[Novell/Win98SE] Novell NAL refreshed _langzaam_

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
(jarig!)
Ey,

We hebben een probleempie op het werk. We draaien een Novell 5.1 fileserver, en de workstations draaien een novell 3.31 client.

Er is ingesteld dat bij ieder werkstation die inlogt Outlook 2000 automatisch wordt opgestart d.m.v. een "forced run".

De NAL doet er echter veel te lang over om dit geheel te laden. Hij doet er zeker 20 seconden over. Een update naar client 3.32 had geen resultaat.

Herkent iemand dit probleem? Het is bij ons pas sinds een paar weken. Hij heeft het daar voor goed gedaan! (refresh van 1 a 2 seconden...)
Wie zou mij een paar tips kunnen geven omdat ik geen Novell 1337 ben.

TIA

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Misschien heeft het te maken met je versie van Zenworks? Heb je daar wel een geupdate versie? Versie 3 of zo...?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik ook je virusscanner eens uitzetten of uninstallen en kijken of die dan nog zo langzaam is...wil ook nog wel eens helpen :)

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
(jarig!)
Op maandag 11 maart 2002 16:20 schreef mrkptrs het volgende:
Als ik jou was zou ik ook je virusscanner eens uitzetten of uninstallen en kijken of die dan nog zo langzaam is...wil ook nog wel eens helpen :)
Thnx mrkptrs dat was het!

Je bent echt goed ;)

Sophos vind ik toch al om te :r dus dat komt mooi uit :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• paulhekje
  • Laatst online: 13-08 10:01
dit soort problemen komen niet alleen bij virusscanners voor. Vanuit de nal worden dingen tegelijk gestart met lokale programma's. Soms loop een bepaalde combinatie moeilijk. Een oplossing kan dan zijn om prioriteiten anders in te stellen in de nal pakketjes.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|