Toon posts:

[Linux] Routing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb sinds kort (4maanden geleden) een server gekocht met als doel internet delen (@home) en een webserver.

Als lukt behalve het internet delen. Ik heb zo'n beetje alle topics gelezen en alle howto ben nu al 3 maanden bezig maar nog steeds doet 't niets.

Ik heb kernel 2.4.18.
Ken iemand mij uit de brand helpen.
Ik zie door alle bomen 't bos nie meer.
Ik wil dit niet dmv een proxy dus gewoon routing.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

installeer freesco oid op die pc, werkt het in 99 van de 100 gevallen wel. Tuurlijk, dit antwoord is niet echt een oplossing, maar anders moet je maar meer info geven, en wat je allemaal al geprobeerd hebt.

Verwijderd

en geef een tekeningetje van hoe je je netwerkje wil opzetten...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[topic=309398] door ons aller geliefde Havana :)

Verwijderd

Topicstarter
freesco heb ik al geprobeerd, maar tijdens het opstarten van dhcp blijft ie hangen

Verwijderd

Topicstarter
ipchains werkt nie meer bij kernel 2.4.18

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/underworldfxp/sit1.jpg

Dit was mijn eerste op zet (dit is de meest iderale vindt ik.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/underworldfxp/sit2.jpg

Hier zit ik met 't volgende probleem mijn DHCPoffer blijft hangen tijdens start.

Oja die internet deel site door Havana ken ik helemaal geen wijs uit. Niks doet het er van dan software matig.

Verwijderd

eth0 en eth1 verwisseld ?

Wat geeft ifconfig ?

DNS ingesteld ?

Verwijderd

je 2de opstelling lijkt me niet wenselijk... maar ik denk dat je dat doet omdat je vanaf je client je server wil kunnen bereiken...(kost je veel netwerkkaarten (7)... een hub is goedkoper (4 netwerkkaarten + hub) :))

www---freesco---hub---server+clients lijkt me een betere situatie.

probeer overigens ook eens smoothwall ipv freesco... dat is nog makkelijker opzetten...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 't nu voor elkaar maar mijn internet op die client is er langzaam +/- 3kb/s das erg langzaam ej.

Hoe dit op te lossen ik heb nu een iptables firewall me een route scripje

Verwijderd

Topicstarter
oeps problem solved Had een 3com server kaart gekocht maar werdt nie goed door linux herkent effe ander 3com kaart en klaar en nu super snel tnx voor jullie replys by the way

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 11 maart 2002 12:39 schreef betweter het volgende:
je 2de opstelling lijkt me niet wenselijk... maar ik denk dat je dat doet omdat je vanaf je client je server wil kunnen bereiken...(kost je veel netwerkkaarten (7)... een hub is goedkoper (4 netwerkkaarten + hub) :))

www---freesco---hub---server+clients lijkt me een betere situatie.

probeer overigens ook eens smoothwall ipv freesco... dat is nog makkelijker opzetten...
Je kan ook gewoon die verbinding client-server weghalen en die freesco server tussen die 2 subnetjes laten routen.
Heb je 5 nic's nodig.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
"Linux" in de topictitel gefrut *D

Verwijderd

Topicstarter
't is al gelukt zonder freesco. Alleen internet op client is nog steed niet optimaal. Suggesties?

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Op dinsdag 12 maart 2002 23:34 schreef Buckens het volgende:
't is al gelukt zonder freesco. Alleen internet op client is nog steed niet optimaal. Suggesties?
Natuurlijk! Maar ehm.. dan mag je eerst vertellen wat je bedoelt met 'niet optimaal'..? >:)

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal op die client nee meer dan 120kb/s verheen was da over de 400kb/s
Pagina: 1