My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
die 7200 heb ik ook, maakt ook veel lawaai.
gewoon niets van aantrekken.
gewoon niets van aantrekken.
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
is nogal logisch dat ie meer lawaai maakt. Als je een bv ventilator in 1 keer 33% harder laat draaien, dan krijg je ook meer lawaai. Zo is dat ook bij de hardeschijfjes.
Maar er is ook een proggie voor van maxtor, daarmee kun je je harde schijf op silent mode zetten (als die daar nog niet op staat (ik weet niet of dat standaard is))
Maar er is ook een proggie voor van maxtor, daarmee kun je je harde schijf op silent mode zetten (als die daar nog niet op staat (ik weet niet of dat standaard is))
Verwijderd
Ik heb hier een 60GB 5400RPM van Maxtor maar die maakt ook een rotherrie
mn vorige HD was volgens mij een Seagate 40GB 7200rpm was een stuk stiller
.
Verwijderd
ik zit met hetzelfde probleem
heel veel herrie in mijn kast,
moet nog iets verzinnen om er tegen te doen maar wat dat weet ik zo niet
heel veel herrie in mijn kast,
moet nog iets verzinnen om er tegen te doen maar wat dat weet ik zo niet
Verwijderd
Het programma om je Accoustic Management mee te tweaken heet Amset.exe en is van de site van Maxtor te halen. Booten naar dos en dan runnen. E-Z. Helpt wel iets, ik heb dezelfde schijf.
Verwijderd
Welke serie is dat? De ball liquid bearing versie ofzo? Ik heb een D740X in 40 en 60 gig smaak, beide maken ze gewoon geluid en met amset aan wat minder. Boeit verder niet ofzo, vraag me wel af welke jij hebt.Op maandag 11 maart 2002 19:16 schreef Tuxus het volgende:
Deze maakt geen lawaai
Maxtor 7200 60 giga nieuwe serie
Als laatste redmiddel kan je natuurlijk de kast zelf gaan dempen en de harde schijf in een grote bay monteren m.b.v. een speciale anti-geluid-tril-ding-houder. En daar is vast een mooie naam voor.
Van de D740X zijn 2 versie, een met toevoeging L voor Liquid Bearing, wat inhoud dat er geen kogellagers gebruikt worden maar vloeistoflagering, deze versie zijn praktisch geluidloos, zelf als je ze naast de kast hebt liggen. Misschien tip voor mensen die zo'n schijf willen kopen en geen geluid willen.
Canon Digital Ixus V3
Hoeft niet altijd meer geluid te betekenen ,kijk maar naar de ibm 60gxp ,heerlijk stil hier ,hoor ik ook niet.Op maandag 11 maart 2002 15:10 schreef zandpaddo het volgende:
is nogal logisch dat ie meer lawaai maakt. Als je een bv ventilator in 1 keer 33% harder laat draaien, dan krijg je ook meer lawaai. Zo is dat ook bij de hardeschijfjes.
ik heb ook een maxtor 30 gig 5400rpm gehad en die hoorde je gewoon NIET. Daarvoor had ik een 30 gig 7200rpm en die hoorde je wel, maar die ging kapot en onder garantie kreeg ik die 5400rpm (wat dus duidelijk de verkeerde was), lees hiero verder: Na garantie: verkeerde HDD
Ik heb nu een quantum fireball As 40 gig 7200 RPM erin en die maakt extreem veel herrie, tijd om daaro is wat aan te doen
Ik heb nu een quantum fireball As 40 gig 7200 RPM erin en die maakt extreem veel herrie, tijd om daaro is wat aan te doen
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
dan ik heb ik erg veel mzzl gehad, want ik heb deze gekregen van de distributeur (techdata) en in een raid0 gezet, ik vond al dat ze zo weinig herrie maakten ivg met mijn oude seagate baraccuda II, wat een verschrikkelijke ratelschijf is/wasOp maandag 11 maart 2002 19:27 schreef RawPeanut het volgende:
Van de D740X zijn 2 versie, een met toevoeging L voor Liquid Bearing, wat inhoud dat er geen kogellagers gebruikt worden maar vloeistoflagering, deze versie zijn praktisch geluidloos, zelf als je ze naast de kast hebt liggen. Misschien tip voor mensen die zo'n schijf willen kopen en geen geluid willen.
ik heb een 45gb (7200rpm) maxtor drive (kan ik tegenwoordig nergens meer terugvinden) en die is zo stil, dat ik met m'n oor er op moet liggen voor ik em enigsinds hoor ratelen bij schrijven.
maar ik hoor ook van mensen die ook de 40gb 7200 rpm hebben die ook stil is, je kan em stil zetten (zoals boven al gezegd) maar dan is ie iets langzamer
maar ik hoor ook van mensen die ook de 40gb 7200 rpm hebben die ook stil is, je kan em stil zetten (zoals boven al gezegd) maar dan is ie iets langzamer
Heb zelf twee maxtors 40 gig DX740in m'n pc hangen, en ik hoor ze absoluut niet, had hiervoor een ibm 16gig op 5400 en die maakte herrie die je in de kamer ernaast kon horen (deur open) en ik vroeg me af hoe 2x 7200rpm ging klinken, maar dat viel 200% mee. Begin zelfs te twijfelen of het geen liquid bearing zijn. Het type nummer is 6L040J2 zijn dit ball of liquid bearing ?
Voor de topicstarter: heb je ze goed vastgeschroefd ? dus alle 4 de schroefjes gebruikt dat scheelt namelijk voor warmte en geluid.
Voor de topicstarter: heb je ze goed vastgeschroefd ? dus alle 4 de schroefjes gebruikt dat scheelt namelijk voor warmte en geluid.
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
die heb ik ook, maar hijs muisstil hier
This message was sent on 100% recyclable electrons.
ik heb m ook, maakt idd wat geluid maar m'n vorige schijf was een 2.1 gig quantum dinges en daarbij valt ie in het niet.
Oh ja, ik heb zowel win98 als XP op de computer, en onder win 98 maakt dat ding een hoop lawaai & is er heel veel CPU belasting bij schijfactiviteit, en onder winXP is ie heel erg stil & weinig CPU belasting... misschien dat dat nog wat uitmaakt.
Oh ja, ik heb zowel win98 als XP op de computer, en onder win 98 maakt dat ding een hoop lawaai & is er heel veel CPU belasting bij schijfactiviteit, en onder winXP is ie heel erg stil & weinig CPU belasting... misschien dat dat nog wat uitmaakt.
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Pagina: 1