1 algemeen antwoordje, arcam maakt hele goede producten, alle producten zijn van goede kwaliteit en bieden wel waar voor dat geld. natuurlijk is er in dezelfde prijsklasse altijd wel een alternatief te bedenken, die zijn er genoeg, dus je zult die alternatieven moeten vergelijken, en de enige die dat kan ben jij, met hetzelfde sorrt (liefst type) speakers en andere componenten. In een soort gelijke ruimte als die je thuis hebt. ga daarvoor naar de betere dealer, of pluis internet er eens op na, zoek door tot je deze en misshcien nog 1 hebt, daarna kun je ze vaak wel in het weekend thuis beluisteren, en dan kun je zelf concluderen wat je er van vindt. In deze prijsklasse zijn ze gewoon allemaal van goede kwaliteit, ik kan wel zeggen van NAD is beter, de andere Vind Rotel weer beter, zo blijf je bezig, iedere smaak, speakersset en ruimte is anders.
Ga eens vergelijken, en als jij deze set goed vindt klinken moet je hem echt nemen, van arcam zul je zeker geen spijt krijgen.
Alternatieven in deze prijsklasse zijn voor mij:
NAD,
Rotel,
Vincent,
Rega,
Deze versterkers vindt ik een prima prijs kwaliteit verhouding hebben, en deze trekken mij persoonlijk meer als arcam. maar het gaat er om wat jij mooi vindt klinken, we kunnen alles adviseren om deze merken ook eens te beluisteren, en jij moet kiezen.
Verder heb je nog een hele hoop andere merken, als Denon etc, die ben ik niet vergeten, maar ik vindt bovenstaande gewoon beter, daar krijg je redelijk veel kwaliteit en power voor dat geld.