Lampje van muis blijft aan + NIC K7T266A

Pagina: 1
Acties:

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Als ik mijn computer uitzet blijft het lampje van de muis branden (optisch) en ook mijn nic blijft aan. Opzich niet zo'n probleem maar ik zou graag zien dat ze uitgingen. Heb alles al geprobeerd en ook de handleiding van het mobo doorgespit maar daar staat nix over dit in. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Prob2:

Als ik de computer restart in windows gaat alles goed met het booten, maar zo gauw als ik hem uitzet en daarna weer aanzet gaat ALTIJD checkdisk lopen. Ook vind ie vaak fouten op de schijf. Nou had ik een maxtor 40 gig erin, die is gesneuveld (niet helemaal maar veel foute clusters) en nu heb ik een IBM schijf en ook die geeft veel fouten. Kan dit aan mijn MOBO liggen? En heeft het misschien iets te maken met dat ie half aan blijft staan?

Ook komt er een soort kortsluiting geluid uit mijn speakers wanneer de computer uitstaat. Klinkt een beetje als wanneer je je jack plug tegen iets metaals aanhoudt.

Ik hoop dat iemand iets weet want dit zijn niet van die toffe dingen :(

Greetz en Thanx

Chaser

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

K-Jay

Klaas Jan

Als je de stekker uit het stopcontact trekt gaan de lichtjes iig uit...dat je muis licht blijft geven kan iets te maken hebben met je usb-power-on functie in je bios, dat je met een muisklik je pc aanzet zeg maar.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Erazzzer
  • Laatst online: 21-08 17:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dat je nic aanblijft en je muis is logisch, omdat je mobo gewoon spanning heeft. je kan gewoon het knopje op je voeding omzetten zodat hij geen stroom meer krijgt :)

• chaser_
Okay, die muis en nic zijn ook niet mijn grootste zorg (al zou de topic naam dat wel doen vermoeden).

Wat ik vervelender vind is de brom die uit mijn speakers komen zo gauw de computer uitstaat (klinkt als sluiting) en dat Windows HEEL vaak checkdisk uitvoert als ik de computer opstart. Ook dat er fouten worden gevonden op de HD is niet normaal denk ik, want als je de PC normaal afsluit, en dat werkt, dan zou die hele chkdsk niet moeten gaan draaien en er zouden dan al helemaal geen fouten moeten worden gevonden. Toch?

Da's dus nu zeg maar de vraag :)

Greetz

Verwijderd

die speakerbrom heb ik ook als de comp uitstaat en de speakers aan. Is volgens mij niet zo raar. Gewoon uitzetten die dingen.
Je laatste, resterende vraag weet ik helaas niet.

• chaser_
Misschien de on-board geluidskaarttoch ff uitzetten en er een live player 5.1 inzetten.

Ik denk dat dan de brom wel verdwenen zal zijn :)

Verwijderd

Als je je PC uitzet staat het eigenlijk in een soort stand-by. Om je PC helemaal uit te zetten moet je de knop achter je PSU uitzetten of trek de stekker eruit. Je hebt ook stekkerdozen met een aan en uitknop erop. Misschien is dat iets voor jou.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Ik stond ook ff vreemd te kijken toen midden in de nacht mn IR-muis ledje op de ontvanger ging knipperen toen ik de muis aanstootte.

Wat betreft die checkdisk/scandisk: Windows 98SE als OS? Dan ff naar Windows update.

Verwijderd

koop muis met bal :P
Pagina: 1