Terratec of Creative?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:31

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik ga nu een nieuwe PC kopen en wil daarin ook een goede geluidskaart.

IK heb een MD speler (Sony MZR-500) en wil daar ook goed mijn Mp3's op kunnen zetten.

Nu zit ik te twijfelen tussen een Terratec of een Creative SB

Ik hoorde van iemand dat de kwaliteit van Creative achteruit gaat, is dat zo?

De kaart moet gewoon erg mooi geluid geven!
Hij moet niet al te duur zijn! Dus geen kaart van €200,- ofzow!

Wat raden jullie me aan?

AUB geen Flames en wel goede argumenten graag

Verwijderd

Ik zou toch gewoon voor een Creative Audigy gaan, wel de retail versie dan. Een vriend van mij heeft er een en er komt heel helder geluid uit. Terratec is ook een goed merk vooral als je gaat kijken in de wat hogere prijsklasse. In jouw prijsklasse zou ik gewoon gaan voor een Audigy. Deze kost geloof ik rond de 110 euro (zie pricewatch).

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 14:41 schreef pangodes het volgende:
Ik zou toch gewoon voor een Creative Audigy gaan, wel de retail versie dan. Een vriend van mij heeft er een en er komt heel helder geluid uit. Terratec is ook een goed merk vooral als je gaat kijken in de wat hogere prijsklasse. In jouw prijsklasse zou ik gewoon gaan voor een Audigy. Deze kost geloof ik rond de 110 euro (zie pricewatch).
Ok,

Heeft die ook Dolby Surround ondersteuning?

offtopic:
Wat heb jij toch een mooie SIG!
Ik ben trots op mijn script!

Verwijderd

Ja op deze kaart zit echt alles. Dolby Digital, Dolby surround, EAX2 enz. Tevens zit er een digital in op voor b.v. je minidisc.

[OFF-TOPIC]

Ja is inderdaad een mooi script. Goed gedaan !

[OFF-TOPIC]

Verwijderd

Zie http://nl.europe.creative.com/products/category.asp?cate=2 voor meer informatie over de Audigy.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

terratec moet je nemen lekker makelijk met glasvezel naar je md

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 14:51 schreef rambo-2001 het volgende:
terratec moet je nemen lekker makelijk met glasvezel naar je md
welk type moet ik dan hebben?

En wat is de prijs?

en is er geen Creative met Optical OUT?

Verwijderd

Met creative kan je je MD toch ook optisch aansluiten.

Verwijderd

Met zijn doorbraak in verwerkingsvermogen vormt de Sound Blaster® Audigy Player een nieuwe standaard in realistische audio voor de PC-fanaat. Deze speler biedt meerkanaals, 24-bit digitaal/analoog-conversie voor een ongelooflijke signaal/ruisverhouding van ca. 100 dB en kristalheldere, sisvrije audio ... perfect voor PC-games en muziek. En met de nieuwe EAX® ADVANCED HD 3D-technologie ondersteunt de geluidskaart ook ongelofelijke nieuwe meervoudige geluidsbeeld- en positioneereffecten en -omgevingen. Games zullen hierdoor nog intenser beleefd worden. Bovendien is er nog de SB1394 connectiviteit, waarmee een verbinding van hoge bandbreedte mogelijk is naar externe opslagtoestellen, digitale videocamera's en zelfs andere PC's*. De Sound Blaster® Audigy Player staat dan ook garant voor de ultieme PC audio- en gaming-ervaring.

Luister naar Hoge Definitie 5.1 meerkanaalsaudio met een uitzonderlijke audiokwaliteit van 24-bit en 100 dB SNR
Ervaar een overrompelend spelrealisme met de Audigy processor en EAX® ADVANCED HD dankzij 4x het verwerkingsvermogen van vroegere audioprocessoren
Sluit SB1394 compatibele toestellen en zelfs PC's aan om digitale informatie met een wonderbaarlijke snelheid van 400 Mb/s over te dragen
Goudconnectoren zorgen voor een connectiviteit van superhoge kwaliteit
De 32-bit effects-engine ondersteunt audiomanipulatietechnieken van professionele kwaliteit
De kwalitatief meest hoogstaande audiokaart in haar prijsklasse

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 14:52 schreef pangodes het volgende:
Met creative kan je je MD toch ook optisch aansluiten.
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=226

deze heeft toch geen Optical OUT?

