DPC Distributed Folding FAQ

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Even wat uit een oude DPCH gehaald.
Aanvullingen zijn natuurlijk van harte welkom.
Op dinsdag 26 februari 2002 11:43 schreef thijsknoeff het volgende:
Voorlopige handleiding... ik heb het zelf ook net uitgevonden dat het zo moet, dus als iemand een verbetering heeft, waardoor het makkelijker gaat... zeg het maar

Hoe doe je mee?:
1. Ga naar http://www.distributedfolding.org/Download.html en download de client
2. Ga naar http://www.distributedfolding.org/login.html klik op 'New User' en vul je gegevens in.
3. Wacht op het e-mailtje
4. Ga weer naar: http://www.distributedfolding.org/login.html en nu kan je inloggen. Wijzig je Username (dat wat in de stats komt, niet je handle dus!), en zet Current Team op Dutch Power Cows, en submitten maar.
5. Unzip de client, dubbelklik op foldit.bat
6. Vul je handle in, en daar gaat ie! :D

En verder:

Teamstats:
http://www.distributedfolding.org/teampages/team81.html

Overall & persoonlijke stats:
http://www.distributedfolding.org/login.html (en dan inloggen...)

De readme van de text-client, over proxy's enzo...:
http://www.distributedfolding.org/readmeclient.html

Over het project:
http://www.distributedfolding.org/about.html
Op dinsdag 26 februari 2002 12:28 schreef thijsknoeff het volgende:

> De dagscores van DPC'ers lopen van 2000 tot 60000.
> Hoeveel doet een pc'tje per dag?

De text-client op mijn P4 1.8 GHz deed over 400 structures (net even getimed), zo'n 7 minuten en 10 seconden.
Een simpel rekensommetje:
(400/430)*60*60*24 = 80,372 structures

Dus als ik mijn pc de hele dag (en nacht) aan zou laten staan dit doen, dan doet ie dus zo'n 80,000 structures.

[edit] Misschien komt dat ook wel hierdoor

> We have also optimized the program for our Intel(R) Pentium(R) 4 processor.

Eindelijk een project waarop de P4 het wel goed doet :D
Hoe doen de XP-tjes het hier? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 09:19
my hero :)

tnx voor deze FAQ, Dfolding needs it!

edit mijn aanvulling:
Op zaterdag 02 maart 2002 13:59 schreef Floppus het volgende:
Hier is iig al de megaflush FAQ;

Fetchen doet deze cient überhaubt niet... Er zijn zo verschrikkelijk veel mogelijkheden dat de kans om een dupe te doen verwaarlozen is. Het einde van het project is dus ook niet als alle mogelijkheden gedaan zijn, maar als ze voldoende onderzoeksmateriaal hebben (1.000.000.000 units)

Om te sparen maak je gewoon een bestandje proxy.cfg aan met op de eerste regel het IP, en op de 2e regel de poort van je zogenaamde proxy.

Deze gegevens zijn "vast", dus zal je client niet anders proberen te connecten dan via je niet-bestaande proxy...
Hierdoor begint ie na 5000 units gewoon aan de volgende, en de volgende en de volgende >:)

Als je het genoeg vind sluit je de client af, verwijderd het bestandje proxy.cfg, en start de client weer (of in mijn geval, zet je je proxy gegeven goed :P)

Je moet de client wel starten met de -df switch, anders stopt ie naar 6x 5000. Ik heb op één van de PC's nu al meer dan 200K klaar staan, en ik zal maandag ff flushen...

Have Fun!
Op zaterdag 02 maart 2002 15:20 schreef Marble het volgende:
mjah, is er ook een manier om van die lockfile af te komen zonder je units te verwijderen?

is wel heel zonde als je bak crasht, of je ff niet op Q drukt, maar gewoon het venster sluit, en je verwijdert meteen 200K aan wu's..
Op zondag 03 maart 2002 20:11 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

Er is inderdaad een manier om je 'verloren structures' toch nog te versturen!

