tv monitor

Pagina: 1
Acties:

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 13:09
hoi,

ik heb een aantal aansluitingen op mijn a/v receiver waar ik het nut nog niet van zie...

wat doe ik met een "tv monitor" aansluiting op me a/v receiver.
of de "video out"?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je hebt dan meestal ook een aantal video in's. je kan dan dvd/vcr e.d. via je receiver aansluiten en dan dus ook via de receiver kiezen. je sluit je tv dan aan op je tv monitor uitgang. nu heb je geen tv nodig met 3 scart aansluitingen oid.

voordeel is natuurlijk dat geluid en beeld altijd gelijk is.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• bodiug
volgens mij heb ik geen meerdere ingangen voor beeld.
ik heb een std-de345, ik kan alleen de specs niet online vinden, zit nu niet thuis.

maar levert dit nog verlies op van de beeldkwaliteit? het zijn allemaal cinch.

Verwijderd

Natuurlijk, elke tussenschakel zorgt voor verlies, echter in de praktijk voor huis-tuin- en keukengebruik zal je hier weinig van merken. Overigens, als je tv een s-video ingang heeft, en je gebruikt je s-video TV-out van je computer, zou ik het (s-video-) signaal echter direct naar je tv laten lopen, anders moet je het omzetten en dat betekent wel meer kwaliteitsverlies. :)

• bodiug
ik heb geen computer aan me tv hangen...

het gaat mij om het nut van die "tv monitor" en "video out" op mijn versterker. ik heb gewoon 3 scarts achter op mijn tv.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 13:28 schreef guidob het volgende:
ik heb geen computer aan me tv hangen...

het gaat mij om het nut van die "tv monitor" en "video out" op mijn versterker. ik heb gewoon 3 scarts achter op mijn tv.
In jouw geval is er dus geen nut. Maar voor sommige mensen die geen scart hebben op hun tv kan het wel handig zijn

Verwijderd

dat reuze intresant

vb.

je hebt een tv , of projector

en je hebt een dvd , video , tvtuner...

door op de reciever alles aan te koppelen qua audio en video

kan je op de monitor ( tv , projector) , telkens het juiste beeld , met het passend geluid horen.

Vb , je kijkt dvd , de reciever versterkt het geluid , en op je monitor komt het juiste beeld ( DVD )
Indien je de aansluitingen apart doet , (wat natuurlijk ook kan ) heb je de kans dat je de klank hoort van dvd en naar het beeld kijkt van een video , wat niet de bedoeling lijkt.

Snappie?

http://www.geocities.com/therminator2/
Pagina: 1