cassette bandje met cd aansluitin voor in auto?

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een auto gekocht zonder geluid installatie natuurlijk :P
Maar ik ben nu nog aan het twijfelen wat ik moet nemen, ik ben namelijk in het bezit van een riovolt mp3 cd speler. Dus ik zou nu een radio met cassette speler kunnen kopen en dan zo'n carset incl cassettebandje (om aan te sluiten op de out van mijn mp3 cd speler) en stroomvoorziening. Maar is dit een beetje redelijke kwaliteit?
En heeft iemand hier nog een voorkeur voor een bepaadl merk carset?

Ik zou natuurlijk ook een cdspeler kunnen kopen, maar dat kost ook zo 400 gulden en dan hebbik een mp3cdspeler van 550 gulden liggen waar ik niets mee doe.

advies pls. :)

thanx,

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zijn er geen autoradio's met cdspeler EN een line in, zodat je daar je riovolt op aan kan sluiten?

Zoniet, dan moet je die keuze toch echt zelf maken :P. Of even aan je moeder vragen of zij de knoop doorhakt ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 11 maart 2002 10:08 schreef Chaoss het volgende:
Maar is dit een beetje redelijke kwaliteit?
Mijn pa had eens bij Expert zo'n ding gekocht, klinkt ronduit beroerd.

Siditamentis astuentis pactum.

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klinkt idd beroerd, je hoort die adapter helemaal rammelen en draaien - zelfs boven je muziek uit... :(
Ik zou voor een andere oplossing kiezen (zoals JvS ook aangeeft), want het niet gebruiken van je MP3 speler is natuurlijk zonde...

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Er zijn idd wel autodarios met cd speler en line-in.

Het verschil met zo'n bandje en een line is is erg groot qua kwaliteit.

Ik heb zelf alleen maar "harde"dingen in de auto, niet echt mooi geluid. Maar ik hoor het verschil al erg duidelijk.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb er 1 van Rio, werdt bij een mp3 speler meegeleverd, perfect geluid!!
Is al een topic over trouwens..ff zoeken!!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Ik denk dat je het beste een auto radio met line-in kan kopen want zo'n tapeje klingt inderdaad zeer klote (pardon my french) Of een simpel radiotje kopen en d'r zelf ff een line in aan solderen.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:26
Ik heb er ook eentje, maar bij ons in de auto klinkt het zeker niet slecht. Maar het is wel een noodoplossing, een echte mp3 speler zal wel veel beter klinken, maar is dan ook meteen een stuk duurder.

Maar als ik let op bovenstaande reactie dan zou ik zeggen dat er nogal verschil zit in kwaliteit van de bandjes met lijnplug.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Als je die MP3 speler alleen hebt voor in de auto, dan zou ik een autoradio met MP3/CD combinatie kiezen en die MP3 speler verkopen. Dan heb je voor redelijk weinig bijleggeld fatsoenlijke muziek in je kar!
En als je die MP3 speler wel veel los gebruikt dan zou ik voor de keuze van JvS gaan.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 10:16 schreef koosmp3 het volgende:
Er zijn idd wel autodarios met cd speler en line-in.

Het verschil met zo'n bandje en een line is is erg groot qua kwaliteit.

Ik heb zelf alleen maar "harde"dingen in de auto, niet echt mooi geluid. Maar ik hoor het verschil al erg duidelijk.
mjah lijkt een autoradio met line-in de beste oplossing.

Weet iemand toevallig welke merken dit hebben?

Verwijderd

Kijk naar de simpeltste sony (2e hands voor een prikkie), die hebben allemaal een line-in!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ik ga ff op zoek, weet iemand toevallig specifieke merken en types?

zijn die stroom voorzieningen ook los te koop? van sigaretten aansteker -> mp3 cd speler bedoel ik.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44

iMars

Full time prutser

Afrader, zo'n cassettebandje...
Heb ik ook gehad en klinkt, zoals meerdere bevestigen, beroerd!

Neem een autoradio met een line-in mogelijkheid, klinkt vele malen beter :+

Succes

Koop hier mijn P1 reader :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Op maandag 11 maart 2002 10:25 schreef Sepans het volgende:
Kijk naar de simpeltste sony (2e hands voor een prikkie), die hebben allemaal een line-in!
NOT!!
Voeding vanaf 12volt kan je zo maken met een 7805 of 7809 of ik weet niet hoeveel volt je nodig hebt..

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
hmm het is alstiger dan ik dacht.

ik heb even wat rond gekeken, maar voor zover ik heb kunnen ontdekken is jvc het enigste merk met een line-in, en dat is dan op de topmodel die allemaal dik 400 euro kosten. Verder komt jvc binnenkort met een goedkope met line-in maar zlefs die kost nog 269 euro. EN dan moet ik dus nog een tijdje wachten.

weet iemand toevallig een ander merk met line in?

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 21:42
Aiwa. Mijn vriendin heeft er een met line-in voor 200 gulden gekocht. Volgens mij zijn er meerdere merken met line-in. Ik zou zeggen kijk nog eens wat meer rond.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik had altijd zo'n cassetebandje voor de discman in de auto, is helemaal niet zo slecht hoor. Van het bandje hoorde ik niks draaien iig.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
de enigste betaalbare autoradio met line-in is een aiwa, en zelfs die kost nog 169 euro.

Ik ga de Lenco auto mp3 speler kopen kost 224 euro bij de mediamarkt paar goeie boxen erbij en klaar :)

en ik ga mijn riovolt verkopen.

lijkt me de gemakkelijkste oplossing ook geen geklooi met draden in de auto.

Verwijderd

Er zijn cassette spelers met een minijack line in!

• slacksoff
  • Laatst online: 09:16
kijk eens

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Auto+audio&product%5Fid=87701&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Car+audio&productlist%5Fpath%5Fsegment=Auto+audio

is gewoon 1tje met bandjes speler en met audio-in jack. lekker goedkoop dus je kan je er geen bui aan vallen. maar echt vet geluid zal je er niet uit krijgen. voor goed geluid ben je meestal wat duurder uit. dan kan je ook net zo goed 1 met cdspeler erin kopen. of zelfs een mp3-autoradio.

het is maar hoeveel je er aan kwijt wilt. en of je echt vette sound in je auto wilt of gewoon achtergrondmuziek.

edit:

deze heb ik zelf trouwens
http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Auto+audio&product%5Fid=87698&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Car+audio&productlist%5Fpath%5Fsegment=Auto+audio

dan heb je ook audio in voor je mp3speler en er komt gewoon vet geluid uit. en hij speelt cd's :)
Pagina: 1