Arrogantie newsposters.

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Ik weet zeker dat er superveel interessante nieuwspostings door user gesubmit worden.
Maar nee, zo van "nee dat vinden wij niks, dus we posten het niet", van de nieuwposters.
bah!
Ik doe zelf ook wel eens echt iets Superinteressants submitten maar gepost worden: ho maar.

Naja, ik zeg je, als je die arrogante houding aan blijft nemen mag je zelf je nieuws zoeken.

My 2 cents.

p.s. ohja, ik vind het niet gek dat er de laatste tijd zo weinig nieuwtjes staan.

Verwijderd

ik heb het allang opgegeven

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:47

Garrett

Watercooler

Ik heb niet vaak nieuws gesubmit, keer of 3, misschien 4, maar het is idd nooit geplaatst... en als het al geplaatst werd dan werd mijn naam niet genoemd...

Na een paar keer heb je er dan idd wel genoeg van ja

I love watercooling

Verwijderd

laat jamf het maar doen die heeft toch nix beters te doen.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

veel van wat ik submit wordt geplaats. Misschien dat ik de wat algemenere hardware post.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
Op maandag 11 maart 2002 02:49 schreef Garrett het volgende:
Ik heb niet vaak nieuws gesubmit, keer of 3, misschien 4, maar het is idd nooit geplaatst... en als het al geplaatst werd dan werd mijn naam niet genoemd...

Ze komen er nog wel achter.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar nee, zo van "nee dat vinden wij niks, dus we posten het niet", van de nieuwposters.
Zo gaat dat inderdaad bij veel tips die de submitqueue binnenkomen. Als er 100 per dag binnenkomen en er kunnen er hooguit 20 gepost worden, dan is er nogal wat overschot.
Naja, ik zeg je, als je die arrogante houding aan blijft nemen mag je zelf je nieuws zoeken.
Als je verwacht dat jouw nieuwssubmit direct op de frontpage wordt gepost moet je geen nieuwssubmitten. Dat is ook duidelijk te lezen nadat in de feedback pagina van de nieuwssubmit.

Verder kan ik de link met arrogantie niet leggen.

Zelf het belangrijkste nieuws zoeken is ook geen probleem, daar zijn we heel bekwaam in. Het leuke van de submitqueue is dat er soms nieuwtjes binnen komen die we anders helemaal niet hadden gezien, maar helaas worden dat soort items nogal ondergesneeuwd door de grote hoeveelheid traffic in de queue.
p.s. ohja, ik vind het niet gek dat er de laatste tijd zo weinig nieuwtjes staan.
Aan de vulling van de nieuwsqueue zal het niet liggen. Er komen veel te veel submits binnen om te kunnen verwerken. Dat zie je ook wel aan de hoeveelheid nieuwslinks die er gepost worden: http://www.tweakers.net/nieuws/links .
Het echt belangrijke nieuws wordt vaak wel vijf of meer keren dubbel gesubmit. De kans dat je naam er dan onder staat is niet zo groot.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45

mvds

Totally awesome!

Het lijkt mij ook wel logisch dat niet alles gepost word nee. Maar ik heb meerdere malen artikelen gepost over het niet compatible zijn van sommige Epox moederborden met de nieuwe GF4. Nou lijkt mij dat toch wel interessant nieuws voor de tweakers aangezien er nogal wat Epox eigenaren hier rondlopen die vast en zeker ook wel interesse zullen hebben in een GF4.

Nou vind ik het weglaten van dat soort artikelen toch wel slordig.

Dus alles posten, nee, maar meer posten, ja. Al is het alleen als nieuwslink ofzo.

En het lijkt er inderdaad op dt er een filter aanstaat. Alle submits van jamf en silentsnow worden zo'n beetje gepost, en de rest maar heeeeel af en toe.

• Treb
  • Niet online
Veel mensen missen volgens mij de mogelijkheid om hun reactie op een nieuwsposting te kunnen geven, iets wat dus wel kan bij "normale" en "short" postings.
Obisidan: Maar ik heb meerdere malen artikelen gepost over het niet compatible zijn van sommige Epox moederborden met de nieuwe GF4.
Wellicht is het mogelijk een aanpassing te maken zodat ook op deze postings een reactie gegeven kan worden zodat je ook hier een ei kwijt kunt.
Dat houdt de discussie wel lekker op gang...... :)

Just my 2 cents.....

• Treb
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 11:34 schreef obsidian het volgende:
Maar ik heb meerdere malen artikelen gepost over het niet compatible zijn van sommige Epox moederborden met de nieuwe GF4. Nou lijkt mij dat toch wel interessant nieuws voor de tweakers aangezien er nogal wat Epox eigenaren hier rondlopen die vast en zeker ook wel interesse zullen hebben in een GF4.

Nou vind ik het weglaten van dat soort artikelen toch wel slordig.

Dus alles posten, nee, maar meer posten, ja. Al is het alleen als nieuwslink ofzo.

