NW5.1 > NW6 met GW6 zonder upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
In de huidige situatie heb ik NW5.1 SP3 draaien met GroupWise 6.

Deze server wil ik ophogen naar NW6, echter met een schone installatie (dus GEEN upgrade).
Echter wil ik daarna wel weer de huidige GW6 omgeving gebruiken.

GroupWise is volledig op een apart volume geinstalleerd (inclusief alle .NLM's), echter als het even kan wil ik deze ook vers installeren.

Er zitten niet zoveel users in de NDS , dus de gebruikers met de hand opnieuw aanmaken is geen probleem.
De huidige GW6 is nog steeds GW Beta3 (Bulletproof) dus die wil ik nu ook wel eens naar de 'echte' versie tillen :)

Liever uiteraard een nieuwe install, omdat ik niet weet of je GW6 zonder problemen over de Beta kunt installeren.

Blijft als enige probleem over, de gebruikers met hun mailboxen.

Als ik een upgrade van GW6 doe, heb ik als enige probleem dat de gebruikers in de NDS niet meer overeenkomen in de DB van GW6 (toch :? )

Doe ik ee fresh install, hoe krijg ik dan de mail weer terug ?
Gewoon 'restoren' ik heb nog nooit een mailbox gerestored in GW6.
Bij novell.com hebben ze het er over dat je een bacup agent moet gebruiken, echter deze werkt niet met ArcServe.

De gehele GW dir. word dus wel elke nacht gebackupped, dus daar zie ik niet zoveel problemen mee.

Wie heeft ervaring met soortgelijke situatie's en kan me wat verder in de juiste richting helpen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Kun je niet gewoon met (ik geloof) dsrepair een backup maken van je tree, dan het zaakje upgraden/installeren (inc GW6) en daarna je tree weer terug zetten?

Zoek eens op 'dsmaint procedure' bij novell..

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik neem niet aan dat ik 'zomaar' m'n NDS in NW6 kan importeren :?
Ik wil NW6 dus ook schoon installeren, niet over NW5 heen.
Of bedoel je de NDS eerst opkrikken naar dezelfde versie van NW6 (lijk me dat 't moet kunnen, voor een NW5/NW6 environment).

Dan heb ik iig alle users weer terug, zou ik daarna gewoon alle mailboxxen stuk voor stuk moeten restoren (zijn er niet zoveel, dus het zou een mogelijkheid zijn).

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 12:58 schreef Koffie het volgende:
Ik wil NW6 dus ook schoon installeren, niet over NW5 heen.
Kun je niet gewoon je NW6 server in dezelfde tree installeren als je huidige server, zodat je users allemaal zonder import-perikelen intact blijven, en daarna de NW5 server verwijderen? (evt. eerst je NW5 server hernoemen als de NW6 server dezelfde naam moet krijgen)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hmmz .. da's een goede. Had ik nog niet aan gedacht.
Da is 't een westie van server installen, NDS op zelfde nivea brengen en gaan.
Goede tip, bedankt :Y)

Verwijderd

/me is onder de indruk van de genialiteit van deze oplossing, en gaat er meteen misbruik van maken :D

Verwijderd

Je kunt ook van alle mailboxen stuk voor stuk alle mail archiveren. De mail wordt dan uit het Groupwise systeem gehaald en in een archive directory gezet.

Users opnieuw aanmaken als je de Groupwise opnieuw geinstalleerd hebt. Users krijgen dan een nieuw FID.
Novell heeft een FID changer, de FID's van de archieven in de nieuwe FID wijzigen en terug het systeem in importeren.
Werkt perfect.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
En wederom bedankt voor de uitmuntende tip.
Ik denk dat mijn upgrade plan zo aardig rond begint te komen :Y)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Op dinsdag 12 maart 2002 22:51 schreef Noveller het volgende:
Je kunt ook van alle mailboxen stuk voor stuk alle mail archiveren. De mail wordt dan uit het Groupwise systeem gehaald en in een archive directory gezet.

Users opnieuw aanmaken als je de Groupwise opnieuw geinstalleerd hebt. Users krijgen dan een nieuw FID.
Novell heeft een FID changer, de FID's van de archieven in de nieuwe FID wijzigen en terug het systeem in importeren.
Werkt perfect.
Linkje voor de FID editor ;)

Vraag me alleen af of deze nog werkt op Groupwise 6.FID Editor werkt ook niet op 4.x mailboxen wegens grote wijzigingen in de opbouw van de user en message database. Of het wel/niet werkt kan ik zo snel niet vinden in de Novell TID's. Maar in principe kun je dit snel zelf testen door een nieuwe user aan te maken en dan de FID van iemand anders zijn archief aan te passen aan de FID van de nieuwe user met de FID editor. Als je dit archief nu kunt un-archiven onder de nieuwe user dan werkt het dus.

Verwijderd

FID changer werkt met NetWare 6. Geen probleem.

Je kunt ook je domain + postkantoor backuppen, nieuw GW 6 systeem bouwen en dan de data terugzetten. Zorg dat alle objecten, .poa file en .mta file naar de ge-restorde GroupWise verwijzen, GroupWise opstarten en dan GW graften in de nieuwe NDS.

[edit typo's]

Verwijderd

De huidige GW6 is nog steeds GW Beta3 (Bulletproof) dus die wil ik nu ook wel eens naar de 'echte' versie tillen :)
Liever uiteraard een nieuwe install, omdat ik niet weet of je GW6 zonder problemen over de Beta kunt installeren.
NLM's vervangen en software directory opnieuw installeren
Als ik een upgrade van GW6 doe, heb ik als enige probleem dat de gebruikers in de NDS niet meer overeenkomen in de DB van GW6 (toch :? )
GroupWise graften met GroupWise Utilities / Graft GroupWise Objects. Graft tool matched de NDS users aan GW users
Bij novell.com hebben ze het er over dat je een bacup agent moet gebruiken, echter deze werkt niet met ArcServe.
MTA en POA en evt. gateways afsluiten en backuppen gaat goed zonder agent

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 15 maart 2002 @ 22:54:
[...]

NLM's vervangen en software directory opnieuw installeren
[...]

GroupWise graften met GroupWise Utilities / Graft GroupWise Objects. Graft tool matched de NDS users aan GW users
[...]

MTA en POA en evt. gateways afsluiten en backuppen gaat goed zonder agent
Idd, exact zoals wij het hier draaien.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Pagina: 1