Toon posts:

[oproep] iemand met pic programmer in Groningen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam op internet dit tegen. Zal ongetwijfeld een keer op t.net de revu gebaseerd zijn. Het gaat hier om een webserver welke draait op een pic-je, onder linux.

Dit is bv. een complete webserver:
Afbeeldingslocatie: http://zhengxi.chat.ru/~zhengxi/wwwpic/pic2.jpg

Nu leek het mij leuk zelf zo'n ding te maken, maar dan heb ik wel iemand nodig met een pic-programmer. Vandaar mijn oproep :)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

PIC programmers worden oa gebuikt om smart-cards te programmeren. Aan de PIC te zien gaat het om een 16F84 de meeste programmers die je kan vinden in satelliet shops kunen deze programeren. je moet dan wel opletten dat je deze losse (DIL ic's) erin kan steken of de voetjes erop kan solderen. Het is namelijk gangbaar dat de programmers in satelliet shops alleen smart-card kunnen programeren.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik zat zelf meer aan een wat 'hogere' pic te denken, zoals bv. de PIC17C756/CL.

Van die pic is alleen de behuizing wel lastig, maar ja, zoiets..

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Probeer anders Okaphone in de oude ebbinge straat die kunnen je misschien wel verder helpen :-)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
www.monsterboard.nl

(en de GoT FaQ).

DIT IS MIJN WEBSITE

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

havana heeft gewoon het verkeerde radioknopje aangeklikt: dit hoort in OCM thuis

Verwijderd

Maak de programmer zelf :) Het stelt eigenlijk helemaal niks voor qua hardware, je moet alleen wel kunnen solderen. Op internet zijn wel schema's te vinden.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Je kunt ze nieuw kopen voor EUR 25 meen ik, en nog wel goedkoper 2e hands op marktplaats.nl ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Eh? Een pic programmer kost al snel rond de 200 piek, waar haal jij ze voor EUR 25?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

- weggedit wegens niet waar zijn -

^
|
|

heredit, volgens mij heb ik dit gezien in de vorm van een simpel serieel kabeltje dat je moest solderen met wat weerstandjes en diodes. Misschien in de war met een flashrom programmer, die zijn misschien wel eerder in de buurt van 250 euro?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 12 maart 2002 16:21 schreef hezik het volgende:
Eh? Een pic programmer kost al snel rond de 200 piek, waar haal jij ze voor EUR 25?
die zijn dus echt geen 200 piek...

je kan ze makkelijk zelf maken (www.google.com), of kijk ff bij de satteliet speciaal zaak, of op de zwart markt in beverwijk...

Verwijderd

Topicstarter
Heb even lopen zoeken.. als je een kant-en-klare wilt hebben betaal je gewoon rond de EUR 100 voor zo'n apparaat, maar het blijkt dat je er idd zelf een kunt bouwen voor rond de EUR 20.

Ga er mee aan de slag, bedankt voor de tips :)

• ViNyL
  • Niet online
Hoe up je iets op dat ding dan ? OF gaat dat wel via een HDD?

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:05
Kan iemand mij misschien vertellen wat dit precies is?

Een complete webserver? Yeah right, dan ben ik maxima..

Hoe sluit je zo'n ding precies aan en wat is het nut ervan :?

Verwijderd

zo'n pic processor programmer kost echt niet veel. Ik heb er hier een naast me liggen en daar is de rs232 connector het duurste van :)

Ik gebruikte deze altijd om mijn movihouse picjes mee te programmeren. Jammer dat ze digitaal gegaan zijn :(

google rulezzzzz

http://www.google.nl/search?q=pic+processor+programmer+schematics&hl=nl&lr=

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 17:12 schreef Praeth het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen wat dit precies is?

Een complete webserver? Yeah right, dan ben ik maxima..

