Toon posts:

Gisteren was mijn AMD bijna dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan 1 voedingsconector had ik gisteren 2 Fannen aangesloten.
1 Delta80HP voor mijn CPU die op 5Volt draait (rood-zwart). En ik had 1 Fan aangesloten op 12V (geel zwart) die warmte van mijn koellichaam mijn kast uitblaast.

(Maar hier ging het dus blijkbaar mis... blijkbaar kan je op 1 conector NIET 2 verschillende spanningen laten gaan.)

Wat er gebeurde:
Was aan het gamen en opeens een vastloper... ik rebootte, BSOD bij het opstarten... nooit eerder gehad, dus ik systeem uit. En voel aan mijn Swiftech.... OUCH HEEET... ook is die nog nooit heet geweest, ik weet de TEMP. ook niet kan je alleen zeggen dat mijn systeem al even uit was voordat ik voelde en ik heb behoorlijk voorvaste vingers... maar dit was echt HEET.

Gelukkig heeft mijn CPU het overleeft :) laat dit een een les voor jullie allemaal zijn :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
laat het eerder een les voor jou zijn :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 14:57 schreef P5ycho het volgende:
laat het eerder een les voor jou zijn :)
Psies. We zijn niet allemaal zo dom als jij :+

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:16 schreef Aico het volgende:

[..]

Psies. We zijn niet allemaal zo dom als jij :+
Hehehe vast niet :+

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb wel eens mijn Duron aangezet, met niet eens een koel lichaam erop, laat staan een fan :P. maar gelukkig maar een sec of 5. Hij heeft het overleefd.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op maandag 11 maart 2002 15:21 schreef Vlabakje90 het volgende:
Ik heb wel eens mijn Duron aangezet, met niet eens een koel lichaam erop, laat staan een fan :P. maar gelukkig maar een sec of 5. Hij heeft het overleefd.
Da's uniek :D

Had je er 20 casefans op gericht ofzo?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 15:38 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Da's uniek :D

Had je er 20 casefans op gericht ofzo?
Het is maar een duron hoor= 1.65v

En het was echt maar HEEL kort, hij zat volgensmij nog in het aandraai stadium, dus nog net geen CPU belasting door de BIOS.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 11 maart 2002 15:51 schreef Vlabakje90 het volgende:

[..]

Het is maar een duron hoor= 1.65v

En het was echt maar HEEL kort, hij zat volgensmij nog in het aandraai stadium, dus nog net geen CPU belasting door de BIOS.
Met die 5 sec moet je echt secuur zijn, ik dacht dat ie na 5 sec al wel kaduuk zou zijn...

Nou ja, het kan misschien wel kloppen, mijn P3 deed ook pas na 10 sec freeze zonder koeling...

edit:
Shit, met die 10 sec ben ik ook niet zo super precies :+ maar ik kon heel even op m'n beeldscherm kijken en m'n bios inkijken voordat ie platging..

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tipperw.nl/funsport.gif

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 11 maart 2002 16:28 schreef Wouterheid het volgende:
[afbeelding]
Mooi kruisje 8-)

edit:
Nou doet ie het wel :? Maar wat heeft dit met het topic te maken :?

Verwijderd

amd was bijna dood, ik probeer alvast weer een nieuwe tot leven te wekken }:O

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op maandag 11 maart 2002 16:29 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]
Maar wat heeft dit met het topic te maken :?
off topic posts scoren :+

Verwijderd

mijn msn naam is op dit moment:
"Wouterheid gaat off topic"

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Ik heb het ook een keer gehad, Athlon XP 1600+, coolermaster koelertje

fan was geblokt door een paar voedingsdraden :(

deed het opzich nog best lang goed, alleen ik kreeg steeds signal 11's tijdens het compilen (de linux versie van BSOD)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 14:43 schreef -KOD- het volgende:
Aan 1 voedingsconector had ik gisteren 2 Fannen aangesloten.
1 Delta80HP voor mijn CPU die op 5Volt draait (rood-zwart). En ik had 1 Fan aangesloten op 12V (geel zwart) die warmte van mijn koellichaam mijn kast uitblaast.

(Maar hier ging het dus blijkbaar mis... blijkbaar kan je op 1 conector NIET 2 verschillende spanningen laten gaan.)

Wat er gebeurde:
Was aan het gamen en opeens een vastloper... ik rebootte, BSOD bij het opstarten... nooit eerder gehad, dus ik systeem uit. En voel aan mijn Swiftech.... OUCH HEEET... ook is die nog nooit heet geweest, ik weet de TEMP. ook niet kan je alleen zeggen dat mijn systeem al even uit was voordat ik voelde en ik heb behoorlijk voorvaste vingers... maar dit was echt HEET.

Gelukkig heeft mijn CPU het overleeft :) laat dit een een les voor jullie allemaal zijn :)
Wat voor les dan?
Een HDD haalt ook zowel 5 V als 12 V van een connector.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 17:39 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Wat voor les dan?
Een HDD haalt ook zowel 5 V als 12 V van een connector.
Daarom begreep ik het ook dus niet :)

Maar de les om voorzichtig te zijn :D

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 16:32 schreef Wouterheid het volgende:
amd was bijna dood, ik probeer alvast weer een nieuwe tot leven te wekken }:O

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z
YO Wouterheid je bent deze vergeten: :X :{ :O O-)

• P5ycho
Op maandag 11 maart 2002 16:34 schreef Wouterheid het volgende:
mijn msn naam is op dit moment:
"Wouterheid gaat off topic"
wouterheid als je techposts aan het verzamelen bent, ga dan even heen ofzo! Als ik nog meer offtopic postings van je tegenkom (heb er vandaag al minstens 5 gezien) dan ga ik even langs de Lieve Adjes.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15
Op maandag 11 maart 2002 18:52 schreef aniel05 het volgende:

[..]

