Toon posts:

Wel telnet, geen ping, geen tracert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan vanuit mijn pc wel een tenetje starten naar een cisco router maar ik kan hem niet pingen, een tracert werkt ook al niet. Het gaat om een router in a'dam die middels een 192 K vaste lijn in verbinding staat met een router in tilburg. Vanuit de router in Tilburg kan ik ook niet pingen naar de router in a'dam, maar een telnet lukt wel (vanuit mijn pc)??? Hoe ken dit?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

ICMP block van de firewall op dat apparaat?

|_____vakje______|

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42
Of ergens een ACL die ICMP echo/reply/whatever niet doorlaat.
Of een flinke belasting, welke een router/apparaat kan doen besluiten het onbelangrijke ICMP pakket weg te gooien.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 11:29 schreef CyberSnooP het volgende:
ICMP block van de firewall op dat apparaat?
uhm, volgens mij zit er helemaal geen fire-wall op (tja, zeg maar niets) hoe kan ik dit checken?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 11:32 schreef The Lord het volgende:
Of ergens een ACL.
En dat is?

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42
Access Control List.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

sh ip access-lists zie je al je acces lists.
hiervoor moet je wel in enable mode zitten. ALs je dan toch in enable mode zit kijk dan ook maar ff met show run welke acceslist op welke interface zit en of hij in of out staat

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Als je hem toch kunt telnetten, zou je eens een
show running-config
kunnen geven, en hier posten?
Dan hebben we wat meer info.

Verwijderd

Topicstarter
er staan geen ip acces listen op gedefineerd ook geen route map of zo.

Verwijderd

Topicstarter
heel even een gek vraagje miscchien, maar stel dat die router niet in een switch zit, dus de enige lijn die erin zit is die van de vaste verbinding, kan het dan zijn dat ie niet weet hoe hij een reply moet geven, dat ie dat dus niet direct via serial0 doet maar probeert via ethernet0. Ook al staat in de ip route dat ie toch echt via serial0 moet?!?

Wazig, kweet het

Verwijderd

Nee :)

Het feit dat het telnetten wel werkt geeft al aan dat de routering an sich ok is.

Check de manual van dat ding zou ik zeggen :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 11 maart 2002 12:44 schreef hezik het volgende:
Nee :)

Het feit dat het telnetten wel werkt geeft al aan dat de routering an sich ok is.

Check de manual van dat ding zou ik zeggen :)
Volgens mij krijg je bij een cisco geen manual *D Je moet gewoon weten wat je aan het doen bent.
Telnet eerst naar de cisco in Tilburg en probeer dan te pingen naar het seriele ip adres van de cisco in amsterdam.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 12:01 schreef basil het volgende:
heel even een gek vraagje miscchien, maar stel dat die router niet in een switch zit, dus de enige lijn die erin zit is die van de vaste verbinding, kan het dan zijn dat ie niet weet hoe hij een reply moet geven, dat ie dat dus niet direct via serial0 doet maar probeert via ethernet0. Ook al staat in de ip route dat ie toch echt via serial0 moet?!?
Dat is dan niet zo zeer een kwestie dat hij niet weet wat hij moet, maar het *zou* kunnen dat zijn serial unnumbered ethernet0 is. Als ethernet0 dan geen link heeft, kun je ook via serial0 het ding niet pingen. En ja, je kunt dan *WEL* telnetten (soms :-) ).

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27

Kabouterplop01

chown -R me base:all

En heb je al een extended ping geprobeerd??*d

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Je kan wel telnetten, maar niet pingen>>
telnetten naar een device(router,switch whatever is eigenlijk om die devices te beheren.)
volgens mij (als je dus in enable mode zit moet je kunnen Extended pingen!)is dat een firewall instelling tussen de vaste verbinding en jouw/jullie machines. (Of je bent echt rijk en hebt een vaste verbinding tussen de machine waar je achter zit en waar je naartoe gaat!
8-)

Verwijderd

zou het wellicht niet om een thuissysteempje gaan maar om een bedrijfsnetwerk?

het ideetje PLOPT zomaar m'n hoofd in hoor :Z

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gaat dus inderdaad om een bedrijfsnetwerk.

Nu ben ik erachter gekomen dat het toch iets te maken had dat de router niet in de switch zat, sab but true. Maar nu is er ,weer, een ander probleem nl:

Ik kan vanuit a'dam 191.9.128.* alles pingen in tilburg 191.9.127.* behalve 1 router die daar staat, terwijl zowel in de router a'dam als in de verschillende routers in tilburg de routing ingevuld is?? Ik snap dat dit summiere info is, maar misschien?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Op maandag 11 maart 2002 13:27 schreef TrailBlazer het volgende:
Volgens mij krijg je bij een cisco geen manual *D Je moet gewoon weten wat je aan het doen bent.
Jawel hoor. Niet dat de 2e helft van je statement daardoor minder waar wordt, maar je krijgt er stapels papier bij...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ijdod
basil:
Nou het gaat dus inderdaad om een bedrijfsnetwerk.

Nu ben ik erachter gekomen dat het toch iets te maken had dat de router niet in de switch zat, sab but true. Maar nu is er ,weer, een ander probleem nl:
Yah. Geen verbinding == port down ergo geen IP op die poort. Hebben ze loopback interfaces voor uitgevonden...
basil:Ik kan vanuit a'dam 191.9.128.* alles pingen in tilburg 191.9.127.* behalve 1 router die daar staat, terwijl zowel in de router a'dam als in de verschillende routers in tilburg de routing ingevuld is?? Ik snap dat dit summiere info is, maar misschien?
Kan je die router vanuit de Tilburgse routers wel pingen? Even zonder verdere diagnose zou ik zeggen route tabel of ACL. Controleer die tabellen eens, je zal de eerste niet zijn die een typfout heeft gemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
[guote] Kan je die router vanuit de Tilburgse routers wel pingen? Even zonder verdere diagnose zou ik zeggen route tabel of ACL. Controleer die tabellen eens, je zal de eerste niet zijn die een typfout heeft gemaakt...
[/quote]

Met alle routers in tilburg kan ik die router idd wel pingen. Dus zal het wel een fout in de ip routing zijn? of niet?

• ijdod
Je weet nu dat die doos in elk geval werkt.

Kan nog steeds een ACL zijn, die alleen het lokale netwerk toestaat te pingen. Anders inderdaad een routing probleem, dus een foute route/gateway/netmask/oid

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Dan moet je eens in enble mode gaan en dan:
ping <enter>
Protocol<ip>
target ip adress< x.x.x.x> (x= het ip adres van de router)
(En verder snap je het zelf wel)

Wat nog makkelijker is: sh ip route <IPADRES ROUTER>
Als die als antwoord geeft %network not in table.
Dan moet je dus even naar de beheerder.
Komt ie wel voor: even een traceroute (dan je zie je hops= het aantal routers die je tegen komt voordat je op de router bent die je moet hebben. Even op de voorlaatste router inloggen en doen: show log en dan weet je meer.....
;)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op woensdag 13 maart 2002 22:25 schreef basil het volgende:
Met alle routers in tilburg kan ik die router idd wel pingen. Dus zal het wel een fout in de ip routing zijn? of niet?
Kan je vanaf een router in tilburg doorhoppen naar de router in tilburg die je vanuit amsterdam niet kan bereiken. Wel lachen trouwens basic cisco troubleshooting op GOT
Pagina: 1