Wazigbeeld met ATI radeon.

Pagina: 1
Acties:

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik ben dus in het bezit van een ATI Radeon 32 DDR. Opzich nix mis mee.
Ook heb ik een CTX pr 705 f 17" monitor. Opzich ook nix mis mee.
Het volgende:
Ik heb OS win xp prof. en nu probeer ik al enige tijd alles te tunen/tweaken >:)
Standaard, op 800 x 600 heb ik normaal en goed scherp beeld.
De driver die ik origineel heb van CTX, van de site welliswaar, die is niet digitaal ondertekend.
Als ik 'm wel installeer die driver dan krijg ik alle info zoals DDC eigenschappen.
Nu doet 'ie het ook even maar als ik gereboot heb dan gaat 'ie weer terug naar 60 HZ en plug en play monitor.
Maar als windows mijn monitor op plug en play insteld heb ik ook perfect beeld op 800 x 600.
Nu wil ik op 1024 x 768 instellen en dan krijg ik een wazig beeld. zowel met die ene driver als met plug en play configuratie.
Hoe kan ik de eigenschappen vast houden om ook op 1024 x 768 of hoger tekunnen draaien?
Mijn monitor moet tot 1600 x 1200 bij 120 Hz kunnen volgens die ddc info en mijn boekje.
Ik ben er al een tijdje mee bezig en ik heb gesearch, maar ik kom er niet uit.

zo goed :)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

[topic=432631/1/25]

Verwijderd

Check je kabel, mogelijke EMI-bronnen en drivers. Krijg je met dezelfde monitor wel scherp beeld op 1024x768 bij een andere computer?

En gebruik de enter toets s.v.p. in het vervolg wat minder.

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 14:27 schreef CiPHER het volgende:
Check je kabel, mogelijke EMI-bronnen en drivers. Krijg je met dezelfde monitor wel scherp beeld op 1024x768 bij een andere computer?

En gebruik de enter toets s.v.p. in het vervolg wat minder.
Nog niet geprobeert op een andere pc. Hij moet het toch gewoon goed doen?
zijn er nergens drivers met digitale handtekeningen?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 14:59 schreef Fireman het volgende:

[..]

Nog niet geprobeert op een andere pc. Hij moet het toch gewoon goed doen?
zijn er nergens drivers met digitale handtekeningen?
Dat is ook niet persé nodig, zo'n handtekening is een soort certificaat van goedkeuring van Microsoft, niet veel drivers hebben dit.

En of je monitor het gewoon moet doen, ligt vooral aan de kwaliteit van je monitor en aan de videokaart (analoge signaal filters). Probeer het eerst bij een andere computer. Als daar het beeld wel scherp is, dan ligt het inderdaad aan de computerzijde. Zo niet, dan ligt het aan de monitor zelf.

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Ik geef nog even een kick (sorrie hoor) maar mijn probleem heb ik nog steeds. En af en toe tot vaak is het toch nodig dat ik op 1024 x 768 moet draaien.

Kan ik wat uitvogelen met die radeonator, zoja wat of met powerstrip welke handelingen moet ik verrichten. Helaas mijn engels is niet perfect dus als jullie me een steuntje in de rug geven ben ik geholpen

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Ik heb het dan eens in dat topic van radeon geprobeert en ik krijg NUL respons. Weet men het gewoon niet?

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
http://www.ctx.nl/downloads/CTX-2000INF-E.exe
daar staan de inf drivers voor monitor, misschien heb je der wat aan.
Nog ff een vraagje, staat je monitor aan als je pc aan zet ? ik heb zelf een phillips en als die niet aan staat als XP wordt gestart, staat ie ook op 60hz.

En heb ook een oudere CTX 1785 en die is ook op 800x600 op zijn best, ga ik naar 1024x768 wordt het flets, en onscherp.(met matrox G400 videokaart)

Zou dus aan monitor kunnen liggen, dat denk ik dus.

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 22:52 schreef hetnet het volgende:
http://www.ctx.nl/downloads/CTX-2000INF-E.exe
daar staan de inf drivers voor monitor, misschien heb je der wat aan.
Nog ff een vraagje, staat je monitor aan als je pc aan zet ? ik heb zelf een phillips en als die niet aan staat als XP wordt gestart, staat ie ook op 60hz.

En heb ook een oudere CTX 1785 en die is ook op 800x600 op zijn best, ga ik naar 1024x768 wordt het flets, en onscherp.(met matrox G400 videokaart)

Zou dus aan monitor kunnen liggen, dat denk ik dus.
Moet ik dus toch serieus aan die monitor gaan denken :(

Zo'n TFT vind ik nu nog even te duur

Pagina: 1