Toon posts:

printerkop stand Canon BJC 4200 blijft in midden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een canon BJC 4200 en iedere keer als ik hem aanzet dan blijft de printerkop in het midden staan en het lampje op de printer blijft knipperen.

Ik heb al geprobeerd om er een andere cartridge in te zetten maar nog steeds het zelfde.

Heeft er iemand misschien een oplossing voor......

Verwijderd

Het zou kunnen zijn dat ie denkt dat je de klep (voor het vervangen van de cartridge) open hebt staan, terwijl dat niet zo is:

Er zit bij die klep namelijk ergens een schakelaar (magnetisch volgens mij: een reedrelais), en dan kan die wel eens defect zijn...

Dus heb je nog garantie??

Verwijderd

Topicstarter
Nee het kan denk ik niet aan de klep liggen want ik kon eerst gewoon met de klep open printen.

en nee ik heb helaas geen garantie meer

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

Fuelke

Forza Ferrari

Het zou weleens kunnen dat je printkop stuk is. * Fuelke had vroeger namelijk de voorganger, de BJC-4100 en die syptomen komen wel overeen. Piept ie ook?

Het zou ook iets anders kunnen zijn, maar daar twijfel ik aan. Je moet natuurlijk voor jezelf uitmaken of het de moeite loont om een nieuwe printerkop (als het dat idd is) aan te schaffen, of je een nieuwe printer gaat kopen. Dat laatste heb ik BTW gedaan.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 12:57 schreef Boney_M het volgende:
Nee het kan denk ik niet aan de klep liggen want ik kon eerst gewoon met de klep open printen.

en nee ik heb helaas geen garantie meer
:?
Je bedoelt dat je bij het printen de printerkop gewoon heen en weer zag bewegen?
(dat je zo de cartridge er uit kan trekken?)
:?

(ik heb nl een 5100 en als je daar die klep opendoet om de cartridge te vervangen, komt de kop naar het midden en kan je niet printen...)

Verwijderd

Heb ik ook gehad met de 4200 bij mij was het probleem verholpen toen ik er een complete nieuwe cartridge in had gezet ( orgineel canon met vullingen )daarna gebruikte ik gewoon de goedkope navullingen weer en werkte ie weer perfect.

groetjes karten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn twijfels of het wel aan de cartridge kan liggen want ik heb er twee een voor je standaart printjes en een voor foto's en bij allebei doet ie het niet.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
en als je de cartridge verwisselt met die foto en dan op de groene knopje drukt, wat gebeurd er dan?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 19:25 schreef Boney_M het volgende:
Ik heb mijn twijfels of het wel aan de cartridge kan liggen want ik heb er twee een voor je standaart printjes en een voor foto's en bij allebei doet ie het niet.
Dit had ik ook met alle twee ik had de printer al een tijdje niet gebruikt en de cartridge netjes opgeborgen zoals het hoort en toen ik hem nodig had deed ie precies hetzelfde ook met die foto cartridge heb toen een nieuwe cartridge gekocht stopte hem erin en het probleem was over ( heb deze printer nog steeds maar gebruik hem niet meer sinds ik de hp 980cxi heb )Ik meen dat als de cartridge in het midden bleef staan en het lampje knippert dat ie geen cartridge ziet er word dan gezegd dat je die contacten die aan de zij kant moet schoonmaken bij mij hielp dit dus niet.

groetjes karten

Verwijderd

Ik heb een 4300, bijna zelfde gezeur gehad
Ff de contactjes goed schoonmaken zowel op de kop als op de printer zelf. Dan pakt ie hem vanzelf weer.
Zo niet.....nieuwe kop erin :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die kontakjes het beste schoonmaken zonder nog meer te slopen???

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

in alcohol leggen + 80%

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Pagina: 1