Toon posts:

Kan niet pingen maar wel in alle gedeelde schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Ik heb een nt4 server die goed draait. Op mijn xp client kan ik de server niet pingen, terwijl ik wel toegang heb tot het domein en tot alle gedeelde schijven en printers. Hierdoor kan ik ook niet internetten op de xp client. De router op de server werkt goed, omdat ik wel kan internetten op de andere clients.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Super_ik

haklust!

heb je wel tcp/ip geinstalleerd op die xp bak
shares kunnen namelijk via ieder protocol
internet alleen via tcp/ip

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Op maandag 11 maart 2002 09:27 schreef Walm het volgende:
Ik heb het volgende probleem: Ik heb een nt4 server die goed draait. Op mijn xp client kan ik de server niet pingen, terwijl ik wel toegang heb tot het domein en tot alle gedeelde schijven en printers. Hierdoor kan ik ook niet internetten op de xp client. De router op de server werkt goed, omdat ik wel kan internetten op de andere clients.
Toegang tot de shares soms via NETBUI?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Ja tcp/ip staat geinstalleerd, het heeft ook allemaal goed gewerkt, ik heb alleen dit weekend de pc aan een ander netwerk gehangen zonder domein. Daar kreeg ik hem ook slecht online maar het is gelukt. Ik heb alle instellingen weer teruggezet maar het werkt niet :'(

Verwijderd

interne firewall draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik draai helemaal geen firewall. Winroute is al een goede firewall voor buitenaf. Maar dat kan volgens mij ook het probleem niet zijn, aangezien de andere clients wel kunnen pingen/internetten

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Staat de client wel met het goede subnetmask ingesteld??
8-)
Pagina: 1