Dit kan namelijk gedaan worden door een bestand genaamd "filelist.txt" aan te maken met daarin tweemaal de naam van het .bz2 bestand wat er achtergebleven is!

Voorbeeld van een filelist.txt

[handle]_protein_[nummer].val.bz2

Ik zou zeggen "Go for it!" :P

Met vriendelijke groeten van Team Endeavor ;) *D

Glorfindel
tnx Glorfindel en Floppus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50615

ik doe er ook aan mee maar ik vind t niks aan. wat is hier nou spaanend aan of leuk. en wat is het doel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Welkom :)

Het doel van dit project is het onderzoeken van het vouwen van proteïnen. Hiermee hopen ze te kunnen helpen ziektes te bestrijden.

Zie ook: http://www.distributedfolding.org/about.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
De Athlon XP is overigens beter dan de P4 bij DF. Mijn benchmarktooltje laat zien dat mijn Athlon 1.53 Ghz ongeveer 88.000 structures per dag doet.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11979

Op maandag 11 maart 2002 11:30 schreef Marble het volgende:
my hero :)
Wie, ikke? :o :D 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 18:57 schreef thijsknoeff het volgende:
Wie, ikke? :o :D 8-)
Ja, jij, en al die anderen die hier gequoot staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 07:54
[edit]
Kan erg leerzaam zijn om eens deze hele topic door te lezen, dit project switch vaak van protein (CASP) en daardoor klopt niet alles meer 100% wat wordt geschreven.

[ Voor 0% gewijzigd door MarcyDarcy op 31-07-2002 13:19 . Reden: post nuttiger gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23641

Edit: Reactie weggehaald om de FAQ wat minder te vervuilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 11:17
Op dinsdag 12 maart 2002 09:15 schreef rhialto het volgende:

[..]

Heb dit geprobeerd, maar wat is stap 2 na het aanmaken van de filelist.txt? :?
client opstarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit: Reactie weggehaald om de FAQ wat minder te vervuilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 10-07 11:17
Op dinsdag 12 maart 2002 09:40 schreef rhialto het volgende:

[..]

Ja, goeiemorgen :) , dat heb ik gedaan.
1e keer: melding dat het .lock bestand er nog staat.
Dit heb ik daarop verwijderd en de client opgestart.
Maar hij begint dan gewoon bij structure 1, zonder iets te uploaden. :(
hmz dat hadden we gister ook dat hij ze niet wou versturen. bleek dat we een dubbele extensie hadden filelist.txt.txt
kijk ff of dat niet het geval is, en heb je 2x die naam erinstaan met de goeie naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 12 maart 2002 09:51 schreef PowerCow het volgende:

[..]

hmz dat hadden we gister ook dat hij ze niet wou versturen. bleek dat we een dubbele extensie hadden filelist.txt.txt
kijk ff of dat niet het geval is, en heb je 2x die naam erinstaan met de goeie naam?
Thanx!! dat was het inderdaad. Lang leve Windows met "hide known file extensions", NOT!
Ik had trouwens meerdere .bz2-files staan nog, die zijn nu ook allemaal geupload.
Waarom hebben ze dit niet in de readme1st.txt staan in de client-dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Mr Atheist heeft voor ons een Folding monitor geschreven.

Overzichtje snelheden clients:
P3-1000 2.53 structures /sec
P4-1500 3.80 structures /sec
XP-1700+ 4.59 structures /sec
CA-500 1.74 structures /sec
(Classic Athlon, Slot A)

* En hoe is de client? Stabiel? GUI? Als service te draaien?

Client is op zich stabiel. Problemen met de server kunnen er voor zorgen dat er wat kleine problemen ontstaan bij het runnen van de client. (Geen handle, traag flushen of helemaal niet flushen) Er is een screensaver versie en een textversie. De textversie is aan te raden. Beide versies zijn als service te installeren voor zover ik weet door "/install" als commandline-parameter op te geven.

