Toon posts:

Wat is Head Crash

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat een Head Crash is dat heb ik nodig op school dus als ierman dhet weet of het heeft meegemaakt vertal het alstublieft

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:05

bloody

0.000 KB!!

dan zijn de koppen van je HD op een platter gekomen :7

nope

Verwijderd

Een headcrash is als je harde schijf de soep in loopt, dit is over het algemeen dodelijk voor je HDD en de data erop.

Een leeskop kan worden vernield, of je hebt een mooie groef op je platters :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>OM

HeadCrash: De kop(pen) van je HDD raken de plates van je HDD. HDD == dood :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord hebik weer een voldoende

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Dit is een headcrash:
|:(

Juist

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.datenretter.de/images/headCrash.gif

Zo ziet dat eruit.

They made me do it.

Verwijderd

Damn, hoe kan die kop eigenlijk de platter raken? Ik bedoel, wat gaat er dan mis precies?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 13:58 schreef Speedlaw het volgende:
Damn, hoe kan die kop eigenlijk de platter raken? Ik bedoel, wat gaat er dan mis precies?
Niet goed uitgebalanceerde schijf, gare lagers, schokken, trillingen, zwaartekracht, metaalmoeheid, stof, vuil, etc... ;)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 14:00 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Niet goed uitgebalanceerde schijf, gare lagers, schokken, trillingen, zwaartekracht, metaalmoeheid, stof, vuil, etc... ;)
Femme heeft daar toch verstand van? ;) :X

They made me do it.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 14:00 schreef Cheatah het volgende:

Okee, die had ik wellicht ook kunnen bedenken als ik even had nagedacht. Best logisch wel. Vandaar dat advies om niet tegen je kast te schoppen als 'ie aanstaat. Een kennis van me had last van kapotte harde schijven als hij met z'n laptop het vliegtuig in was geweest, na de vlucht: schijf stuk. Kan luchtdruk of hoogteverschil dan ook bij het rijtje worden gevoegd? Of is dat niet mogelijk omdat de cabine onder druk staat?

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:05

bloody

0.000 KB!!

Op maandag 11 maart 2002 14:04 schreef Speedlaw het volgende:

[..]

Okee, die had ik wellicht ook kunnen bedenken als ik even had nagedacht. Best logisch wel. Vandaar dat advies om niet tegen je kast te schoppen als 'ie aanstaat. Een kennis van me had last van kapotte harde schijven als hij met z'n laptop het vliegtuig in was geweest, na de vlucht: schijf stuk. Kan luchtdruk of hoogteverschil dan ook bij het rijtje worden gevoegd? Of is dat niet mogelijk omdat de cabine onder druk staat?
of grote versnelling/vertraging bij opstijgen/landen

nope

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 14:23 schreef bloody het volgende:

of grote versnelling/vertraging bij opstijgen/landen
Zo snel gaat dat toch niet? Tenminste, ik vindt het wel meevallen.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Op maandag 11 maart 2002 14:04 schreef Speedlaw het volgende:

[..]

Okee, die had ik wellicht ook kunnen bedenken als ik even had nagedacht. Best logisch wel. Vandaar dat advies om niet tegen je kast te schoppen als 'ie aanstaat.
Inderdaad. ;)

Beeld je ff in: de lees/schrijfkop van je HDD zweeft op een kleine hoogte boven je schijf (inderdaad, hij maakt geen contact met de platter maar zweeft op een filmlaag van lucht op enkele honderdsten van millimeters boven je schijf). Alles wat er ook maar voor zorgt dat de kop contact maakt met de platter zorgt voor bad sectors. Stofdeeltjes in je HDD zijn helemaal uit den boze, aangezien deze vele malen groter zijn dan de 100-sten van millimeters dat de filmlaag hoog is (een soort van rotsblokken op je HDD als je dat heel grof zou uitbeelden).

Dus, moraal van het verhaal: PLEASE BE CAREFUL met je HDD! Backup often, kiddies! :Y)

... en oranje! :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit was eigenlijk heel makkelijk te vinden via google..

Had je onder andere dit kunnen vinden: http://tweakers.net/reviews/241/5
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.