Een ideetje

Pagina: 1
Acties:

• quodlibet
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hallo,
ik kreeg verleden week het idee voor een mod, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan.
Ik zal het idee even proberen uit te leggen :
De bedoeling is een server en workstation in te bouwen in één kast, eventueel met de mogelijkheid ze nog te scheiden naderhand. Dus een kast met twee volledige systemen, elk systeem een redelijke hd en dan nog een grote hd in de server.
Voor netwerkconnectie dacht ik aan een hub of switch in de case met de uplink aansluiting naar buiten om zo
Nu is mijn vraag : waar vind ik zo een case (of twee die aan elkaar te bevestigen zijn) waar twee systemen in passen?
Ik zou graag van jullie meer ervaren modders wat info hebben over de haalbaarheid hiervan, en eventuele tips. (Vooral over de case)
Het zou ongeveer zoiets worden, maar dan kleiner en zonder al die lampkes enzo, liefst ook ni in hout : http://stuwww.kub.nl/~s921017/case-mod/
Thanx a lot in advance, Dries

Verwijderd

ik zou zeggen, neem 2 mini ATX kastjes waar een full ATX bord in past, (die met de voeding zo boven de processor)
zet die op elkaar vast en wees creatief met een dremel ofzow?

naast elkaar lijkt me ook te moeten kunnen, paar boutjes erdoorheen ofzow

ps. halloen en tnxen wordt hier niet op prijs gesteld, ook gelden er regels met betrekking tot je topic titel, lees hierover even de [topic=324186]

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Kijk even in het topic van ressettim, die is een case aan het maken voor zoiets. Verder is er volgens mij nog iemand met zoiets bezig. Check de actieve topics maar, en anders die van de laatste 10 dagen ofzo.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12
Wie maakt er nou een PC van hout?! :? |:(

Ga voor aluminium (of titanium :P )!!!

Groeten van een medestudent aan de KUB.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 14:18 schreef FlowDesign het volgende:

Groeten van een medestudent aan de KUB.
wow jij zeker geld teveel ofzow ?
maar zou wel kwl zijn ofzow :9

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Zelf maken is denk ik het makkelijkst/mooist :-)

Heb je in elk geval eer van je zaak :-)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• quodlibet
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
_AscII_ : sorry eh :-)

Ik heb een beetje rondgekeken en de eenvoudigste manier is waarschijnlijk gewoon twee cases kopen en deze in een flightcase steken, maar dan gaat het geheel redelijk groot worden, tenzij ik ongeveer de helft van elke case sloop.

Hoe gaan jullie eigenlijk te werk om een mobo ergens op vast te maken (op een metalen kader ofzo).

Verwijderd

beetje groot niet? jah oke er zitten dan wel 2 pc's in :)

• FlowDesign
Op maandag 11 maart 2002 15:18 schreef quodlibet het volgende:

Hoe gaan jullie eigenlijk te werk om een mobo ergens op vast te maken (op een metalen kader ofzo).
Mijn mobo zit vast met 4 sliding steel stands en 2 gewone steel stands. De sliding steels stands druk je vast in gaten in het mobo en die schuiven (sliding) in een sleufje in de binnenzijde van de zijkant van de kast. De gewone steel stands zitten vast ergens in het midden van de zijkant van de kast. Daar draai je gewoon twee schroefjes in nadat je het mobo op zijn plek hebt geschoven.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

IK.. en waarom niet?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Neem gewoon twee kleine cases en mod die een beetje en maak ze aan elkaar vast met klipjes ofzo. Dan is het 1 geheel en kan je ze toch los van elkaar gooien.

Verwijderd

Ik heb er ooit twee in 1 big tower gebouwd. Was erg simpel. Xtra voeding er bij in. Zo'n moederbord ophang plate er bij geprutst en hij was perfect.

Das toch veel leuker als een kant en klare kast? :P

Verwijderd

een case van hout is weer es wat anders dan een case van een metaal.
tis origineel (een metalen case kan ook origineel zijn maar een houten case zie je niet zo heel vaak)

• FlowDesign
Ik vind hout ouderwets.
Echt zo'n opa & oma inrichting idee.
(Zwaar eikenhout :P )

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op maandag 18 maart 2002 23:10 schreef FlowDesign het volgende:
Ik vind hout ouderwets.
Echt zo'n opa & oma inrichting idee.
(Zwaar eikenhout :P )
waar denk je dat een snowboard-kern van gemaakt is? :)
nee, idd niet van eikenhout!

je kan je hout natuurlijk altijd afwerken met een laag glasmatten + epoxy

ik zou gaan kijken voor flightcase profielen -> kan ze goed tegen elkaar aan houden en weer scheiden

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

neem bij een disco zak stel van die vlindersluitingen, dan schrowef je de ene helft op de ene case, de andere helft op de andre case, en dan klik ie ze zo aan elkaar, eazy
Pagina: 1