* En kun je subteam stats maken?

Nee. Er is ook nog geen proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Over het project
Het doel van dit project is het onderzoeken van het vouwen van proteïnen. Hiermee hopen ze te kunnen helpen ziektes te bestrijden.

Hoe doe je mee?
1. Download de client<form name="signup" action="http://www.distributedfolding.org/cgi-bin/trajstore" method="POST"><table><tr valign=center><td><font size=2>2. Geef jezelf op als nieuwe user</font></td><td><input type="submit" value="Sign Up"></td></tr></table></form>3. Wacht op het bevestigings e-mailtje
4. Log in op de site.
4a. Wijzig je Username (dat wat in de stats komt, niet je handle dus!),
4b. zet Current Team op Dutch Power Cows, en submitten maar.
5. Unzip de client, dubbelklik op foldit.bat
6. Vul je handle in, en daar gaat ie!

De client
Client is op zich stabiel. Problemen met de server kunnen er voor zorgen dat er wat kleine problemen ontstaan bij het runnen van de client. (Geen handle, traag flushen of helemaal niet flushen) Er is een screensaver versie en een textversie. De textversie is aan te raden. Beide versies zijn als service te installeren voor zover ik weet door "/install" als commandline-parameter op te geven.
Let wel op dat je de client altijd afsluit door de Q in te toetsen. Als je het window gewoon afsluit staat ie zijn results niet op.

De client is ook geoptimaliseerd voor de P4, dus dit is een van de projecten waarop je je P4 goed kunt inzetten.

Fetchen doet deze cient überhaubt niet... Er zijn zo verschrikkelijk veel mogelijkheden dat de kans om een dupe te doen verwaarlozen is. Het einde van het project is dus ook niet als alle mogelijkheden gedaan zijn, maar als ze voldoende onderzoeksmateriaal hebben (10 miljard units)

MegaFlushen
Om te sparen maak je gewoon een bestandje proxy.cfg aan met op de eerste regel het IP, en op de 2e regel de poort van je zogenaamde proxy.
Deze gegevens zijn "vast", dus zal je client niet anders proberen te connecten dan via je niet-bestaande proxy...
Hierdoor begint ie na 25.000 units gewoon aan de volgende en de volgende . . . >:)
Als je het genoeg vind sluit je de client af, verwijderd het bestandje proxy.cfg, en start de client weer
Je moet de client wel starten met de -df switch, anders stopt ie naar 6 x 25.000.

Terughalen results na crash
Het is mogelijk om na het verkeerd afsluiten de verloren gegane eenheden terug te krijgen.
Dit kan namelijk gedaan worden door een bestand genaamd "filelist.txt" aan te maken met daarin tweemaal de naam van het .bz2 bestand wat er achtergebleven is!
Vervolgens start je de client opnieuw op.

Voorbeeld van een filelist.txt:

Een snelheidsoverzichtje
<table><tr><td><font size=2>P3-1000</font></td><td><font size=2>2,53 structures / sec</font></td><td><font size=2>= 9.108 structures / uur / GHz</font></td></tr><tr><td><font size=2>P4-1500</font></td><td><font size=2>3,80 structures / sec</font></td><td><font size=2>= 9.120 structures / uur / GHz</font></td></tr><tr><td><font size=2>XP-1700+</font></td><td><font size=2>4,59 structures / sec</font></td><td><font size=2>= 9.720 structures / uur / GHz</font></td></tr><tr><td><font size=2>CA-500</font></td><td><font size=2>1,74 structures / sec</font></td><td><font size=2>= 12.528 structures / uur / GHz</font></td></tr></table>(Classic Athlon, Slot A)