YO Wouterheid je bent deze vergeten: :X :{ :O O-)
En deze -> })

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 11 maart 2002 19:02 schreef P5ycho het volgende:

[..]

wouterheid als je techposts aan het verzamelen bent, ga dan even heen ofzo! Als ik nog meer offtopic postings van je tegenkom (heb er vandaag al minstens 5 gezien) dan ga ik even langs de Lieve Adjes.
Te laat, hij staat al in su :+

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:21 schreef Vlabakje90 het volgende:
heb ik ook es gedaan alleen na 5 sex was ie harstikke dood :D >:) en heb nog garantie gekregen ook .. ;)
kwam ook rook uit...

• P5ycho
Op dinsdag 12 maart 2002 14:16 schreef mrneo911nl het volgende:

[..]

heb ik ook es gedaan alleen na 5 sex was ie harstikke dood :D >:) en heb nog garantie gekregen ook .. ;)
kwam ook rook uit...
En, vertel eens... ben je er trots op dat je die winkel genaaid hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Vind dat nou niet echt winkel naaien... AMD heeft hun product niet zo gemaakt dat het wat robuust is. HEt kan namelijk ook gebeuren dat een clip afbreekt... je mag dan toch verwachten dat er niet gelijk vlammen uit je PC schieten, maar dat er een bepaalde beveiliging is...

Als jij kortsluiting krijgt in huis, verwacht je toch ook dat je stoppen dat opvangen ipv dat je huis affikt...

• P5ycho
ok, daar is ook wel wat voor te vinden.

• Mauzer
  • Laatst online: 21-08 14:41

Mauzer

Wololoo

ik had thuis XP 1700+

heeft 30 sec zonder cooling of heatsiink aangestaan... zou hij het nog doen, in mijn PC niet, maar dat is een a7v133 bios 1.008, nog nooit eerder XP op geprobeerd, dus misschien dat hij het daarom ook niet doet, maar hoegrooot is mijn kans dat die stuk is?

Wololoo

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op maandag 11 maart 2002 16:33 schreef Koeskoes het volgende:

[..]

off topic posts scoren :+
Daar dacht ik ook al aan :P

Mijn PC is met slechte koeling al paar keer gaan piepen toen hij de 70 graden scoorde. Vond ik niet leuk, gelukkig leef alles nog en heb ik geleerd te investeren in goede koeling. :D

http://mrfloris.com

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Op maandag 11 maart 2002 16:39 schreef Wirf het volgende:
Ik heb het ook een keer gehad, Athlon XP 1600+, coolermaster koelertje

fan was geblokt door een paar voedingsdraden :(

deed het opzich nog best lang goed, alleen ik kreeg steeds signal 11's tijdens het compilen (de linux versie van BSOD)
Ehm, met een BSOD is je windows dood, met een Signal 11 kan je rustig verderwerken, zolang je de load maar niet opgooit :)

* _JGC_ heeft een Signal 11 gezien op een K6/2-550 op een bord wat het niet aankon :(

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op dinsdag 12 maart 2002 15:34 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Ehm, met een BSOD is je windows dood, met een Signal 11 kan je rustig verderwerken, zolang je de load maar niet opgooit :)

* _JGC_ heeft een Signal 11 gezien op een K6/2-550 op een bord wat het niet aankon :(
ok, daar heb je gelijk in, maar waar zou jij signal 11's mee vergelijken, zodat de niet-unixers het ook begrijpen?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 14:54 schreef Mauzer-BtB het volgende:
ik had thuis XP 1700+

heeft 30 sec zonder cooling of heatsiink aangestaan... zou hij het nog doen, in mijn PC niet, maar dat is een a7v133 bios 1.008, nog nooit eerder XP op geprobeerd, dus misschien dat hij het daarom ook niet doet, maar hoegrooot is mijn kans dat die stuk is?
Ik geef je weinig kans :P Mijn AMD 1400 was ook in 3 sec, weg ;(
Op dinsdag 12 maart 2002 14:26 schreef -KOD- het volgende:
Vind dat nou niet echt winkel naaien... AMD heeft hun product niet zo gemaakt dat het wat robuust is. HEt kan namelijk ook gebeuren dat een clip afbreekt... je mag dan toch verwachten dat er niet gelijk vlammen uit je PC schieten, maar dat er een bepaalde beveiliging is...

Als jij kortsluiting krijgt in huis, verwacht je toch ook dat je stoppen dat opvangen ipv dat je huis affikt...
Het is wel winkel naaien. Het is jouw fout, dus moet jij niet gaan zitten huilen dat ie kapot is. Als je koeler afbreekt (gebeurt echt bijna nooit) dan doe je toch iets verkeerd. Die dingen zijn ervoor gemaakt en echt wel een beetje getest. Een hoop mensen vermoorden hun AMD door de koeler er verkeerd op te zetten (incl. me) en moeten daar dan zelf verantwoordelijkheid voor nemen, en niet een winkel naaien die gene schuld heeft. Gelukkig is het merendeel van die mensen het met mij eens :)
Pagina: 1