Hoe sluit je zo'n ding precies aan en wat is het nut ervan :?
Dat ding is aangesloten op een echte compu dmv SLIP (omdat dit een erg simpel protocol is en dus in weinig bytes te implementeren is), de pagina's die hij kan laten zien kijken allemaal uit het geheugen van dat ding zelf en er kan dus maar erg weinig op...het nut is dus 0, maar het is wel leuk...er is zelfs een soort wedstrijd aan de gang wie de kleinste webserver kan bouwen...en dit is niet eens de kleinste!

Verwijderd

Ik heb zelf de NOPPP programmer gemaakt, erg simpel en werkt goed voor de PIC16F84...Voor de 'hogere' pics is het vaak wat lastiger om schema's voor een programmer te vinden, maar wat vooral vervelend is, is dat de compilers vaak ERG duur zijn (in tegenstelling tot die voor de PIC16F84 die gratis beschikbaar zijn)...

Verwijderd

Topicstarter
Dat ding is aangesloten op een echte compu dmv SLIP (omdat dit een erg simpel protocol is en dus in weinig bytes te implementeren is), de pagina's die hij kan laten zien kijken allemaal uit het geheugen van dat ding zelf en er kan dus maar erg weinig op...het nut is dus 0,
zoals ie hier toegepast wordt is het nut idd. nul, maar er zijn best toepassingen denkbaar waarbij het nut groter wordt. Ik wil specifiek zo'n ding gebruiken voor home automation. Voor veel zaken heb je slechts een paar statische pagina's nodig met 1 of 2 variabelen. Denk bv. aan een thermostaat.

Het is wel mijn bedoeling uiteindelijk TCP/IP beschikbaar te hebben, maar goed, eerst maar eens een pic-programmer :)

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
He ! Ik heb een PIC programmer en woon in groningen (vinkhuizen) dus kom maar langs dan pomp ik de pic wel vol met de firmware.

Zorg er wel voor dat je een 10 Mhz model neemt en niet de 4, die webserver draait op 6 en de meeste 4 mhz pic's halen dat niet.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik heb eens wat in de Electuur gelezen over een miniwebserver. Iets minder dan een jaar geleden... ;)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 19:30 schreef Bredend het volgende:
Ik heb eens wat in de Electuur gelezen over een miniwebserver. Iets minder dan een jaar geleden... ;)
ja, die wil ik ook gaan bouwen
aleen jammer dat dat eprom zo duur is :(

Verwijderd

Voor het programmeren gebruik ik de parpic interface v-0.1 programmer op deze pagina.

Als software gebruik ik spp dat onder dos draait.

• djazzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:00
:) hehe eindelijk iets waar ik mee kan helpen

Oke pic progger. zoek eens naar de Jdm
Denk dat je voor 5 klaar bent zelfbouw dan
software icprog by bonny (freeware.)
linkje naar 1 van de bekende nederlandse sat boards
en ja daar loopt ook een projectje met een miniserver
http://www.sat4all.com/nl_ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=1;t=001378

En om het af temaken www.willem.org
voor alles op programmer gebied :) tegen normale prijzen

uhm tja ik draai intel :) cel 1200 .gforce 2Ti

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 19:30 schreef Bredend het volgende:
Die hebben ze bij ons op school ook gebouwd. Heel leuk ding maar voor het geld wel verrekte duur. Mijn kameraden waren er mee bezig (ook in grun :P ). Volgens mij is t goedkoper een simpele computer te kopen, maar dat neemt natuurlijk t feest van het zelf bouwen niet weg.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op dinsdag 12 maart 2002 23:45 schreef djazzy het volgende:

linkje naar 1 van de bekende nederlandse sat boards
en ja daar loopt ook een projectje met een miniserver
http://www.sat4all.com/nl_ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=1;t=001378
Dat vind ik dus echt geweldig zo'n idee om met je pickaart gelijk de keys va het net te halen.

Ik vraag me af wat voor andere praktische toepassingen dit nog kan hebben. :)
Pagina: 1