Toon posts:

[freesco] weg verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik met moeite eindelijk een IP heb gekregen van chello dan heb ik 1 uur i-net, maar dan gooit mijn FreeSCO router de verbinding eruit. Reset ik dan de nameserver, dan doet ie het weer. Dit werkt gewoon niet praktisch, want hij gaat steeds sneller de verbinding eruit gooien.
Kan wel een scriptje draaien die iedere minuut de nameserver restart, maar dat werkt dus echt niet fijn.

Iemand hier ervaringen mee?

Verwijderd

Topicstarter
nobody?

Verwijderd

Mijn chello/freeSCO werkt gewoon goed hoor. Dat ip krijgen van chello moet je niet doen. Je moet je eerste netwerkkaart (eht0?) gewoon handmatig instellen. Het werkt in belgie wel (pandora) zo, maar met chello niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 16:40 schreef Roezjuh het volgende:
Mijn chello/freeSCO werkt gewoon goed hoor. Dat ip krijgen van chello moet je niet doen. Je moet je eerste netwerkkaart (eht0?) gewoon handmatig instellen. Het werkt in belgie wel (pandora) zo, maar met chello niet.
met handmatige ip instellingen kom ik helemaal niet op het netwerk van chello. Met dhcpcd krijg ik wel netjes een IP hoor. Dat was mijn probleem ook niet.

Mijn nameserver wordt er op de een of andere manier steeds uitgegooid.

Verwijderd

ik heb en freesco en chello. heb alleen geen dns server opgegeven.......werkt perfect hoor zonder eraf geknikkerd te worden.................

• ThreeBird
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 18:37

ThreeBird

That's the order of thing

Je hebt dus de DNS op de werkstations ingevuld?

(Zit met hetzelfde probleem bij Essent =@ home).

You're not a doctor, you're a bricklayer.

Verwijderd

ik heb dat probleem ook gehad zo ongeveer met een freesco bak, alleen daar bleek de pc brak te zijn, als je ging downloaden klapte de inet verbinding eruit. Andere pc gepakt en toen deed ie het prima...

• ThreeBird

ThreeBird

Op donderdag 30 mei 2002 11:02 schreef hajorq het volgende:
ik heb dat probleem ook gehad zo ongeveer met een freesco bak, alleen daar bleek de pc brak te zijn, als je ging downloaden klapte de inet verbinding eruit. Andere pc gepakt en toen deed ie het prima...
Ik ben er vrijwel zeker van dat niks met de pc is. Ik heb het vermoeden dat na verloop van tijd de verbinding van de FreeSCO PC met de DNS eruit vliegt.

Ik vraag met alleen af op je dit probleem kunt oplossen door de DNS adressen in de werkstations in te vullen. Iemand een idee?

Verwijderd

Ik gebruik ook Freesco (uptime 297 dagen en een paar uur)DNS gewoon ingevuld op de werkstations en de Freesco-bak als gateway opgegeven. De freesco werkt dus alleen als router en af en toe als httpserver. niet als DNS-server.

Maar gezien de datum van de eerste posting zal het probleem inmiddels wel zijn opgelost.

• ThreeBird

ThreeBird

Op vrijdag 31 mei 2002 11:33 schreef adfundum het volgende:
Ik gebruik ook Freesco (uptime 297 dagen en een paar uur)DNS gewoon ingevuld op de werkstations en de Freesco-bak als gateway opgegeven. De freesco werkt dus alleen als router en af en toe als httpserver. niet als DNS-server.

Maar gezien de datum van de eerste posting zal het probleem inmiddels wel zijn opgelost.
Leuke uptime trouwens. Maarre zijn (freebie) probleem mag dan opgelost zijn, ik zit er toch maar mee :( .

Verwijderd

Hier hezelfde als de voorgaande spreker:

Freesco draait perfect en de DNS met de hand ingetikt op de clienten.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:38

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb er ook last van.. alleen dan om de 3 dagen... :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1