Afstandsbediening werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Na jaren trouwe dienst werkt m'n afstandsbediening van m'n versterker niet helemaal goed meer.
Alle knoppen werken nog goed, behalve de Volume + knop.
Is er een manier om dat te repareren?
Ik heb als geprobeerd om met een potlood de banen te herstellen (er is trouwens niet iets van slijtage te zien) maar dat werkte helaas niet.
Is er iemand die een oplossing weet?

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Probeer eerst je AB even goed schoon te maken (ontvetten). En dan niet de buitenkant, maar de contacten.

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Aaarghh...
heb ik m'n afstandsbediening met spiritus schoon gemaakt heeft nu ook de volume - knop het begeven :(
Heeft iemand een andere oplossing zodat ie het weer doet?

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Oh ja, niet met spiritus ontvetten. Beetje afwasmiddel had ik in gedachten eigenlijk

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Spiritus ontvet toch?

Niet?
[Specs]

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
schoonmaken met afwasmiddel, als dat niet helpt de contacten heeeeeel licht opschuren met fijn schuurpapier.

dat schuren helpt vaak verbazingwekkend goed.. je wil niet weten wat mensen allemaal met die afstandsbedieningen doen dat er zo'n laag zut in zit soms

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
De contacten had ik al opgeschuurd...naja..met een scalpeltje lichtjes bewerkt.
hielp ook niet helaas.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

zijn het dan mischien magneetcontactjes? Dan kan het zijn dat de magneetjes niet meer sterk genoeg zijn

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op maandag 11 maart 2002 13:41 schreef SiGNe het volgende:
Na jaren trouwe dienst werkt m'n afstandsbediening van m'n versterker niet helemaal goed meer.
Alle knoppen werken nog goed, behalve de Volume + knop.
Is er een manier om dat te repareren?
Ik heb als geprobeerd om met een potlood de banen te herstellen (er is trouwens niet iets van slijtage te zien) maar dat werkte helaas niet.
Is er iemand die een oplossing weet?
Mijn vol + doet het ook niet meer :). Ik zat nog me nog af te vragen waarom de vol + de geest gaf, en niet de vol - (die het nog perfect doet). Kennelijk zet ik hem vaker harder dan zachter :).

Verwijderd

Tja, je voert je volume vaak met kleine stapjes op, en je zet hem dan in 1 keer een heel stuk zachter als je ma komt zeiken. Dat zal het dus zijn :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
Op dinsdag 12 maart 2002 14:28 schreef SiGNe het volgende:
De contacten had ik al opgeschuurd...naja..met een scalpeltje lichtjes bewerkt.
hielp ook niet helaas.
ik zou het toch met schuurpapier proberen.. en neem dan gelijk de geleidende koolstof puntjes mee.
Pagina: 1