Toon posts:

Eizo 17 inch hoogspanning kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 17 inch EIZO gekregen en daarvan vermoed ik dat de trafo van de hoogspanning kapot is. Er is wel andere spanningen aanwezig en ledje gaat ook branden maar de plaatsen waar hoogspanning zit durf ik niet aan te zitten. Straks heb ik de rest van mijn leven stekels! Heeft iemand een tip voor mij?

Alvast bedankt!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:42

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Als de hoogspanning kapot is gaat het ledje toch ook niet branden? Of zit ik nu fout?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Hoogspanning is > 30 KV, dat ligt écht wel gescheiden van andere circuits en zelden is er een terugkoppeling van de hoogspanning.
Anywayz, tis vaak onrendabel om aan hoogspanning reparaties uit te voeren. Als je aan de onderdelen kán komen dan kun je misschien het e.e.a. vervangen. Als je ze moet kopen ben je vaak meer geld kwijt dan dat het apparaat je waard is.
Hoogspanningscircuits zijn meestal niet al te complex dus met wat electrotechnisch inzicht kun je al een hoop fouten opsporen.
Verder gaan ook vaak de kabel/printbanen van een hoogspanningscircuit in monitoren/TV's minder goed contact maken door de warmte die steeds wisselt bij het in/uitschakelen. Keer alle contacten nalopen met je soldeerbout might help you...
Succes!

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik als die uit staat zomaar die banen nalopen? er blijft toch een tijd spanning staan op de delen in de buurt van de condensatoren en spoelen?

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Banen nalopen doe je ook met een multimeter, niet met je vingers :) Inderdaad, er blijft altijd nog (hoog!-)spanning op elco's e.d. staan. Als 't goed is zijn deze voorzien van 'deadleak' weerstanden zodat die resterende spanning weglekt na verloop van tijd (half uurtje zeg maar..)
Kzou gewoon het risico niet nemen om er met je vingers aan te komen.. en ALS het echt MOET dan zul je eerst alle dikke elco's zelf moeten ontladen.

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga er vanavond maar even naar kijken, mijn pa had hem al even opengeschroeft maar ja met het oog kan je niet zoveel zien! Als ik het kan fixen heb ik toch voor niks een 17 inch Eizo erbij dat is heel wat beter dan een 14 inch CTX!
Pagina: 1