Links
DPC stats
Overall & persoonlijke stats (inloggen...)
Client readme file - De readme van de text-client, over proxy's enzo...
Over het project
Mr Atheist heeft voor ons een Folding monitor geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
De laatste versie van de monitor kun je downloaden op: http://130.89.160.116/trash/dfm_current.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand meer die onder Linux meedoet aan Distributed Folding?
Ik heb hier voor test een P-4-1600 staan met Linux Redhat. Volgens mij is de client onder Linux veeeelll sneller.
Hij doet 20.000 structures per uur!
Dat is het dubbele van mijn Thunderbird 1100 onder W2K.
Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Proxy support
Je kan heel eenvoudig een proxy instellen door een bestandje proxy.cfg aan te maken. Op de eerste regel zet je het IP adres van je proxy, en op de tweede regel het poortnummer. Dit is gewoon het poortnummer voor normaal HTTP verkeer.

Client (aanvulling)
Om de client hidden te draaien kun je gebruik maken van Batch32
In Script.ini moet je daarvoor de volgende regels plaatsen.
code:
1
2
3
4
[D.Folding]
CommandLine=D:\distribfold\foldit.bat
DefaultDirectory=D:\distribfold
ShowWindow=0

D:\distribfold\ is dan natuurlijk de plaats waar je de client hebt uitgepakt.
Vervolgens zet je in je startup gewoon een snelkoppeling naar Batch32.exe met als parameter de naam+localie van het Script.INI bestand, dus b.v.
code:
1
D:\batch32\batch32.exe D:\BATCH32\SCRIPT.INI

Stap 3 uit Hoe doe je mee vervalt ook. Je handle krijg je te zien zodra je je hebt opgegeven. Die moet je dus in stap 6 invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 10:40
Wat ik btw vandaag tegenkwam...
Wie kent deze quote nog uit ~ oktober '99: :P
BDW: als je de beschikking hebt over een groot netwerk (bijv. een school), dan moet je door natuurlijk ook ff massaal koeien gaan uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Even een aanvulling.

Distributed Folding op een dial-up machine

Dit is mogelijk, maar je moet er heel erg mee oppassen. Aangezien de up te loaden results niet tot in het einde der dagen geaccepteerd worden moet je regelmatig hier (of wellicht toekomstig in de hitparade) kijken of het protein wat je in behandeling hebt nog niet bijna 'over de datum is'.

Als je toch besluit om het te doen, dien je foldit.bat aan te passen door middel van het plaatsen van de volgende tags: -df -i f

Dan maak je verbinding en zal de client het te vouwen protein downloaden en beginnen met folden. Dan kan je de verbinding met het internet verbreken en gaat je client (in principe) oneindig door met vouwen.

Wil je na een paar duizend structures flushen (let op: 100k aan structures is al gauw 5 mb) sluit je de client af met Q.
Edit vervolgens foldit.bat door de eerder genoemde parameters te verwijderen. Connect with the internet, foldit.bat uitvoeren en het uploaden vindt plaats.

Na het uploaden weer afsluiten met Q, bat-filetje editten als voorheen en weer uitvoeren en verbinding verbreken.

Niet makkelijk allemaal, maar het kan. En let dus vooral op tegen het einde van een protein dat je niet met ongeflushte data blijft zitten :(

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Als je dan ook nog eens wilt dat de client zich automatisch update zonder dat je daar weer die vervelende y toets hoeft in te drukken met als resultaat dat de client niet meer doorvouwt voordat jij een drukkie doet op die toets dan meot je een bestandje aanmaken (m.b.v. kladblok) waar je het cijfer 1 inplaatst en dan het bestandje opslaat als autoupdate.cfg

Da's alles....nu eens teruglezen in dit topic want grote kans dat het er al staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Naar aanleiding van mijn perikelen met nonet bij D.F. (zie ook draadje hier: [topic=495372/1/25] )
volgt nu mijn verhaal.

