Toon posts:

[asp] Frames

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is met ASP om data uit te lezen uit een frame terwijl je script draait in een ander frame. :?

Is mogelijk zo ja hoe dan ??

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

welkom bij GoT aller eerst :)

-ontopic- ik heb het ooit geprobeerd met sessies, maar het is mij nog nooit gelukt, ik moet er wel ff bij zeggen dat ik er verder ook niet naar op zoek ben geweest.

volgens mij kan het niet, maar dat weet ik dus niet zeker

edit:
ik zou maar es ff met xs4all bellen, je homepage doet et niet

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt

ik ben er nog mee bezig het klopt dat ie het nog niet doet.

Verwijderd

Data uitlezen uit een frame? Dat klinkt nogal client-side he? Da zal dus niet gaan met asp (= serverside). Je kunt wel met javascript de waardes uitlezen, om deze vervolgens naar een asp-pagina te posten.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ja maar wat wij bedoelen is wat anders, stel je hebt een 'leftframe' en een 'mainframe'

op het moment dat een user inlogd (mainframe) en vervolgens terug keert naar de hoofdpagina willen wij dat in het 'leftframe' zijn usename komt te staan(als teken dat hij ingelogd is.)
dus eigenlijk moet hij naast het laden van de hoofdpagina in het mainframe ook ff het 'leftframe' refreshen, waardoor de sessie in het leftframe komt te staan.

get it??

http://www.NUiPhone.nl/

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 11 maart 2002 16:19 schreef Diaboluzzz het volgende:
get it??
Ja, en?

Das toch niet zo moeilijk?
Hoofdframe zet een sessie waarde, left/right/onder/boven frames lezen de sessie waarde...

Simpel.
en als je wilt dat links, rechts en boven veranderen op het moment dat onder veranderd, moet je met javascript gaan werken...
Of uiteraard met _top...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is toch echt een html/javascript probleem. Deze horen in W&G, maar daar vonden ze dit (frames refreshen) nogal een uts of rtm vraag en wilde ze 'm niet. Zit er weinig anders op eigenlijk :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.