Toon posts:

laptop aansluiten op pc wat, beste manier ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mn laptop op mn werk kunnen aansluiten op een normale pc met win 2000.
Thuis wil ik de laptop kunnen aansluiten op ook een pc maar dan met winXP.

De bedoeling is dat ik data kan uitwisselen.

Ik heb een docking station aansluiting maar ik zag dat dit nogal prijzig is om aan te schaffen zo'n docking station.

Ik heb wel nog een usb poort en ik heb een lan kaartje erin zitten.

Wat is nu de beste optie om mijn pc te kunnen verbinden op mijn werk (win2000) en thuis (winXP)
Zonder allemaal instellingen etc weer te gaan veranderen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat staat er op die notebook?

maar je kunt in principe gewoon via lan een internet verbinding maken. mocht je het vervelend vinden om iedere keer handmatig alles in te stellen, dan kun je evt netswitchter downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Op mn laptop staat ook winXP.
En wat doet dat progje precies?
Wil namelijk niet dat hij met een zooi foutmeldingen komt als hij eens stand alone staat.

Verwijderd

USB to host cable link FL.105,- (50 Euro ?).
Ben het merk even kwijt, maar werkt perfect bij mij (ook XP en 2K )

Verwijderd

LAN lijkt mij het goedkoopst. USB lijkt me het gemakkelijkst. Met USB hoef je toch niks te configgen?

Verwijderd

Topicstarter
Een wattuh???

Wat is dat voor een soort kabeltje? en zou dat ook goed bij mij werken?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Op maandag 11 maart 2002 15:13 schreef Aico het volgende:
LAN lijkt mij het goedkoopst. USB lijkt me het gemakkelijkst. Met USB hoef je toch niks te configgen?
Jawel, de (USB) kabel die mijn buurman gekocht had emuleerde 2 netwerkkaarten, dus wel ip en die zut instellen.

Wat het gemakelijkste is voor theplayerr is een UTP-kabeltje (wel crossed), kost niet veel, en is relatief gemakkelijk te configureren in windows..

• Twynn
  • Laatst online: 09:18
Dit lijkt me meer een topic voor Network Troubleshooting..

OM => NT dus..

Verwijderd

Topicstarter
okeej, als ik het goed begrijp gewoon een utp kabeltje en dan via lan met elkaar verbinden.

Maar hoe moet ik dat dan doen als ik de eene dag op mn werk pc zit en de andere dag op mn thuis pc?

Wil namelijk niet telkens die ip's etc gaan veranderen, dus hoe kan ik dit makkelijk en liefst goedkoop oplossen?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dynalink USB-bridge kabel via je USB poorten, 10mb/s
Werkt probleemloos.

Verwijderd

ja... was 't topic ff kwijt. Da's een soort nul-modem maar dan voor USB. Dus direct van PC naar PC zonder extra instellingen of aanpassingen. Alleen kabeltje installeren op alle PC's. :7
Is ideaal als je alleen data wil overzetten. Voor alle andere toepassingen niet geschikt.

• Cereal
  • Laatst online: 19-08 09:04
de USB-kabel van sitecom emuleerd een netwerk, dus geen null-modem.

Maar je hebt dan geen problemen met je ip's en dergelijke..

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bij Toshiba laptop's zit soms ook zo'n kabel (USB). Je kunt dan met behulp van een prog genaamd PC-Linq bestanden uitwisselen net als in een netwerk. Het werkt perfect, ik heb het al diverse keren gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik hoor nu 2 opties zo'n usb kabeltje en een utp kabeltje (via lan netwerkje)

Het gaat mij niet om wat het snelste is maar wat het makkelijkst en goedkoopst.

Bedoel utp zal het goedkoopste zijn denk ik maar het probleem daarbij is dan dat ik telkens als ik op mn werk of thuis ben de ip's etc moet gaan veranderen.

Als ik het goed begrijp is dat bij die usb kabel niet ?
En hoef ik het enkel in de pc en laptop te proppe en hij zeurt niet over ip's etc...???

En om wat voor soort usb kabel gaat het dan? merk, ? type ?
en de kosten daarvan.

• J0YR1D3R
  • Niet online
BIj gebruik van USB kabels hoort een stukkie software (wat je er bij krijgt denk). Je plugt de kabel in beide USB-poorten van de Laptop en de PC, je drukt op connect to remote of iets in die zin en je kunt elkaar zien. Je kunt dan data uitwisselen. Deze optie is IMHO een stuk makkelijker dan de mogeljkheid met UTP. Je hebt bij USB géén gezeur over IP's enzo, het is pluggen en gaan.

Ohja, ik heb effe in de pricewatch gekeken:
http://www.tweakers.net/pricewatch/17437
Kost €34 zo'n kabeltje.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
netwerk (100mbits utp tenminste) is velen malen sneller.
als het nodig is kan je met netswitcher of multi network manager je netwerksettings opslaan en switchen thuis <==> werk.

Verwijderd

Topicstarter
is die netswitcher makkelijk te gebruiken?
Of is daar een soort guide of faq, tutorial of iets dergelijks van dat ik ff kan kijken hoe dat ongeveer in zn werk gaat?

Verwijderd

Topicstarter
als niemand deze vraag weet, weet iemand dan wel waar ik het van kan downloaden dat progje?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik ff verder kijk merk ik op dat ik ook een infrarood poortje heb op mn laptop kan ik hier ook eventueel iets mee doen ??? lijkt me wel makkelijk

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dan moet je op je PC ook iets van een IR-oogje hebben, anders heb je er niets aan. Ik weet echter niet of het mogelijk is om data te verzenden van pc-pc via IR, wel van PC-GSM, PC-PDA, enz. En over de snelheid: die is meestal 4 Mbps

Verwijderd

Gewoon UTP lijkt me het gemakkelijkst. Als je dan de settings van je desktop zo aanpast dat ie zich "gedraagt" als de comp op je werk hoef je je ip van je laptop niet steeds te veranderen. Dus al of niet een vast IP-nummer geven. Of je desktop-comp hetzelfde IP-nummer geven als die op je werk (uit dezelfde range iig).

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga hier dan maar eens wat mee stoeien met die utp.
Pagina: 1