Als uw client gecrasht is, deel 2....

inleiding
Bij het uploaden van de gegevens naar de server, wordt door de client gekeken naar het bestandje filelist.txt. In dit bestandje staan alle resultaten die de client heeft afgerond.

oh oh!
Mocht door onvoorziene omstandigheden dit bestandje verdwenen, overschreven, of vergeten zijn mee te sturen dan kunnen de gevonden resultaten alsnog worden opgestuurd.
Hiertoe moet je zelf een bestandje aanmaken met de naam filelist.txt
In dit bestandje moet de naam van alle .bz2 bestandjes uit je distribfold directory komen te staan. (Dit bestandje hoef je niet handmatig in te kloppen, maar kan door vanuit de DOS-prompt in de distribfold directory het commando te geven: DIR /B > FILELIST.TXT Met bv Notepad gooi je alle niet .bz2 bestandjes uit deze textfile, ff saven en klaar is je filelist.txt)

pfew!
Nu ben je klaar om de resultaten op te sturen naar de server.
Verwijder eventueel de foldtrajlite.lock die in de directory staat.
Edit dan nog even de foldit.bat door er de volgende switch aan toe te voegen: "-u t". Hierdoor zal de client niet slechts 6 resultaten uploaden, maar alle resultaten in de filelist.txt. :)

epiloog
Als de client klaar is met uploaden, dan (als het goed is) bevat je directory helemaal geen .bz2 bestandjes meer nu en kom je de volgende dag lekker hoog in de KoW-stats DPCH.

Succes :)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
over dat dir commando,

Als je DIR *.bz2 /B > filelist.txt gebruikt, dan heb je toch geen last meer van andere bestandjes. Je moet misschien alleen de header en footer van het dir commando er nog af knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Tip voor snelheidsverbetering bij machines met veel geheugen
Op dinsdag 23 juli 2002 23:04 schreef stappel_ het volgende:
Als je veel geheugen hebt kun je de optie -rt toevoegen in de foldit.bat file. Ik ben van 26.100 structures per dag naar 61.700 gegaan op een bepaalde machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01
Op woensdag 24 juli 2002 08:28 schreef KoW het volgende:
Tip voor snelheidsverbetering bij machines met veel geheugen
[..]
-rt herkent de client niet als een command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Hoe zit het trouwens met de 'vervuiling' van de inhoud
van de map waarin gevouwd wordt? Om de een of andere wazig reden wordt tie alsmaar groter en groter. Nogal onhandig omdat ik op een Ramdisk vouw wat een iets betere performance oplevert.
Ik heb eens geprobeerd om al die .log bestandjes te verwijderen maar dan werkt de client niet meer.
Hoe zit dat???? :?

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Wat voor extensie hebben die files?
Het kunnen afgebroken proteines zijn. Als die niet meer in je list voorkomen verzend hij ze niet meer en blijven ze staan. Handmatig verwijderen is één mogelijkheid. Of gewoon complete dir verwijderen, nieuwste client downloaden, nieuwste DFGUI downloaden en installeren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Op woensdag 24 juli 2002 14:29 schreef Mobster het volgende:
Wat voor extensie hebben die files?
Het kunnen afgebroken proteines zijn. Als die niet meer in je list voorkomen verzend hij ze niet meer en blijven ze staan. Handmatig verwijderen is één mogelijkheid. Of gewoon complete dir verwijderen, nieuwste client downloaden, nieuwste DFGUI downloaden en installeren maar.
Zoiets als: fold_lcgwxmja_130868_protein.log.bz2
En als ik die allemaal weggooi werkt de client niet meer...
En die oplossing die je aandraagt die pas ik reeds toe. Maar ik vind het nogal slordig om steeds de boel opnieuw te installeren...

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Laatst online: 26-04 17:39
al die files kan je weggooien mits ze ouder zijn dan de foldtrajlite.exe.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Op woensdag 24 juli 2002 16:40 schreef stappel_ het volgende:
al die files kan je weggooien mits ze ouder zijn dan de foldtrajlite.exe.
Bedankt! Scheelt me weer een hoop rommel.
Oja, hier nog een klein dos-batch programmaatje om eventueel niet geuploade bestanden alsnog te uploaden.
ipv van je hele handle kun je de eerste letter gebruiken:
dir handle*.bz2 /b > filelist.tx
dir handle*.bz2 /b >>filelist.tx
sort filelist.tx > filelist.txt
del filelist.tx
en dan opnieuw de client starten.

