Dolby Surround Geluidskaart??

Pagina: 1
Acties:

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Ik heb een keer een stand-alone dvd speler gekocht met ingebouwde ac3 (oid) decoder.
Ook zat er een speakerset bij met 1 subwoofer en 5 speakers. Die kunnen dus netjes op de dvd speler worden aangesloten waardoor ik dan dolby digital geluid heb.

Nu heb ik die speakers niet aangesloten maar wil ik ze gebruiken voor mijn pc.

Zijn er geluidskaartjes waar ik dus die speakers op aan kan sluiten?? Er moeten dus 6 uitgangen ofzo op zitten. Ik heb al iets gelezen over een yamaha kaartjes met 6 uitgangen..

Of is er een andere manier waarop ik deze speakerset ZONDER VERSTERKER OID op een geluidskaart kan aansluiten en dat ik dan wel dolby surround of digital heb??

Lang verhaal..
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen..

B.v.d.

Verwijderd

vogen mij kan dat niet,
je kan mishien wel een sblive platinum kopen daar zit een spdif uit op ik weet niet of dat ook op je boxen zit, maar zo ja dan moet het zo kunnen(heb zelf ook sblive platinum
met creative dtt 2500 ,ook met dd & ds.
en dat werkt ook perfect.

RW

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

natuurlijk kan dat met zo'n kaartje.yamaha heeft er inderdaad een maar waar je die kan krijgen weet ik niet

Click hier niet

• Hoyden
Ik heb al een Live Platinum.
Maar daar kan ik niet via de digitale kabels die speakers mee aansluiten.

De speakers moeten allemaal los worden aangesloten op de subwoofer en via de subwoofer gaan er 2 of 3 stekkers naar dus de DVD speler met ingebouwde ac3 en-/decoder.

Dus een geluidskaart die als het ware hetzelfde fungeert als dvd speler..

thnx

Verwijderd

dit kan inderdaad...

ik weet niet precies of Yamaha zélf zo'n kaart heeft, maar de volgende 2 zijn gebaseerd op Yamaha's technologie:

Skywell Magic Sound Live
BestData's Theatrix

Nu lees ik ook dat je ze "ZONDER VERSTERKER" wilt aansluiten, dus je bedoelt dat je 6 losse speakers in een set hebt? Of zit er ook nog een apart "apparaatje" bij?
Want dat los aansluiten is namelijk niet haalbaar, je speakers op line level aansluiten.
Wat die geluidskaarten dus doen, is op Line Level outputten, en dat signaal hoort daarna weer versterkt te worden door een versterker...daar kom je nou eenmaal niet omheen, zeker niet met 5 speakers en een subwoofer, als je DVD kijkt (wat ook nog in verhouding meer versterkt dient te worden dan het reguliere, omdat het om geluidsverlies tegen te gaan in een laag volume is opgenomen).....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 september 2000 15:59 schreef The Fox het volgende:
...de DVD speler met ingebouwde ac3 en-/decoder.[/quote]even volledig off-topic:
een encoder zit zeker niet in een DVD-speler, da's meer een bult hardware die van Tape > AC3 (en)codeerd. 'encoding' is gewoon een engels woord voor 'coderen'
De decoder zit dus in je speler, die 'gewoon' een digitaal signaal naar je DD versterker stuurd...

Silacoid:
SONY heeft bv. een player uitgebracht met een decoder / versterker erin... Is wel handig, redelijke qualiteit ook nog... (in elk geval leuk voor als je het niet breed hebt / laat hangen.

Verwijderd

Ja dat weet ik, maar ik doelde hier meer op het topic, die geluidskaarten...

Verwijderd

Ja maar hij vraagt idd. 'zonder versterker' dus heeft ie zoiets (denk ik) naja, lekker belangrijk, als ie maar begrijpt wat ik en jij bedoelen (an anders mag mijn comment > \dev\null:P)

Verwijderd

LOL :)

• Hoyden
ik heb effe gekeken; op de sub-woofer zitten 3 uitgangen: surround, sub-woofer en main
Surround moet worden aangesloten op een surround ingang links en rechts.
De sub-woofer uitgang op 1 subwoofer ingang en dan nog front, links en rechts.
Dat zijn dus idd 6 ingangen op de kaart zeg maar.....
Op de subwoofer kast zitten de aansluitingen voor de speakers en de 3 uitgangen zoals boven geschreven....

• Hoyden
Voor zover ik er verstand van heb:)

• Hoyden
Ik ben er inmiddels achter:

ik ben nu op zoek naar de BestData's Theatrix 5.1

Ik kan hem tot dusver nog nergens vinden.

Alleen in het buitenland (USA), kost die $54 oid.
Heb op site van best data gekeken naar 'where to buy', maar nl winkel/shop heeft ze niet.

Someone die weet waar ik die kan krijgen hier in de buurt (NL/BEL/DLD)

b.v.d
Pagina: 1