Toon posts:

k6-2 op een dataexpert exp8561 rev 1.1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan een k6-2 op een dataexpert exp8561 rev 1.1. 2.9 volt is het laagste wat het mobo kan leveren. red ik dit met een goeie cooler en een goeie ventilator. Op www.powerleap.com had ik iets gezien wat van 2.9, 2.2 volt kan maken alleen de prijs was iets te hoog $99.95. Er moet toch ook een andere manier zijn om dit op te lossen. Elke op- aanmerking is handig

Matthijzzz

Verwijderd

Die 2,9 volt zal geen probleem zijn denk ik...
kheb zelf ook een half jaar een k6-2 450@500 met 2,9 volt laten lopen. Gewoon met een socket A spire koelertje derop, werd niet warmer dan 60 graden in de zomer.

maar weet je wel zeker dat dat mobo een k6-2 herkent enzo?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 13:43 schreef PsyFlux het volgende:
kheb zelf ook een half jaar een k6-2 450@500 met 2,9 volt laten lopen. Gewoon met een socket A spire koelertje derop, werd niet warmer dan 60 graden in de zomer.

In de handleiding staat dat zij alleen k6-5-jes (200Mhz)ondersteunt, maar ik wil het wel proberen. Of denk je dat het echt niet kan ook niet met een mod ofzo.

Verwijderd

hm, 200Mhz dan zou het gewoon een socket 7 moeten wezen.
Dus in principe past er een k6-2 in, maar ik weet niet of hij ondersteunt word. Dan zul je misschien eens moeten kijken of er iets over gezegd word in de laatste biosupdates.

Op internet kon ik verder ook niet echt veel vinden over dit mobo...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:27 schreef PsyFlux het volgende:
Dus in principe past er een k6-2 in, maar ik weet niet of hij ondersteunt word. Dan zul je misschien eens moeten kijken of er iets over gezegd word in de laatste biosupdates.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:27 schreef PsyFlux het volgende:

Ik heb een biosupdate gevonden van 1.1 --> 1.3 heb ik uitgevoerd en het systeem draait nog steeds stabiel. maar helaas kon ik geen info vinden over deze update. weten jullie misschien wel waar ik deze info kan vinden. Als ik in de bios kijk zie ik geen verschil met versie 1.1. Als de computer opstart staat er wel "exp8561 1.3" zou ik de zooi misschien verkeerd geflashd hebben?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Op maandag 11 maart 2002 13:43 schreef PsyFlux het volgende:

Op 2.9V sloop je em wel degelijk.
Een kennis had ook een K6/2-400, en toen ik em overgeklokt had naar 4x112 2.4V was ie een beetje instabiel geworden afgelopen zomer. Wat denk je wat dat figuur z'n klasgenoot doet? Jawel: "Een K6 hoort toch op 3.2V te draaien :? "

Ofwel: van afgelopen zomer tot een maand geleden heeft die CPU op 1V te veel gewerkt. stickertje was bruin geworden, mobo is overleden maar CPU werkt nog. Echter 1 probleem: de 2.2V waar ie voor gemaakt was werkt NIET meer :(

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Je zit ook nog eens met de FSB. De K6-2 450 is bedoeld om op 4.5 x 100MHz FSB te lopen. Je kunt hem wel op 66MHz zetten met een FSB van 6.5 = 430MHz.

Maar goed. Ook 2.9V is erg veel, 0.7V hoger dan de officieele spanning. Dat betekent: _heel_ goed koelen. Op 2.2V worden die K6-2 processors al vreselijk heet.

Als je echt zeker wilt zijn dat je niet dingen kapot maakt, zoek dan eens naar een IDT WinChip. Let alleen op dat er twee versies zijn, de IDT WinChip C6 en de IDT WinChip II. De C6 is trager dan een gewone Pentium, maar de WinChip II is wel sneller op gelijke kloksnelheid.

Voorbeeldje: een IDT WinChip C6 op 200MHz is ongeveer even snel als een gewone Pentium 133 (heb ik zelf ondervonden). De IDT heeft wel MMX instructies aan boord, de P133 niet. Maar een P133MMX is weer sneller dan een WinChip C6 op 200MHz :).

Macbook Pro

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Op dinsdag 12 maart 2002 10:04 schreef RetepV het volgende:
Je zit ook nog eens met de FSB. De K6-2 450 is bedoeld om op 4.5 x 100MHz FSB te lopen. Je kunt hem wel op 66MHz zetten met een FSB van 6.5 = 430MHz.
K6 z'n max multiplier is 6X, en de meeste socket7 bordjes die een K6 kunnen draaien hebben ook een 75MHz FSB.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 09:54 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Op 2.9V sloop je em wel degelijk.
Een kennis had ook een K6/2-400, en toen ik em overgeklokt had naar 4x112 2.4V was ie een beetje instabiel geworden afgelopen zomer. Wat denk je wat dat figuur z'n klasgenoot doet? Jawel: "Een K6 hoort toch op 3.2V te draaien :? "

Ofwel: van afgelopen zomer tot een maand geleden heeft die CPU op 1V te veel gewerkt. stickertje was bruin geworden, mobo is overleden maar CPU werkt nog. Echter 1 probleem: de 2.2V waar ie voor gemaakt was werkt NIET meer :(
mjah, het stickertje was wel een beetje bruin geworden bij mij :D
maar dat mobo en die processor doen het nog steeds in een server... ondertussen doet die processor wel een beetje vaag na alles wat hij heeft meegemaakt (ge-uncapped, beetje van de core afgebrokkeld, toch maar weer gecapped). Hij schijnt nu op op 300Mhz @ 2.2 volt nog wel stabiel te lopen (gratis bij het mobo gedaan toen ik dat verkocht).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 12 maart 2002 12:00 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

K6 z'n max multiplier is 6X, en de meeste socket7 bordjes die een K6 kunnen draaien hebben ook een 75MHz FSB.
Hangt er vanaf welke versie. Misschien kijk ik scheel maar ik zie nergens matthijzzz vermelden wat voor K6-2 hij erop wil kwakken.

