Toon posts:

[car audio] Welke auto speakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sindskort een eigen auto :P en heb er maar meteen een goeie autoradio/cd-speler bij gekocht. Maar nog geen speakers. Maar die standaard dingen is echt klote. Nu was mijn vraag, welke geven goed geluid en zijn in te bouwen in mijn hoedenplank?
Mijn radio:
VDO dayton 3200
4 x 45 watt

Kan ik hier dan ook bijvoorbeeld 60 of 100 watt speakers aan hangen zonder een versterker?
Mijn budget is 70 euro (dus voor een set)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:17
Natuurlijk kun je er 60 of 100 Watt speakers aan gaan hangen :)

Voor € 70,- heb je trouwens wel standaard speakers. Daar kom je niet echt ver mee.

Verwijderd

Je moet alle wattages met een pak zout nemen trouwens, dus 45 watt uitgaand van je radio is slechts 11 tot 14 watt reëel. De speakers zijn dan ook 'iets' overrated. Als je een goede versterker van 70 watt aan die speakers koppelt zijn ze binnen no-time-at-all doorgebrand. Dus maak je niet druk om de watt's op de doos.

Als je in je hoedenplank speakers gaat hangen, dan ben je misschien iets vrijer in de keuze van het formaat, dus wellicht 6 x 9 inch. Meer oppervlak zorgt voor iets meer basdruk, dus dat is mooi meegenomen.

De keuze is wel persoonlijk, dus ga eens luisteren bij een Audiotoko en neem je eigen muziek mee.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou inderdaad maar voor 6x9 gaan. Betaalbare exemplaren zijn voor 70 euro vast wel te vinden.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik heb pas geleden een setje jbl gekocht voor toen 120 pieken ik ben er dik tevreden mee! was een ouder model. :D

"Luie mensen worden ook moe!"

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Voor € 70,- heb je trouwens wel standaard speakers. Daar kom je niet echt ver mee.
Dat zal je nog verbazen wat voor een geluid erin _KAN_ zitten =)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

De kwaliteit van het geluid is voor een groot deel afhankelijk van de inbouw. Het verschil tussen een mdf hoedenplank en een 'originele' met gaten erin is dag en nacht.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 17:29 schreef Pindkaas het volgende:
ik heb pas geleden een setje jbl gekocht voor toen 120 pieken ik ben er dik tevreden mee! was een ouder model. :D
heb je toevallig een link?
ja ik weet het, ik ben lui :Z

• R.Brunswijk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Op maandag 11 maart 2002 13:18 schreef __Ted__ het volgende:
Heb sindskort een eigen auto :P en heb er maar meteen een goeie autoradio/cd-speler bij gekocht. Maar nog geen speakers. Maar die standaard dingen is echt klote. Nu was mijn vraag, welke geven goed geluid en zijn in te bouwen in mijn hoedenplank?
Mijn radio:
VDO dayton 3200
4 x 45 watt

Kan ik hier dan ook bijvoorbeeld 60 of 100 watt speakers aan hangen zonder een versterker?
Mijn budget is 70 euro (dus voor een set)
Hmmm vervelend dat je een wat laag budget heb. ik heb zelf speakers van DLS. Ik heb er destijds voor de coaxiale versie Fl. 450 betaald. Wanneer je deze gehoord hebt wil je echt geen andere meer.

Ik heb zoveel schijt aan alles dat ik stront tekort kom

Pagina: 1