Win2000 AS Inlog probleem

Pagina: 1
Acties:

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb hier een Win2000 AS met 3 clients. Ik gebruik active directory ( dus met domain) de clients loggen in op het domain. Dit heeft heel lang geweest nu van de een op de andere dag wil een van de clients niet meer inloggen. Ik kan ook niks meer benaderen op de server van af die client( zoals gedeelde mappen etc.).

Hoe krijg ik dit weer aan de praat?

Verwijderd

Kijk eens in de Event-log ofdat er fouten zijn en plant ze ff hier neer

• DeSjaak
Event Type:Error
Event Source:NETLOGON
Event Category:None
Event ID:5719
Date:10-3-2002
Time:11:38:36
User:N/A
Computer:KANTOOR1
Description:
No Windows NT or Windows 2000 Domain Controller is available for domain DOMAIN. The following error occurred:
There are currently no logon servers available to service the logon request.

Dit krijg ik op alle clients

• DeSjaak
Pingen naar de server lukt wel vanaf de clients

Verwijderd

sorry,

Ik bedoelde die van de Server

• DeSjaak
Event Type:Error
Event Source:NETLOGON
Event Category:None
Event ID:5775
Date:3/8/2002
Time:10:48:09 AM
User:N/A
Computer:SERVER
Description:
Deregistration of the DNS record 'domain.urbansupport. 600 IN A 192.168.1.11' failed with the following error:
Bad DNS packet.

en nog meer van die errors met Bad DNS Packet

Verwijderd

Hmmmm, zijn er alleen maar DNS-fouten?
Dat is niet goed maar die clients zouden nog steeds moeten kunnen connecten.
Probeer die DNS-server eens te fixen,maar kijk eerst ff ofdat alle services wel opstarten

• DeSjaak
Jep alleen maar DNS error's

En bij services draait DNS server gewoon. Ook na het restarten van de service werkt het nog steeds niet.

Opvallend is overigens dat het opstarten veel sneller gaat.

Verwijderd

Heb je de Hardware tussen de pc's al getest?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Duidelijk een DNS probleem.

Check of je clients je interne server als DNS server gebruiken, en check ook of je op de server bij je TCP/IP settings als DNS server wel de lokale DNS server gebruikt.
Controleer daarna of bij Forward Lookup Zones wel de zone staat van je lokale domein.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Je werkt toch niet met een DHCP server die nu geen adressen meer geeft. Indien dat in orde is, lijkt het me ook een dns-probleem, op de server dan wel.

• DeSjaak
Heel erg vreemd.

Ik had een paar dagen geleden nieuwe firmware in mijn router(Draytek Vigor) geladen. Na het laden van de oude firmware werkte het weer.

Toch heel erg vreemd dat dat van invloed kan zijn??

Verwijderd

Door foutive routering zou de server over zijn nek kunnen zijn gegaan. Maar zeker weten doe je het nooit want hardware is zo'n rare buissnes. Hardware checken is altijd een pre bij problemen zoals je ziet, je bent helaas snel geneigt om de software te gaan verbouwen :P.
Maar hoe dat kan weet ik niet, kijk ff ofdat de makers van de firmware perongeluk een of andere bug in de firmware hebben gepropt en of dat er al weer een nieuwe vesie uit is.

• DeSjaak
Je werkt toch niet met een DHCP server die nu geen adressen meer geeft. Indien dat in orde is, lijkt het me ook een dns-probleem, op de server dan wel.
Ja in die router zit ook een DHCP server het kan wel zijn dat daar de fout in zat.
Pagina: 1