Toon posts:

VIVO prestaties gainward gf4 750XP golden sample

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van onderstaand bericht heb ik een vraagje:
http://www.tweakers.net/nieuws/20910?t=1015827388&

Hoe goed zijn de VIVO prestaties? Ik kijk wel eens vaker naar dit soort kaarten en dan staat er wel dat je kunt capturen, maar of dat dan in LOSSLESS volle TV resolutie is (ongeveer 700*5000) of niet staat er nooit bij. Gaat het trouwens om hardware captue of is het software matig?

Iemand ervaring hiermee? (Niet perse eerder genoemde gainward, dat zou namelijk wel heel erg snel zijn :).

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

700*5000 (foutje?) zal denk ik 700*500 moeten zijn, maar dat is volgens mij niet de default resolutie voor een TV hoor. Ik dacht dat die veel lager lag. Ergens in het 340x280 gebied dacht ik. Kan het makkelijk fout hebben hoor.

Verwijderd

Uit de plaatjes van de review blijkt, dat er de Philips 7108 chip opzit. Bij mij is de maximale beeldgrootte voor capture daarmee 640x480.

Maar misschien kan dat ding wel op 720x576 capruren (max.resolutie van die chip), geen idee. Hier gaat dat niet. Maar ik heb ook maar een nederige ELSA GLADIAC GF2MX, weliswaar met dezelfde capture uitbreiding. En een TB1333@1440 op een KT7-RAID.

Alles is software compressie. Dat houdt in, dat er geen hardware compressie is. Maar dat staat WinXP ook niet toe, alle fabrikanten van dit soort kaarten zitten met dat probleem. Zo sterk, dat Matrox, de leverancier met de beste capture/video bewerkings kaarten, dat al heeft opgegeven.

(Immers, als je dat zou kunnen doen, is het een fluitje van een cent om een DVD direkt naar een DivX filmpje te capturen .) )

Een dikke PC met dikke CPU is wel handig .. ;)

Links onder, de 1 na onderste chip met het Flipsen Logo naast de koeler...
Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/hard/grfx/gainward_ti4600/heatsink_close.jpg

Verwijderd

O,
en maar effe in een aparte post, de Video/TV-out van die Flipsen chip is verre van perfect. Voor een perfecte Video-out zul je naar een Matrox Pro moeten (Onbetaalbaar !!) of een ATI/Hercules Radeon All In Wonder.
Of Oxygen of Canopus.

Of een losse Miro/pnnacle kaart DC10+ of DC50+ .....