[win98] vaag fdisk probleem??

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hoi,

ik heb echt een vaag probleem waar ik geen raad meer mee weet!
ik had 4 partities, c:win98, d:winxp, e:school, f:zooi.
nu kreeg ik wat problemen .nu kom ik in fdisk en nu ziet'ie geen enkele partitie meer. dus gewoon maar opstarten, maar dat lukte dus niet meer(terwijl ik dus nog niks geformatteerd heb). dus maar formatteren. ko ik daarna in fdisk, geen partities..nieuwe aanmaken, prim. extended, en opstarten, ga naar fdisk, geen partities gedefinieerd!! wat ik ook probeer, ik kan geen partities maken. format c: kan dus ook niet, want deze herkend 'ie niet eens...
heeft iemand enig idee wat er aan de hand is??

specs:
asus k7m moederbord
ibm deskstar 60GXP 40 Gb

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 22:15

vegterb

[ZzZ]Vighter

HD Gecrashed? Werkt hij wel in een andere computer, anders zou ik dat eerst een proberen.

Bios ziet de harde schijf goed? Goed ingesteld in de BIOS? Reset anders de bios even, You never know...

Computers are Weird Things !!!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• geenidee
Op maandag 11 maart 2002 10:33 schreef vegterb het volgende:
HD Gecrashed? Werkt hij wel in een andere computer, anders zou ik dat eerst een proberen.

Bios ziet de harde schijf goed? Goed ingesteld in de BIOS? Reset anders de bios even, You never know...

Computers are Weird Things !!!
Nou in een andere cpu heb ik het al geprobeerd, als slave dan. ehm , in partition magic konden we wel partities aanmaken maar die zag mijn cpu weer niet. tevens zagen we in zijn cpu maar 1 partitie , ipv 4 , en hij gaf als grootte 3 Gb, dat is mn 1e win98 partitie, de rest zag'ie niet....
en in de bios is 'ie goed ingesteld, cylinders 16383, head 16, sectors 63.........

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 16:35

joker1977

Tweakert

Is de schijf als LBA in het BIOS-setup gedefinieerd? Download even de IBM diagnostic tools (ik neem aan dat ze die hebben) vanaf hun website en draai die dan. Komt daar niks uit, download dan eens REMPART o.i.d. en wis de hele schijf kaal. Download dan vanaf http://www.bootdisk.com een nieuwe, virusvrije, Windows 98 SE bootdisk en begin vanaf daar eens te FDISK'en.

Oh ja, zet in het BIOS ook de 'Antivirus protection' op DISABLED, want die wil nl. ook weleens dwars zitten.

• geenidee
Op maandag 11 maart 2002 10:44 schreef joker1977_forum het volgende:
Is de schijf als LBA in het BIOS-setup gedefinieerd? Download even de IBM diagnostic tools (ik neem aan dat ze die hebben) vanaf hun website en draai die dan. Komt daar niks uit, download dan eens REMPART o.i.d. en wis de hele schijf kaal. Download dan vanaf http://www.bootdisk.com een nieuwe, virusvrije, Windows 98 SE bootdisk en begin vanaf daar eens te FDISK'en.

Oh ja, zet in het BIOS ook de 'Antivirus protection' op DISABLED, want die wil nl. ook weleens dwars zitten.
ja volgens mij staat 'ie als lba gedefinieerd..nou weet ik alleen niet echt wat dat inhoud?? volgens mij stond 'ie daar al standaard op toen 'ie het gewoon nog deed??
ik heb nog op de ibm site gekeken maar ik heb geen diagnostic tools kunnen vinden..maar ik heb een nieuwe bootdisk gedownload, misschien dat het daar aan lag??maar de bootdisk die ik altijd gebruikte, daar werkte het eerst ook altijd mee..
nog enige andere ideeen??

• geenidee
wat me net ook te binnen schiet:
ik heb nog een harde schijf van een andere gast in mn comp gestopt met winxp erop. dit ging gewoon goed, ik kwam in xp. toen dacht ik slim te zijn en heb ik mn eigen harde schijf als slave eronder gekwakt. toen deed 'ie helemaal niks meer, hij zag zelfs de eerste harde schijf niet meer. toen heb ik mn eigen harde schijf er weer uit gehaald, nog niks!! vanaf dat moment deed die andere harde schijf dus ook helemaal niks meer!!

iemand enig idee....
:?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jumpers goed?
Maar ik denk dat je HD defect is, heb hetzelfde ook wel eens gehad.