Heeft er iemand een Foto van de aansluitingen? Dus achter op de kaart

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 06:48
Dat kan volgens mij alleen met de duurdere platinum. Maar volgens mij kun je net zo goed de goedkopere Player variant kopen. :)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 14:55 schreef GameFreak het volgende:
Dat kan volgens mij alleen met de duurdere platinum. Maar volgens mij kun je net zo goed de goedkopere Player variant kopen. :)
Maar de 5.1 uitgang is toch ook een supergeluid! Ofniet?

Verwijderd

Met een aparte kabel is hij wel optisch.

Zie : http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=183 voor meer info.

This fiber optical digital cable can be used to connect the Creative's LIVE!DRIVE II optical SPDIF in/out connectors to digital audio devices such as DAT and MiniDisc recorders, via optical input/output.

-------
De Livedrive heb je niet nodig omdat er al een SPDIF op de Audigy zit.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik heb een Terratec SixPack 5.1. Voor het afspelen van MP3's is ideaal, heel helder geluid hoor ik door mijn draadloze Sennheiser. Ook voor games is het ideaal, de kaart ondersteund EAX 1.0/2.0 & A3D 1.0/2.0. Ook heeft de kaart een digitale in & out.
Toen der tijd heb ik 'em gekocht voor 220 gulden (dus 100 euro)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb de Audigy Platinum en die heeft een optische uitgang op de Audigy Drive zitten. Die zit helaas dus niet op de Player versie.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 14:58 schreef MST_Morpheus het volgende:
Ik heb de Audigy Platinum en die heeft een optische uitgang op de Audigy Drive zitten. Die zit helaas dus niet op de Player versie.
Naja,

de 5.1 uitgang lijkt me ook mooi klinken!

Verwijderd

De 5.1 klinkt inderdaad erg goed. Wat voor speakers heb je trouwens ?? Zie trouwens net in je specs dat je een versterker i.c.m. 2 speakers. In deze opstelling komt denk ik de 5.1 niet goed tot zijn recht. Wat trouwens niet wegneemt dat het geluid nog steeds goed is.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:00 schreef pangodes het volgende:
De 5.1 klinkt inderdaad erg goed. Wat voor speakers heb je trouwens ?? Zie trouwens net in je specs dat je een versterker i.c.m. 2 speakers. In deze opstelling komt denk ik de 5.1 niet goed tot zijn recht. Wat trouwens niet wegneemt dat het geluid nog steeds goed is.
Ik heb nu een Hitachi Versterker met 2x Philips Speakers en dat klinkt best wel mooi!

Gewoon mijn stereo toren dus

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:44
*sigh* net zoals altijd teveel creative gebruikers.
ik zou zeggen zoek eerst goed naar reviews en dan de echt goede reviews die testen op de mogelijkheden die jij zoekt.

Enne ik wil nie moeilijk doen, maar terratec staat bekend om zijn proffesionele kaarten die zij maken.
Dus reken er maar op dat de geluids kwaliteit zeer strak is, dat valt van de audigy nog maar te bezien.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

Gewoon lekker zo laten dan. Je moet zelf kijken welke geluidskaart voor jou het beste is. Je MD speler kan je in ieder geval op beide geluidskaarten aansluiten. Beide merken zijn goed. Heb vroeger een terratec gehad en heb nu een gewone live!5.1 ben over beide kaarten erg te spreken. Vind alleen wel de ondersteuning bij Creative beter. Maar misschien dat andere daar weer andere ervaringen mee hebben. Het is jouw keuze.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Mensen bedankt!

Ik ga nu ff stoppen met Gotten.

Als er nog mensen zijn met goede info, Posten maar!

Verwijderd

Terratec is een heel goed geluidskaart, vooral voor opnemen en afspelen van geluid! er stond een heel uitgebreid test tomshardware maar ik kan het niet meer bereiken.
Trouwens heb je die Break-out box gezien, ziet er echt vet uit!

<Edit>
http://www4.tomshardware.com/video/02q1/020115/index.html
Cheekhetout :P

GEEN VIA BUG GRATIS BIJ
Conclusion

So what ought to have been a duel turned out to not really be one, at all. The DMX 6Fire 24/96 and the Audigy Platinum are both 24-bit cards with an internal rack, but each has a completely different approach, different functions and a different target market.

