Toon posts:

Instabiel systeem kom er niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bij een vriend van me , en die heeft een systeem die de hele tijd random reboot.

Systeem ziet er als volgt uit:
-----------------------------

AMD TB 1200mhz
GF2 gst
10 gb hdd seagate 5400
msi KT 266
sb 128
realtec 10/100 netwerk kaartje

-----------------------------

Deze reboots vinden plaats in alle programma's en op random momenten.

Nu dacht ik eerst dat het moederbord was, maar begin nu sterk te twijfelen aan de voeding.

Ik weet helaas niet wat voor voeding het is (hoe kun je dit zien).

Hoeveel Watt heb je eigelijk nofig voor zo'n systeem.

(ps monitor strom voorzieneing is ook de op de pc aangesloten)

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Meestal voor AMD is 300 Watt wel goed. Maar zou ook met minder moeten kunnen doen.

Verwijderd

Als het goed is zit er achter op de voeding een stickertje met de specs.
Anders even op de voeding in de kast kijken.

Ik zou iig voor een 300W gaan.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
En wat is je OS?? In W2k reboot ie bij foutmeldingen van drivers enzo (is uit te schakelen via systeembeheer..)..Voor Win XP weet ik het niet, maar daar zal vast een soortgelijke optie inzitten... ;)

Humor moet je serieus nemen

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een AMD met een Geforce 2? Ik zou in ieder geval voor 300 Watt gaan. Je kan het zien achterop de voeding, als het goed is. Anders bovenop.

Vermeld inderdaad even je OS, dat brengt wat meer duidelijkheid.

Is de cooler goed aangesloten op de CPU, trouwens?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft al diverse os'en gedraaid, maar probleem blijft bestaan.

Ff mijn vraag opnieuw stellen ik was een beetje onduidelijk :P

Kan het aan de KT 266 chip liggen ??? lijkt mij namelijk een erg slechte chipset.

En hoe kom ik achter het aantal Watt van de voeding (nee zit geen stikker op de voeding)?

[edit]
Erg slecht nederlands verwijderd
[edit]

Verwijderd

wat d8 je hiervan; http://mbm.livewiredev.com/download5.htm

Progje nbm5. Hiermee kun je de voltages, temps van je pc aflezen. In geval van een instabiele voeding kun je dat aflezen aan je voltages.......misschien over het hoofd gezien; wat voor OS draai je (of je maat). In geval van XP kun je automatisch opnieuw opstarten na fouten uitschakelen bij Systeem in het config. suc6

Verwijderd

Zodra het woordje 'random' in de probleem beschrijving staat is in het 90% van de gevallen kapot geheugen.

Op http://www.goldmemory.cz/ schijnt een tooltje te staan waarmee je je geheugen kunt checken, ik zou dat eens proberen.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31
Hier een vergelijkbaar systeem met vergelijkbare onderdelen. We kunnen het probleem niet achterhalen..... Wellicht is het de samenstelling van componenten.

Het systeem wordt nu getest met een asus mobo ipv msi. Alle onderdelen zijn stuk voor stuk in orde, alle onderdelen zijn vervangen / getest, maar we komen er niet uit.

Laat wel even weten of na vervanging mobo (wordt nu afgetest door Norrod) of het wel stabiel is geworden.

groeten

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

Pagina: 1