• geenidee
ja, daar ging ik ook eigenlijk al een beetje van uit..maar kan het denk je niet ook aan het moederbord liggen ofzo?? want ik heb er geen zin in om eerst weer een nieuwe harde schijf te kopen om er vervolgens achter te komen dat het dus niet de harde schijf was...
maar de jumpers staan wel goed hoor..

• geenidee
Niemand??? :?

Verwijderd

Probeer eens te booten van een absoluut virusvrije win98 flop, en dan totaal zonder poespas (drivers etc).

Type dan in:

FDISK /MBR

waarna je met FDISK gewoon partities aanmaakt..

• geenidee
Op maandag 11 maart 2002 15:46 schreef hezik het volgende:
Probeer eens te booten van een absoluut virusvrije win98 flop, en dan totaal zonder poespas (drivers etc).

Type dan in:

FDISK /MBR

waarna je met FDISK gewoon partities aanmaakt..
Yep, op zich wel een goed plan, maar ook fdisk /mbr werkt niet...nu moet ik eerlijk zeggen dat ik net een nieuwe bootflop heb gemaakt, dus vanmiddag kan ik pas kijken of het werkt..maar volgens mij niet..

misschien format /mbr???

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
format /mbr bestaat niet maargoed.... ik zou in ieder geval fdisk /mbr doen en een kijken met Ranish (staat op www.bootdisk.com) en dan eens kijken of ranish de partities wel ziet. staat je jumper trouwens nu goed. je zou ook eens kunnen kijken of de bootflag wel goed staat en of de andere 3 partities niet op hidden staan ingesteld (zie partition magic)

• geenidee
Op maandag 11 maart 2002 16:06 schreef ido het volgende:
format /mbr bestaat niet maargoed.... ik zou in ieder geval fdisk /mbr doen en een kijken met Ranish (staat op www.bootdisk.com) en dan eens kijken of ranish de partities wel ziet. staat je jumper trouwens nu goed. je zou ook eens kunnen kijken of de bootflag wel goed staat en of de andere 3 partities niet op hidden staan ingesteld (zie partition magic)
Oh, ik had dat ergens gelezen...maarja. ik heb al met partition magic(in een andere pc) gekeken, maar de andere partities staan unallocated..

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en ranish??? bootflag goed enzo?

• geenidee
Op maandag 11 maart 2002 18:07 schreef ido het volgende:
en ranish??? bootflag goed enzo?
nou dat programmaatje heb ik nog niet geprobeerd...
maar waardoor kan de bootflag dan veranderen?? virus ofzo??
want het werkte eerst allemaal gewoon..
:?

Verwijderd

Het kan natuurlijk dat die schijf naar z'n grootje is.. het is een IBM en die hebben daar wel meer last van.

Check even op de site van IBM, volgens mij staat daar wel ergens een tool waarmee je de schijf kunt controleren.

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Vaag probleem ???

gewoon laten liggen en volgende week weer is een keer proberen. Zal je zien dat ie het gewoon doet :) is altijd zo met dit soort dingen. Hoe meer je gaat kutten hoe erger het word. En hoe meer je het met rust laat en zowiets heb van zo nu gaat 'k het weer is proberen werkt alles goed.
Vaag, nee Vreemd ??? was dat ken alleen vaag

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• geenidee
Op dinsdag 12 maart 2002 16:41 schreef Vaguh het volgende:
Vaag probleem ???

gewoon laten liggen en volgende week weer is een keer proberen. Zal je zien dat ie het gewoon doet :) is altijd zo met dit soort dingen. Hoe meer je gaat kutten hoe erger het word. En hoe meer je het met rust laat en zowiets heb van zo nu gaat 'k het weer is proberen werkt alles goed.
Vaag, nee Vreemd ??? was dat ken alleen vaag
nou, ik heb gisteren mn bios eens voor de gein geflashed en...alles werkt weer zoals eerst! mn bios was dus gewoon helemaal fucked up.. |:(
maarja, in ieder geval alles werkt nog..

bedankt nog allemaal voor de replys!!

Verwijderd

Ik had dit probleem ook op een P233 MMX.

Alles geprobeerd - Uiteindelijk BIOS naar Default - met een schone bootflop (bootdisk.com) fdisk /mbr gedaan. Toen vanaf HDD installatie gestart en bingo......

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor het melden van (een) oplossing :)

Dit topic is echter al enkele jaren out en als ik dit nu open hou gaan mensen reageren op de originele post - een post van iemand die misschien al 2 jaar niet meer op GoT is geweest :) Ik ga dit topic dan ook sluiten - mocht de topicstarter alsnog willen dat z'n topic open gaat kan hij of zij mij altijd even mailen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.