Toon posts:

DivX op Celeron 466, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen met een Celeron 466 systeem die DivX draaien? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:30

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Zou moeten werken, processor zal het probleem niet zijn

Videokaart moet alleen niet een 2 of 4mb dingetje zijn

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Op mijn Dell laptop (C466, 128MB) is dat met zowel Windows Me als Windows 2000 als Debian Linux heel goed te doen.

Onder Windows Me vertonen sommige films wat problemen (heel kort schokje eens in de plm 10 seconden of na een uur dat het geluid niet helemaal synchroon meer loopt). Onder Windows 2000 heb ik dit nooit gemerkt en onder Debian heb ik er nog niet genoeg ervaring mee

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:30

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op maandag 11 maart 2002 10:58 schreef ArthurS het volgende:
...of na een uur dat het geluid niet helemaal synchroon meer loopt...
Is volgens mij een software-iets, want dat heb ik ook wel eens, een keer mediaplayer opnieuw starten en dan istie weer goed en blijft ie vaak ook goed. Hardware is hierbij het probleem niet (Duron 833 in mijn geval)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Onder linux draait ut perfect op mijn ouwe back (amd k6-2 500). Onder windows gaat ut met horten en stoten

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

Hmz op 466 moet het wel willen hoor.. je moet dan wel minimaal videokaart van 32 mb hebben ofzow..

Twitter

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03
Ik heb zelfs DivX films gekeken een AMD K6 2 350, het geluid liep niet synchroon het beeld stotterde weleens maar verder was eht wel aardig. ;)

OP een Cel. 466 moet het dus makkelijk kunne las je maar een goed vid. kaart hebt.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Op maandag 11 maart 2002 11:45 schreef jjbstolk het volgende:
Ik heb zelfs DivX films gekeken een AMD K6 2 350, het geluid liep niet synchroon het beeld stotterde weleens maar verder was eht wel aardig. ;)

OP een Cel. 466 moet het dus makkelijk kunne las je maar een goed vid. kaart hebt.
EN genoeg geheugen!

• jjbstolk
  • Laatst online: 00:03
Op maandag 11 maart 2002 11:48 schreef ScooBY_DoO het volgende:

[..]

EN genoeg geheugen!
Oeps was ik vergeet te zeggen ja, ik ahd toen 384 MB geheugen en dat hielp behoorlijk mee.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Ik speelde DivX vloeiend af op een Celly 333 met als 2e videokaart een ATi Rage Pro 4MB PCI met TV-out, Win98 met 128MB.

Het hangt af van je proc en videokaart: ATi's zijn altijd vrij goed geweest in video weergave (in verhouding tot andere oudere kaarten).

Algemeen:
proc: >300Mhz Intel of >500Mhz AMD
vid: >4MB ATi of >16MB ander merk

*insert signature here

Verwijderd

yep, DivX op een Windows 98 celeron 300 met 192 mb geheugen gaat prima.

Verwijderd

Volgens mij onderschatten sommige mensen de power van oude PC's een beetje :)

Op een Celeron 500 notebook met 8 MB VGA (S3 Savage) en 64 MB draaide divxjes perfect (tip: gebruik mediaplayer 6 ipv 7, scheelt best veel geheugen/recources (of een andere player naar keuze)). Vriend van me had een Celeron 400 met een Matrox G400 en dat liep ook prima (via de dualhead op zn tv aangesloten). Dus met een 16 MB vgakaartje in je 466 zal et wel draaien :) HF!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

PII300m met 256 mb en kan kwaliteit DivX kijken zonder schokken of sync problemen. Superrelaxed, beetje in bed liggen met laptop op mijn benen.

Verwijderd

zal wel lukken...
op de celeron 533 van m'n pa met vaag 4MB videokaartje draait het zonder problemen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Ik heb op een celly 433 met 128 MB intern en een Ati Rage Pro Turbo 8 MB Agp videokaart wel een een stukje DivX bekeken, ging prima. Of het geluid ook synchroom was blijven lopen na langere tijd weet ik niet, ik heb er nooit een hele film op gedraait. Maar zomaar een minuut ofzo liep prima vloeiend. Bovendien werd mijn cpu nog extra belast omdat ik de DivX direct over mijn netwerkkaart pompte >:) dat is nog eens streaming video :D (ik was op een lanparty :P).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

kep tijdenlang met celeron 333 en 8mb diamond a70 ( met tv out du ) en 64mb geheugen divx gekeken ging bij vrijwel alle films prima zonder schokken ( films onder de +/- 700 mb )
alleen met de gdivx player liep het wel een stuk beter als met de window$ mediaplayer
maar klopt volgens mij dat een beetje fatsoenlijke videokaart het meeste scheelt ( meer dan 8mb liever )
ook eerst even film op je hd zetten wil bij oudere compu's nog wel s helpen

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 11:04 schreef HaaZie het volgende:

[..]

(Duron 833 in mijn geval)
<offtopic>
Bestaat die. Duron was toch 100mhz fsb
</offtopic>
<ontopic>
Volgens mij moet het kunnen als je maar lekker veel ram en een redelijke vidkaart hebt
</ontopic>

Verwijderd

Volgens mij is de gebruikte cdromspeler ook van belang, dit moet een udma 33 cdromspeler zijn. Als ik DivX in mijn brander afspeel geeft hij ook wel eens wat hakkels, en dan krijg je idd dat het geluid niet meer synchroon loopt.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Btw, is ram echt zo belangrijk? Ok, onder de 64 is niet zo tof maar verder maakt volgens mij niet erg veel uit bij iets als DivX spelen..kom nou (of je zou een giga swapfile moeten hebben en veel programmatroep op de achtergrond zodat het gaat schokken). En MB op je videokaart lijkt me ook geen belangrijk punt, het gaat om de videochip op de videokaart. Wat dat betreft trekt zo ongeveer iedere kaart die al hardware mpeg-1 kent de boel wel.

