Toon posts:

Toshiba Tecra 9000 printplaat probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijd geleden heeft een kennis een Toshiba Tecra 9000 gekocht (ja zo eentje van rond de 10.000,-) en deze na een maand op de grond laten vallen.
Op zich niks aan de hand. Een deuk in de laptop maar hij werkte nog. Maar na enkele weken begonnen de USB ports te haperen.. en daarna ging de laptop niet meer aan :( (lampje van de voeding knippert oranje = spanning fout ofzo)

Nou weet ik dat de 2 USB ports en de PS/2 en de TVout op 1 printplaatje zitten en is mijn vraag:
- Werkt een laptop nog wanneer ik dat printplaatje er uit haal (dus aanzet zonder 2xUSB, PS2 en TVout printplaat)?
- Hoe kom ik er achter of dat echt is wat er mis is?
- Waar bestel ik zo'n plaatje om zelf te vervangen?

Groeten!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Typisch gevalletje van een breuk in de printplaat.
Waar die breuk in zal zitten, is niet echt te zeggen.
Je USB deed vreemd, kan liggen dat die geen constante stroom/spanning krijgt.

Zit op die Toshiba geen garantie meer.

And The Only One

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik neem aan dat je op zo'n ding (gezien de waarde) toch wel garantie hebt :?

Teruggaan ermee zou ik zeggen :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen garantie meer! Is gevallen, er zit een gat in de hoek waar ie op is gevallen dus dat is wel overduidelijk.

Weet iemand misschien of zo'n printplaatje te bestellen is? Of of de laptop moet werken als ik het printplaatJE (printplaat met USB en PS2 en TVout) er uit haal en de laptop dan probeer te starten!?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Heb je voor zo'n laptop niet een verzekering ofzo????

Een all-risk ofzoiets, dat je m kan laten flikkeren en dat via je verzekering kan claimen??

Of leen m uit aan een vriend, die m heeft laten vallen -> hoppa, verzekering..

zo'n prijzige/stoere laptop zonder verzekering lijkt me niet echt slim

Verwijderd

Topicstarter
verzekering is ook niet het geval. hoewel die "uitlenen aan een vriend..oeps, gevallen" wel leuk klinkt ;)

maar niemand die iets weet van Toshiba's op "printplaat niveau" of die iemand kent.. of die weet wie ik kan bellen.. of waar ik meer info kan halen?

stel dat het alleen dat kleine printplaatje is.. dan is het waarschijnlijk het goedkoopst zelf fixen!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op dinsdag 12 maart 2002 09:14 schreef skwoezy het volgende:
verzekering is ook niet het geval. hoewel die "uitlenen aan een vriend..oeps, gevallen" wel leuk klinkt ;)

maar niemand die iets weet van Toshiba's op "printplaat niveau" of die iemand kent.. of die weet wie ik kan bellen.. of waar ik meer info kan halen?

stel dat het alleen dat kleine printplaatje is.. dan is het waarschijnlijk het goedkoopst zelf fixen!
Bel Getronics eens, hun zijn geloof ik reparatiecentra van Toshiba.. alleen een los onderdeel.. forget it.

Ik moest jaartje geleden een modemconnector hebben (zo'n toshiba met een modemplugje onder 45 graden aan de zijkant, was dus gebroken)
Bellen, informeren, kostte 15,-.. Alleen kwam er 100,- bij ofzo, arbeid en onderzoek, los opsturen deden ze niet..

errug handig.

Verwijderd

Topicstarter
niemand anders met een vader die bij Toshiba werkt?

Verwijderd

Ik werk zelf bij getronics en het zal inderdaad wel mogelijk zijn om zo'n systemboard te regelen, maar ik denk niet dat je vrolijk gaat worden van de prijs, ik denk dat je op zn minst rond de 400 euro moet gaan rekenen.

Verwijderd

Topicstarter
marvman:

het is echt een klein printplaatje (4x4 cm ofzo) waar alleen tvout, ps2 en 2x USB op zit (zoals ik al vertelde).

gaat dit echt 400 euro kosten???? niet te geloven..

Verwijderd

Neem anders contact op met AAC Cosmos in zwolle, je kunt vragen en aangeven dat je zelf voldoende verstand ervan hebt om het zelf te vervangen. Je hebt dan geen garantie meer op je notebook en het ingebouwde component, maar het is een keuze die je maakt ..
Pagina: 1