Die 2x->6x multiplier remapping is er pas sinds de 400 met de nieuwe core (lettercode ff vergeten)- daarvoor werkte het niet en was de hoogste multiplier 5.5, echter op een 'gewone' So7 zonder die hogere multipl. instellingen 3.5x (m'n oude K6-2 350 wilde dus niet (bij wijze van experiment) op 6x66 draaien, maarja, ik had een MVP3 mobo, dus 3.5x100 ging best :7 )

Oslik blyat! Oslik!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op dinsdag 12 maart 2002 15:41 schreef dion_b het volgende:

Die 2x->6x multiplier remapping is er pas sinds de 400 met de nieuwe core (lettercode ff vergeten
De cxt -core is dat, dan staat er op de processor iets van "AMD K6-2/400CXT"

The need for speed drives me

Verwijderd

Topicstarter
Weet ook iemand waar ik een nieuwere biosupdate kan vinden dan versie 1.3 of heeft iemand info over versie 1.3 (misschien staat daar in of dat het lukt) en is er geen andere manier om 2.2 volt te bereiken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 12 maart 2002 18:56 schreef matthijzzz het volgende:
Weet ook iemand waar ik een nieuwere biosupdate kan vinden dan versie 1.3 of heeft iemand info over versie 1.3 (misschien staat daar in of dat het lukt) en is er geen andere manier om 2.2 volt te bereiken?
Tja, een voltage mod zou moeten werken, maar dat vergt iets meer kennis en vaardigheid dan je hoogstwaarschijnlijk in huis hebt- nieuw So7 mobo is een beter idee in dit geval.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 19:21 schreef dion_b het volgende:

[..]

Tja, een voltage mod zou moeten werken, maar dat vergt iets meer kennis en vaardigheid dan je hoogstwaarschijnlijk in huis hebt- nieuw So7 mobo is een beter idee in dit geval.
ja dat zal wel de beste manier zijn om dat voltage te verlagen maar ik denk niet dat je nu nog een nieuw so7 mobo kan kopen en anders wil ik het wel solderen, want ik heb ook blauwe led's in m'n telefoon gesoldeerd (is heel erg piepklein).

Verwijderd

Topicstarter
maarja nu ben ik er nog niet. wie kan mij nog verder helpen dan de andere gotters gedaan hebben

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 15:21 schreef matthijzzz het volgende:

[..]

ja dat zal wel de beste manier zijn om dat voltage te verlagen maar ik denk niet dat je nu nog een nieuw so7 mobo kan kopen
het ism aar net of het e moeite waard is. Vorig jaar nog op een paar supersoket 7 mobo's K2-6 @ 500MHz gezet. Je kent de PC's niet meer terug (+++). Het geheugen was toen ook cheopo dus overal xzit nu 256MB in.
Ik heb de SS7-mobo's gekocht bij infobusiness in Deventer, hij verkoopt ze nog steeds als een vd weinigen. Nieuw in doos dus ! Ook de CPU's heeft ie nog (ook nieuw!).
(PS: zag ik tenminste vorige week nog op zijn site met dezelfde naam)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 19:21 schreef dion_b het volgende:

[..]

Tja, een voltage mod zou moeten werken, maar dat vergt iets meer kennis en vaardigheid dan je hoogstwaarschijnlijk in huis hebt
Idd, want dan zou je die methode zelf moeten gaan verzinnen :D
Voor zover ik weet is er tenminste niet ooit es een tutorial gemaakt voor het omlaag brengen van de Vcore op Socket 7 moederborden.

Ik zou in jouw geval gewoon een tweedehands k6-2 450Mhz kopen. Die heeft in elk geval multiplier remapping, en hij draait met 6x75 keurig 450Mhz. Het voltage zal nog niet zo'n probleem zijn als je er gewoon een lekker grote aluminium Socket A koeler opgooit.

En voor de rest is het dan alleen een kwestie van uitproberen hoe het moederbord hem zal herkennen... het is heel goed mogelijk dat hij bijvoorbeeld zegt dat er een K6-200 inzit. Dan zal hij 'm dus als een k6 behandelen en niet de extra features van de k6-2 benutten. Aan de andere kant heb je wel gewoon dat hij op het aantal Mhz werkt dat je instelt, dus is het nog steeds wel een leuke snelheidswinst.

Er is ook een kleine kans dat hij gewoon helemaal weigert te werken. Maar opzich denk ik dat het het gokje wel waard is. Zo duur is zo'n tweedehands k6-2 niet meer. En de kans is behoorlijk groot dat hij wel gewoon goed werkt ookal word hij verkeerd gedetecteerd.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 23:15 schreef PsyFlux het volgende:
......zo duur is zo'n tweedehands k6-2 niet meer.
hoe veel kost ie nog 2e hands.....
In vraag en aanbod zie ik alleen TEAB .....

Verwijderd

Topicstarter
niemand :? :?

Verwijderd

Topicstarter
jullie hebben me wel geholpen, maar ik ben er nog steeds niet

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

JWO

Op woensdag 20 maart 2002 21:01 schreef matthijzzz het volgende:
jullie hebben me wel geholpen, maar ik ben er nog steeds niet