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 12:53
Op woensdag 24 juli 2002 17:13 schreef RoyalFlusher het volgende:

[..]

Bedankt! Scheelt me weer een hoop rommel.
Oja, hier nog een klein dos-batch programmaatje om eventueel niet geuploade bestanden alsnog te uploaden.
ipv van je hele handle kun je de eerste letter gebruiken:
dir handle*.bz2 /b > filelist.tx
dir handle*.bz2 /b >>filelist.tx
sort filelist.tx > filelist.txt
del filelist.tx
en dan opnieuw de client starten.
Bij mij werkt dit niet, hij verstuurd ze wel...maar er worden geen structures bijgeteld bij de stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Op woensdag 24 juli 2002 17:57 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Bij mij werkt dit niet, hij verstuurd ze wel...maar er worden geen structures bijgeteld bij de stats.
Het zullen wel te oude structures geweest zijn om nog mee te tellen voor de score denk ik. Als je dat batch programmaatje nu 1 keer in de week draait, voordat de nieuwe proteine uit is, dan zouden de resultaten wel moeten tellen...

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Client sneller laten lopen

Voor DF zijn er een aantal opties waardoor de client een stuk sneller gaat lopen
stappel_ schreef op 31 juli 2002 @ 10:16:
-df voor een grotere buffer size, anders kan je maar 6 units sparen
-qt om de client zonder output te draaien, scheelt 30% snelheid minimaal
-i f (ja met spatie) dan vertel je de client niet te flushen
-rt gebruik heel veel ram en wordt 200% sneller. (Minimaal 256 mb nodig voor deze optie)

Dus je edit de foldit.bat file (met bijv. kladblok) en zet er neer :
.\foldtrajlite -f protein -n native -df -qt -i f -rt
Om toch te weten te komen of je wel output hebt kun je het bestandje progress.txt in je distributed folding map bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62941

mhhhhh.... nog effe ... als jullie screen saver draaien verdwijnt die dan ook als je met je muis beweegt (net als elke andere screensaver) of kunnen jullie de pause en quit optie gebruiken en kunnen jullie dat ding roteren :? ik dus niet... bij mij verdwijnt die zodra ik mijn muis beweegt... (warom zitten die functies erin???)

ps.. ik wil er wat meer van weten voordat ik het op andere computers zet ;) en op het inet staat er nog niet zo heel erg veel "duidelijk" over geschreven vandaar dat ik het effe op het FQA gooi ik was namelijk bezig o deze vragen in de DPCH te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
ik denk dat je bij DPC een van de weinige bent die de screensaver draait. De meesten hebben de text client versie :)
The Windows Screenaver Protein Builder features a 3-D interactive protein builder. You can rotate the protein with your mouse if you first click the button, then drag the mouse.

The Text Client Protein Builder is much faster than the Windows Screensaver. If you want to contribute the most structures possible, use the Text Client. The Text Client shows an "abstract" ASCII folding protein. While it may not look like a true protein, it should still give you an idea of what is going on inside your computer. The Text Client does not interfere with the screensaver, and it may also be used through a Telnet session.
Dus eerst met je muisknop klikken en dan kan je 'm roteren.
Als je wat meer stuff over de screensaver wilt weten wil ik je graag verwijzen naar de DF FAQ --> http://www.distributedfolding.org/about.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21125

Cow_tipping schreef op 16 mei 2002 @ 23:21:
Naar aanleiding van mijn perikelen met nonet bij D.F. (zie ook draadje hier: DPC Distributed Folding hitparade van 14 mei )
volgt nu mijn verhaal.

