Eweka + Netwerk = Onveilig

Pagina: 1
Acties:

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Wat ik hier nu lees op het forum van Eweka vind ik erg verontrustend http://eweka.nl/html2/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=354&forum=8

Kort samengevat. Via eweka zou je zo netwerken van andere gebruikers op kunnen!

Zijn hier mensen met ervaringen hier mee, wij krijgen hier binnenkort Eweka Basic waarbij een getweakt alactel modem aan de switch komt te hangen. (hij gaat niet always-on maar dial on demand).
Zou dit reden zijn aanmelding te annuleren?

Ik vindt dit allemaal erg verontrustend als je et mij vraagt :(

Verwijderd

OPROEP!

Installeer een Firewall en controleer of het werkt. (bijvoorbeeld via http://grc.com en dan voor shieldsup kiezen)
Gewoon firewall installeren en dan heb je hier geen last meer van.

Firewall dien je zowiezo te installeren als je het modem hebt getweaked. ;)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:(
Verdomme zeg.
Het lijkt er steeds meer op dat je veel kennis moeten hebben van firewalls en dergelijk netwerk instellingen moet hebben om bij eweka te kunnen internetten.
Zelf weet ik wel het een en ander van computers maar van netwerken en internet connecties ben een n00b :P
Zelfs om me modem om te zetten naar Eweka netwerk snap ik niet veel van en dan nu nog weer zo'n geintje dat je bij elkaar op de pc kan komen is helemaal al een fijn vooruitzicht (NOT) ;(
Lekker als je je Firewall niet goed heb ingesteld zitten ze lekker te kloten op je schijf en gebruiken ze je connectie om een beetje dingen over te zetten :(

Ik zit steeds meer te twijfelen of ik mijn aanvraag bij eweka zal stoppen en bij een andere ISP zal aanbellen.

39

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Wellicht dat eweka zelf hier iets aan kan doen?
Of dat ze het iig ZULLEN doen :?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 10:24 schreef Gehaktbal het volgende:
Wellicht dat eweka zelf hier iets aan kan doen?
Of dat ze het iig ZULLEN doen :?
DAt betwijfel ik :(

Maar als je iets in de richting van AtGuard neemt als firewall, hoef je helemaal niet veel te weten van instellingen ED. Steeds bij een verbinding uitgaand of inkomend, vraagt AtGuard of hij dit mag doorlaten of niet.

Sim-Pel :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja, dan moet je ook niet file/print sharing wijd open zetten.....

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 10:33 schreef KillerAce_NL het volgende:
Tja, dan moet je ook niet file/print sharing wijd open zetten.....
Inderdaad :)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 10:23 schreef Homedisc het volgende:
:(
Verdomme zeg.
Het lijkt er steeds meer op dat je veel kennis moeten hebben van firewalls en dergelijk netwerk instellingen moet hebben om bij eweka te kunnen internetten.
Zelf weet ik wel het een en ander van computers maar van netwerken en internet connecties ben een n00b :P
Zelfs om me modem om te zetten naar Eweka netwerk snap ik niet veel van en dan nu nog weer zo'n geintje dat je bij elkaar op de pc kan komen is helemaal al een fijn vooruitzicht (NOT) ;(
Lekker als je je Firewall niet goed heb ingesteld zitten ze lekker te kloten op je schijf en gebruiken ze je connectie om een beetje dingen over te zetten :(

Ik zit steeds meer te twijfelen of ik mijn aanvraag bij eweka zal stoppen en bij een andere ISP zal aanbellen.
Nou ik zou gewoon lekker bij hun blijven en een goede software firewall gebruiken, zelf gebruik ik http://www.tinysoftware.com tiny personal firewall die erg goed is en ook heel duidelijk, start je bijv. een game op dan vraagt ie heel duidelijk mag dit programma dit doen, zeg je maak een 'profile' dat vraagt ie 2 keer ofzo en vervolgens weet je dat je save zit.

Gewoon proberen ! :P

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03
Zal ook wel een foutje bij eweka zijn. Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is :) ook al hebben ze hetzelfde gateway adres.

Verwijderd

Hebben we het over zoiets als in topic: [topic=430711] aangegeven wordt. Dat ligt dus echt niet aan Eweka.
Pagina: 1