Toon posts:

gitaar in stereo???

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
misschien niet het juiste forum, maar what the hell... :7

is het mogelijk een electrische gitaar rechtstreeks aan te sluiten op mn stereo, via de microfoon ingang, waar overigens het volume van te bepalen is?????

Als dat niet kan, is er wel een andere manier?

thnx

Verwijderd

Ja, dat kan idd wel.

Maar je hebt dan (natuurlijk) geen distortion enzo. Want dat zit vaak in je versterker. Of je moet nog een effect er tussen gooien, maar dan kun je net zo goed een goede versterker kopen

Verwijderd

Hoiii,
Dat kan wel, alleen je krijgt geen fatsoenlijk geluid eruit.En de levensduur van je stereo zal minder lang zijn vanwege overbelasting,want je stereo is eigenlijk daar niet voor gebouwd. Conclussie, voor wat centjes heb je een mooie merk X versterker

Grtz

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 11 maart 2002 09:12 schreef erikdebier het volgende:
is het mogelijk een electrische gitaar rechtstreeks aan te sluiten op mn stereo, via de microfoon ingang, waar overigens het volume van te bepalen is?????
Bedoel je het ingangs- of uitgangsvolume van de microfoon ingang? Het ingangsvolume wordt doorgaans aangeduid als gain, het uitgangs volume als volume (heel verrassend)..

Op zich is het mogelijk, wees alleen voorzichtig. Teveel belasting op je microfoon ingang is niet goed en teveel belasting op je speakers is ook niet goed.. Als je voorzichtig bent is er niks aan de hand..

Het is overigens wel zo dat je tegenwoordig voor weinig geld een leuke simpele gitaarversterker hebt.. Misschien een idee..

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Of gebruik de line-in van je geluidskaart. Met een beetje Soundblaster kun je er nog leuke effecten aan toevoegen ook :)

Dan kun je vervolgens je geluidskaart weer op je HiFi setje aansluiten...

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:26

Tarin

Just plain weird.

Op maandag 11 maart 2002 09:31 schreef Mr Edge het volgende:
Of gebruik de line-in van je geluidskaart. Met een beetje Soundblaster kun je er nog leuke effecten aan toevoegen ook :)

Dat vond ik eik nog tegen vallen.. (okee, ik had gewoon m'n gitaar doorgeplugd via m'n Marshall versterkertje..).

Je kan inderdaad je gitaar direct aan je stereo koppelen, maar het geluid is veel mooier als je een versterkertje koopt wat er voor gebouwd is.
Ik heb zelf een 2de hands 10 Watt Marshall, die heeft me 250 gulden gekost, maar dat ding geeft een veel voller geluid dan m'n stereo.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 09:31 schreef Mr Edge het volgende:

Ingangsweerstand van line in is voor gitaar veel te laag.
Moet iets van 1 MegaOhm zijn.
Geluid zal zacht en dof zijn.

Hier staat een leuke amp, is nog goed voor je conditie ook. >:)

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel spanning zo'n ding geeft ma volgens mij lukt dat wel he. En als het niet lukt dan hoor je het wel :D

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Moet je een EMG element gebruiken. Die kan je rechtstreeks op je hi-fi setje aansluiten. Of je moet de nieuwe guitar port van Line6 gebruiken natuurlijk :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Pagina: 1