[Knip]

epiloog
Als de client klaar is met uploaden, dan (als het goed is) bevat je directory helemaal geen .bz2 bestandjes meer nu en kom je de volgende dag lekker hoog in de KoW-stats DPCH.

Succes :)
Heb dit geprobeerd, maar gaat niet goed...

Na het genereren van filelist.txt staan alle *.bz2 bestanden netjes in de file. Eerst alle *.val.bz2, en daarna alle *.log.bz2.

Vervolgens zet ik de client aan het downloaden. Hij verstuurd nu alle *.val.bz2 bestanden en gaat vervolgens weer vouwen.. De *.log.bz2 bestanden laat hij staan, zowel in de map als in filelist.txt...

Snap er niks van..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Das niet veel, niks...
Maar je moet die *.log.bz2 ook niet in die filelist.txt zetten, alleen de *.val.bz2 bestanden, en dan wel 2 maal en chronologish.
Suc6 ;)

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat had ik eerst, maar dat werkte dus ook niet. Vandaar dat ik later de tip van Cowtipping geprobeerd heb. .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee, na lang zoeken heb ik op het Distributed Folding Forum eindelijk een methode gevonden die echt werkt!!
How to upload orphaned files (Advanced users only)
We do not recommend the use of this procedure and would prefer you just ignore/delete any *.log.bz2 or *.val.bz2 files left on your machine from failed uploads, buggy client versions, etc.

But there are those of you who are going to try it whether I tell you to or not so I may as well tell you how to do it properly. Here is what to do.

First make sure the software is NOT running.
If it doesn't already exist, create a plain text file called 'filelist.txt'.
If it's already there, edit it.

Get a list of all your *.val.bz2 and *.log.bz2 files.
These come in pairs. If you just have one or the other, they cannot be uploaded and should be removed.
The fold*.log.bz2 contains a number in its name. Find the *.val.bz2 file with a number just slightly bigger than this (usually within 5000 or 10000) and definitely smaller than the number in any other log.bz2 file. This is a file pair.

An example would be:
fold_xxxxxxxx_589180_protein.log.bz2
xxxxxxxx_protein_0593960.val.bz2

where xxxxxxxx is your handle.
The important thing is 593960>589180 and 593960-589180<10000 (get out your calculators)

You must pair up all your orphaned files and anything left is cyber-trash and must be deleted or ignored. Only file pairs will be uploaded successfully.
Now simply add the names of the file pairs to filelist.txt, one per line. the ORDER is important - first the fold*log.bz2, then the paired *.val.bz2
Continue to do this for all the pairs. It does not matter which pair you add first, second, etc., only the ordering within the pair is critical. Make sure the file names are all correct.

Lastly, if you just created filelist.txt, add a final line which says:

CurrentStruc #####

Where #### is some number less than 10 million (it is arbitrary)
If you are editing an existing filelist.txt, this line shoudl already be there - make sure it is the last line of the file.

Now save filelist.txt and exit, then restart the program. If you did it right, your files will be uploaded and removed from your machine!

Remember, this is not recommended for the faint of heart
De volgorde van de bestanden is dus erg belangrijk, en er mag géén lege regel meer na de CurrentStruc ##### staan, dat had ik ook regelmatig fout, en dan geeft hij de meest vreemde kreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
Ik zit samen met iemand in één team ( 1 handle), maar we willen allebei kunnen zien hoeveel we appart (ieder eigen IP ofzo) hebben gedaan.
Hoe kun je dat doen ? (proxy maken is geen probleem)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Voor zover ik weet gaat dat niet. DFolding ondersteunt geen 'subteams'.

Ik kan me voorstellen dat er zoiets te doen is, inderdaad met behulp van IP (want buiten je handle is er niets unieks aan de data), maar dat zal je dan zelf helemaal moeten ontwikkelen. Helaas :{ Misschien in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
in de toekomst ?
Het project duurt nog +/- 160 dagen :/

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Pagina: 1