltage geklooit.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:30 schreef -KOD- het volgende:
Ok luister ff...

Ik heb ook ooit gehad, computer bootte... hoorde 3 piepjes en alle fans gingen weer uit en daarmee ook het hele systeem...

Kwam door mijn koeler die mijn CPU beetje uit zijn socket trok.

Check dus:

Beantwoord eerst ff deze vragen
Precies :)

Verwijderd

BEETJE te laat met die quote :r (ik)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 17:36 schreef delerix het volgende:
BEETJE te laat met die quote :r (ik)
Gebruik de edit knop en haal alles dan weer weg. ;)

Nu tips.

Ik denk dat het aan je videokaart ligt. probeer eens een ander. Aangezien het grootste probleem is dat je geen beeld krijgt.

Dat van die voedingfan zal wel een een of ander temperatuur gericht iets zijn.

Verwijderd

Zeker dat je mobo die xp ondersteunt. Als je hier verteld dat je een duron op hetzelfde mobo prikt en het is al een verouderde versie van een duron is het misschien het mobo die de cpu niet ondersteunt.

Hij start op, vind geen processor en legt zichzelf weer af.

Ook al een geprobeerd om de fan rechtstreeks op de voeding te hangen zodat deze zeker voldoende power naar zich toe krijgt getrokken.

Greetz

C4NDYM4N

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Heeft je BIOS misschien een uitschakelfunctie bij te lage CPUfan toerental? Dan kan het zijn dat je je CPU koeler op de verkeerde konnector hebt aangesloten...

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Op maandag 11 maart 2002 15:29 schreef Pollewob het volgende:
Een 1700xp trekt veel minder watt dan een tb 1400 en die heeft al genoeg aan 300 watt :z

Zwaardere voeding wordt pas nodig als je er veel (7200rpm) hd's in hebt hangen enzo :)
Ik heb zelfs mijn systeem (sig) op een Aopen 250 watt draaien. En doet het prima, Dus het lijkt mij dat het echt wel genoeg.

iRacing Profiel

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Zijn de spanningen die de voeding levert nog wel goed?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op maandag 11 maart 2002 15:24 schreef freebie het volgende:
Vette onzin, draait perfect hiero! Heb ook gelezen die het zelfs deden met een 235watt voeding. Ligt eerder aan de kwaliteit voeding

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Een abit kt7a ondersteund xp, dus dat is het probleem niet.
Maar wat stom is als ik die duron750 er weer op zet doet hij nu precies hetzelfde....
En ik bedoel dus de fan die de lucht naar buiten blaast uit de voeding, die houdt er ffies mee op dus.
De andere fans (mobo, proc etc.) draaien constant door.
Dat het aan de videokaart ligt zou kunnen maar lijkt me vreemd.
Vanmiddag voordat ik ook nog maar iets gedaan had deed hij het gewoon en nadat ik de xp erin gedaan had kwamen de problemen.
Er was geloof ik ook iemand die iets zei over het voltage van de voeding dat verkeerd zou kunnen zijn :? Misschien dat het daar aan ligt ?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ok ik weet nu waar het aan ligt, heb andere videokaart, mobo, geheugen etc. gebruikt.
Hielp niks.
Het probleem is dus dat hij van duron 750 naar xp1700 is gegaan en dat het mobo/bios niet goed overgeschakeld is zodat er geen beeld is.
Moet volgens mij te verhelpen zijn door het bios te resetten, heb batterij eruit gehad en cmos jumper op 1-2 gezet ipv 2-3.
Maar hierna doet hij nog gewoon precies hetzelfde.
Een xp1700 moet toch zeker werken met een kt7a, zelfs al zou je de standaard biosversie gebruiken :?
En als ik mn duron750 er weer in zet doet hij dus precies hetzelfde, dit komt dus omdat hij nog denkt dat die xp1700 erin zit :?
Iemand hier ervaring mee of weet hoe ik het op moet lossen ?

Verwijderd

Topicstarter
schop >:)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 00:56
Ik zou toch maar kijk of je neti ergens een andere voeding kan uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved, Arzie (thx) heeft me op #tweakers.net ff geholpen.
En ben er dus achtergekomen dat er een aantal krasjes op het mobo zijn gekomen en dat hij daarom niet meer werkt.
Vandaar dat ik een ander mobo bestel (msi kt7a266pro2 ofzo ;) + 256ddr) en dan zal het wel goed zijn
Pagina: 1