We observed that in the music field, especially with regard to inputs/ outputs, the DMX 6Fire 24/96 is way ahead of its rival, which is not a "true" 24-bit/ 96-kHz card. But, when it comes to games, the Audigy takes the lead. However, it would be a mistake to stop your evaluation at these two areas where direct comparisons can be made.

The DMX 6Fire 24/96 is a card dedicated to recording, and it does this impeccably. The Audigy Platinum does not offer such a specialized choice and is much more versatile. Don't forget its SB1394 port, real-time effects DSP of virtually professional quality, its infrared remote control and its host of possibilities for games.

So, the user whose sole desire is a high-performance card for digital recording and for working in 24 bits/ 96 kHz should choose the DMX 6Fire 24/96, without forgetting that, for music creation and effects, it will need the extra investment of a dedicated card. And the user who is a bit less exacting about sound fidelity and neutrality but wants a lot of choice without having to invest too much money will have no trouble in opting for the Audigy Platinum. It's just a shame that Creative Labs did not go all the way to 24 bits/ 96 kHz, as this certainly would have drawn in more musicians.

In the United States, there is another good card, like the Terratec, but without the rack, called the M-Audio Delta 410. It is sold for a similar price and integrates more or less the same components, notably the IC Ensemble Envy 24.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:04 schreef DNS666 het volgende:
*sigh* net zoals altijd teveel creative gebruikers.
ik zou zeggen zoek eerst goed naar reviews en dan de echt goede reviews die testen op de mogelijkheden die jij zoekt.

Enne ik wil nie moeilijk doen, maar terratec staat bekend om zijn proffesionele kaarten die zij maken.
Dus reken er maar op dat de geluids kwaliteit zeer strak is, dat valt van de audigy nog maar te bezien.
Tja, da's dan ook het enige van terratec, weleens een search naar drivers voor een terratec kaart gedaan?

De search zal kort zijn, die lui verrekken het om fatsoenlijke drivers te maken, geven alleen maar beta's uit en als je problemen hebt moet je maar eentje van een andere fabrikant gebruiken, waardoor je geen optische in- of uitgang kan gebruiken :(:(:(

IK :r op TERRATEC.

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Zonder over kwaliteit of voorkeur te praten kun je beter eerst bedenken wat je nu *exact* wil...

Als je waarde hecht aan EAX/A3D/5.1 geluid, oftewel je speelt graag spelletjes en je wilt per sé 'bioscoopgeluid' dan zou 'k de ideale geluidskaart in de Creative-hoek zoeken. Creative is en blijft altijd een ster in ondersteuning van al die standaarden.
Wil je meer een pure AUDIO kaart dan is Terratec je vriendje, deze maakt geluidskaarten vanuit een meer audiotechnisch opzicht. Eventueel zijn er dan nog wat Terratec modellen die gericht zijn op de 'game/dolby-features', maar zoals gezegt, Creative is hier gewoon beter in.
Verder als je *digitale* copies wilt maken vanaf je MD speeltje dan is creative geen optie, deze heeft de nare eigenschap alle audiostreams die je er in propt 2x te resamplen en door een mixer heen te gooien waardoor je je bit-perfectie kwijt bent. Misschien niet echt iets om waarde aan te hechten aangezien je dit verschil t.o.v. Terratec *never* kan horen, maar toch.. gevoelsmatig klinkt de tekst '1:1 bit-perfect' wel OK als je het mij vraagt.

Zelf heb zowel een Platinum van Creative als een EWX24/96 van Terratec in m'n systeem en ben over beide érg te spreken.

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik denk toch dat ik dan ga voor de Creative Soundblaster Audigy Player

Is een mooie kaart en je kan via de firewire een optische kabel creëren dus dat is mooi.

