Op dinsdag 12 maart 2002 19:21 schreef dion_b het volgende:
[..]
Tja, een voltage mod zou moeten werken, maar dat vergt iets meer kennis en vaardigheid dan je hoogstwaarschijnlijk in huis hebt
Idd, want dan zou je die methode zelf moeten gaan verzinnen

Voor zover ik weet is er tenminste niet ooit es een tutorial gemaakt voor het omlaag brengen van de Vcore op Socket 7 moederborden.
Ik zou in jouw geval gewoon een tweedehands k6-2 450Mhz kopen. Die heeft in elk geval multiplier remapping, en hij draait met 6x75 keurig 450Mhz. Het voltage zal nog niet zo'n probleem zijn als je er gewoon een lekker grote aluminium Socket A koeler opgooit.
En voor de rest is het dan alleen een kwestie van uitproberen hoe het moederbord hem zal herkennen... het is heel goed mogelijk dat hij bijvoorbeeld zegt dat er een K6-200 inzit. Dan zal hij 'm dus als een k6 behandelen en niet de extra features van de k6-2 benutten. Aan de andere kant heb je wel gewoon dat hij op het aantal Mhz werkt dat je instelt, dus is het nog steeds wel een leuke snelheidswinst.
Er is ook een kleine kans dat hij gewoon helemaal weigert te werken. Maar opzich denk ik dat het het gokje wel waard is. Zo duur is zo'n tweedehands k6-2 niet meer. En de kans is behoorlijk groot dat hij wel gewoon goed werkt ookal word hij verkeerd gedetecteerd.