Correct me if I'm wrong..

Verwijderd

- edit -
2 DRUNK >:)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 14:09 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Btw, is ram echt zo belangrijk? Ok, onder de 64 is niet zo tof maar verder maakt volgens mij niet erg veel uit bij iets als DivX spelen..kom nou (of je zou een giga swapfile moeten hebben en veel programmatroep op de achtergrond zodat het gaat schokken). En MB op je videokaart lijkt me ook geen belangrijk punt, het gaat om de videochip op de videokaart. Wat dat betreft trekt zo ongeveer iedere kaart die al hardware mpeg-1 kent de boel wel.

Correct me if I'm wrong..
Volgens mij maakt de videokaart ook niks uit, DivX decoding gaat via software, niet via de videochip. Dat je 2 MB ram op de kaart zelf nodig heb is omdat hij anders de desktopresoltie niet aan kan.

MeKnowHow: Wat dacht je van een snellere CPU??? Met een 486 gaat volgens mij al helemaal niet lukken.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ja wie heeft het over een 80486 dan? Het gaat over een Celeron 466Mhz. en dat is geen probleem

Op mijn PII300 gaat het prima (laptop) een een collega draait het op een 266+TNT2, ook nooit problemen.

Duzzzzzz

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Dennahz
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

zolang je geen xp draait werkt het perfect

xp :r
win2k *D

:P

Twitter

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 11 maart 2002 14:12 schreef MeKnowHow het volgende:
Ik snap niet hoe iedereen hier zo positief hierover is? :? Bij een oude p133 systeem met 4 mb videokaart en 64 ram wil het mij echt niet lukken om DIVX op een FATSOENLIJK manier af te spelen dus hoe komen jullie erbij dat het bij een 486 wel gaat lukken?
We hadden het over een celeron, op 466 Mhz, dat was geen typenummer :+

En DivX draait op mijn P150 ook niet zo tof nee ;)
Op maandag 11 maart 2002 14:17 schreef ThunderBert het volgende:

[..]

Volgens mij maakt de videokaart ook niks uit, DivX decoding gaat via software, niet via de videochip. Dat je 2 MB ram op de kaart zelf nodig heb is omdat hij anders de desktopresoltie niet aan kan.
Nou, een videokaart met behoorlijke Direct Draw support is wel handig. Maar dat zijn aardig wat kaartje met 4 MB wel. MPEG1 hardware support versnelt voor zover ik weet ook nog wel een stukje hoor, maar videokaarten met 32 MB :? Ik heb geen idee waarom in dit topic videokaarten met zoveel geheugen worden aangehaald. Een 4 MB SiS6326 zou nog wel DivX moeten trekken (icm een goede cpu, maar die is altijd nodig).

Verwijderd

Mpeg1 support heeft niet zoveel met DivX te maken, dat is een heel ander formaat. (mijn radeon heeft ook hardware Mpeg support, maar DivX decoding gaat nog steeds via software) Dat je DirectDraw support hebben moet zit idd wel wat in, maar volgens mij kan je al bijna geen kaarten mee vinden die dit niet hebben :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mijn broertje heeft van mij een cel 433 gekregen en daar kan hij met een 32MB TNT + 12MB voodoo en 64MB intern heel goed divxen draaien.

• Genghis Khan
  • Niet online
op m'n vader's pIII 450 MHz draait het iig.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 11 maart 2002 14:40 schreef ThunderBert het volgende:
Mpeg1 support heeft niet zoveel met DivX te maken, dat is een heel ander formaat. (mijn radeon heeft ook hardware Mpeg support, maar DivX decoding gaat nog steeds via software) Dat je DirectDraw support hebben moet zit idd wel wat in, maar volgens mij kan je al bijna geen kaarten mee vinden die dit niet hebben :)
Ik kan het even niet zo goed testen met een DivX, maar ik kan je zo vertellen dat het draaien van een ASF file (MS-MPEG4, ofwel ook familie van DivX) op een videokaart met hardware MPEG-1 support wel ff wat beter draaide.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 14:40 schreef ThunderBert het volgende:
juist

Verwijderd

Ik had dus een k6-2 550 met een GF2 mx200 tv out en 92 mb ram en dat werkte niet zonder schokken :( ...
Dus maar een andere pc geregeld :)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 12:02 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
Algemeen:
vid: >4MB ATi of >16MB ander merk
Broodje Aap.

Verwijderd

Op mijn celeron 333 met 8mb no-name video kaart en 128mb geheugen werkt het ook allemaal vloeiend.

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Heb bij m'n broertjes een Celeron 366, 256Mb mem :P, en Ati Rage Pro(8MB) EN Windows XP staan. Daar zijn nooit problemen met divx, dus ik denk dat het op een 466 ook wel kan.

specs

• Aakab
  • Laatst online: 17-09-2025
Systeem:
p2 350
64 mb
8 mb sdram matrox g200/of een sisje

systeem beneden, doet het gewoon perfect...

• Brent
  • Laatst online: 21-08 05:25
khad vroeger een celeron 466+ voodoo, en het ging daar net zo soepel als nu (celeron 1333+radeon8500).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

mijn oude k6-2 500 met 160 meg intern en een 4 meg s3virge dx draaide het ook prima dus met je celly zal wel lukken.
Pagina: 1