Bedankt voor de reacties!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mensen alsjeblieft, ga niet lopen blaten enzo. Waarom kunnen dit soort topics niet gewoon gewoon lopen? :(

Dus graag met normale argumenten komen, of meldt helemaal niets ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Aangezien ik mijn vorige post niet meer kan editten! :?
(was toch 24 uur mogelijk)
Wat details over de kaart:
Details

* PCI-board
* 3 analog stereo outputs (3,5mm jack) - 24 Bit/96 kHz
* 1 analog stereo input (3,5mm jack) - 24 Bit/96 kHz
* 2 analog CD-Audio outputs (Molex, On-Board) - 24 Bit/96 kHz
* 1 analog AUX input (Molex, On-Board) - 24 Bit/96 kHz
* 1 digital CD-Audio TTL input (Molex, On-Board)
* 1 analog stereo input (Cinch) on front module - 24 Bit/96 kHz
* 1 analog stereo output (Cinch) on front module - 24 Bit/96 kHz
* 1 analog stereo phono (MM, 6 mV ) input (Cinch) on front module- 24 Bit/96 kHz
* 1 analog mono microphone input (6,3mm jack) on front module - 24 Bit/96 kHz
* 1 analog stereo headphone output (6,3mm jack) on front module - 24 Bit/96 kHz
* 1 digital stereo in- and output (TOS-Link, optical) on front module - 24 Bit/96 kHz
* 1 digital stereo in- and output (Cinch, coaxial) on front module - 24 Bit/96 kHz
* 1 MIDI in- and output (5-pin DIN) on front module
* Control range of : 9mV - 500mV
* Output power of headphone output : 60 mW
* Bus master transfer supports 24bit 4byte mode' (32bit)
* Simultaneous recording and reproduction of all channels with up to 24bit/96kHz
* 24bit/96kHz AD converters with 100 dB dynamical range (S/NR)*
* 24bit/96kHz DA converters with 110 dB dynamical range (S/NR)*
* 24bit/96kHz stereo digital input (S/PDIF with up to 24bit/96kHz)
* 24bit/96kHz stereo digital output (S/PDIF with up to 24bit/96kHz)
* Digital input may also be used for digital audio output of an internal CD-Rom drive (TTL)
* Input control of AD converters with +18dB increment in 0,5dB steps
* Hardware with internal resolution of 36bit
* VU-meter in control panel (hardware based)
* "None-Audio" mode for transmission of AC3 and DTS streams via digital interface
* Connection option for microWAVE PC!, DXR and DXF , alternatively to DMX 6fire 24/96 front module

Software

* WDM driver for Windows 98SE/ ME/2000 and Windows XP Supports ASIO 2.0
* WDM Kernel Streaming (e.g. for Sonar )
* MME- and DirectSound
* DirectSound 3D, Sensaura 3D, A3D 1.0/2.0 and EAX 1.0/2.0 as well as Macro FX**
* ControlPanel for Windows 98SE/ME/2000 and Windows XP

Bundle software

* Cyberlink 6-channel PowerDVD.
* Algorithmix Sound Laundry TerraTec Edition
* Steinberg WaveLab Lite Vers. 2.0
* Musicmatch Jukebox
* Emagic MicroLogic FUN

System requirements

* Pentium II 450 or higher
* VGA graphic card, 800x600 / 256 colours
* 128 MB RAM
* Windows 98SE/ME/2000 or Windows XP

Recommended

* Intel Pentium III 1 GHz, Celeron 900 MHz or AMD K7 Athlon 1 GHz
* ULTRA DMA or SCSI Controller
* VGA graphic card, 1024x768 / HiColor
* 256 MB RAM

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:49 schreef JvS het volgende:
Mensen alsjeblieft, ga niet lopen blaten enzo. Waarom kunnen dit soort topics niet gewoon gewoon lopen? :(

Dus graag met normale argumenten komen, of meldt helemaal niets ofzo.
Tnx JVS!

Jep mensen graag argumenten!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:08
Kun je op die Terratec Sixpack 5.1 gewoon een FPS 1000 (4.1) aansluiten??

Misschien beetje n00b vraag, maar ben niet zo thuis in die wereld :P

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 18:24 schreef Saekerhett het volgende:
Kun je op die Terratec Sixpack 5.1 gewoon een FPS 1000 (4.1) aansluiten??

Misschien beetje n00b vraag, maar ben niet zo thuis in die wereld :P
Ja, hoor je kan alleen geen centre-speaker dan aansluiten.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:08
Op maandag 11 maart 2002 21:26 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Ja, hoor je kan alleen geen centre-speaker dan aansluiten.
Huh? Dat ding is toch 5.1 ? Of bedoel je dat je geen center speaker icm de FPS 1000 kunt aansluiten?

Enne, dat ding heeft itt een SB Live toch geen last dattie onder XP na een herstart geen 4 speakers vind, toch :?
Pagina: 1