En het lijkt er inderdaad op dt er een filter aanstaat. Alle submits van jamf en silentsnow worden zo'n beetje gepost, en de rest maar heeeeel af en toe.
Hey Obisidan, daar is tie al : http://www.tweakers.net/nieuws/20913

En als je dan verder kijk.... "Met dank aan Silentsnow voor de tip".
Sorry, maar je naam wordt niet genoemd.... ;)

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
Op maandag 11 maart 2002 11:34 schreef obsidian het volgende:

Dat lijkt zo van buiten, jah. Maar het is toch echt niet zo. Als je in de submitqueue zou kunnen kijken, zou je zien dat die twee soms de helft van de queue vullen. Ze gooien gewoon snel en veel in de submit en zijn nu eenmaal vaak één van de eersten. :) Er wordt veel meer gesubmit dan nodig is. Ook door hen. Misschien dat men zich zou willen proberen te beperken tot echt speciaal/zeldzaam nieuws dat wij zelf niet makkelijk vinden, itt tot nieuws wat van de bekende sites afkomstig is: dat laatste vinden we zelf ook al, plus dat het dan nog eens 5-/10-voudig gesubmit wordt...Dat is niet arrogant bedoeld ofzo, maar de realiteit. Als je baalt van het submitten, doe het dan gewoon niet. Dat heb ik veel liever dan dat mensen het blijven proberen en dan later hier komen klagen dat ze er niet doorheen komen. De submit is echt niet opgezet met de bedoeling om je gefrustreerd te laten worden. Enjoy... :)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:11 schreef testcase onder andere het volgende:

[..]

Dat heb ik veel liever dan dat mensen het blijven proberen en dan later hier komen klagen dat ze er niet doorheen komen.
In dat kader vraag ik me af waar mijn driver submit is gebleven. Aangezien 2/3 GoT met NVidia videoplanken werkt lijkt het mij wel informatief dat de drivers voor Linux zijn geupgrade naar versie 1.0-2802.Van elke onofficiele versie voor Windows wordt wel melding gemaakt. Helaas niet meer teruggezien op t.net. Graag alsnog plaatsing :)

• DRaakje
  • Niet online
meer is beter. imho

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-01 07:28
Op maandag 11 maart 2002 15:25 schreef janjanjansen het volgende:

[..]

In dat kader vraag ik me af waar mijn driver submit is gebleven. Aangezien 2/3 GoT met NVidia videoplanken werkt lijkt het mij wel informatief dat de drivers voor Linux zijn geupgrade naar versie 1.0-2802.Van elke onofficiele versie voor Windows wordt wel melding gemaakt. Helaas niet meer teruggezien op t.net. Graag alsnog plaatsing :)
Die staat nog in de queue als meuktracker update. Maar de meuk-mensen laten het op het moment een beetje afweten geloof ik (oudste submit is van 4 dagen terug..). Maar het is dus ff wachten tot er een 'meuker' langskomt die ff de meuk verwerkt :). De Queue staat zowiezo een beetje vol op het moment.. waarschijnlijk hadden veel nieuwsposters wat minder tijd de laatste dagen (ikzelf ook bijvoorbeeld :) ).

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 15:06 schreef Treb het volgende:

[..]

Hey Obisidan, daar is tie al : http://www.tweakers.net/nieuws/20913

En als je dan verder kijk.... "Met dank aan Silentsnow voor de tip".
Sorry, maar je naam wordt niet genoemd.... ;)
Klopt ja, terwijl ik die links van zowel het probleem als de oplossing al een week geleden (net nadat het bekend gemaakt werd) al gesubmit had. :(

Zo zie je maar weer. Het heeft idd amper zin om iets te submitten. :(

edit:
ik had nog eens rekening gehouden met de gemiddelde tweaker en alles gepost van engelse/amerikaanse sites. Is wat makkelijker te lezen, en minder werk voor de nieuwsluitjes.

ps. Als die lui toch zoveel tijd hebben om alles te submitten, waarom vragen jullie ze dan niet om meteen artikelen van te schrijven. Kunnen ze meteen gepost worden. Die lui zijn veel sneller dan de nieuwsposters die we nu hebben.

NOFI

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 11 maart 2002 15:30 schreef obsidian het volgende:
ps. Als die lui toch zoveel tijd hebben om alles te submitten, waarom vragen jullie ze dan niet om meteen artikelen van te schrijven. Kunnen ze meteen gepost worden. Die lui zijn veel sneller dan de nieuwsposters die we nu hebben.

NOFI
Je hebt duidelijk totaal geen inzicht op het nieuwsposten. Een link submitten is een kwestie van copy-paste en een klik op de knop, kost je 10 seconden. Als je vroeg opstaat en 50 submits wil doen dan is dat binnen 10 minuten gedaan. Eén nieuwspost schrijven kost al drie keer zo veel tijd, en horen er kwaliteiten en verantwoordelijkheden bij die een frequente submitter wellicht niet heeft / wil hebben.

Bovendien halen nieuwsposters normaalgesproken niets uit de submit. Als een submit geschikt is wordt deze er door de redactie uitgevist en klaargezet voor nieuwsposters.

Professioneel Hyves-weigeraar

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 15:54 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk totaal geen inzicht op het nieuwsposten. Een link submitten is een kwestie van copy-paste en een klik op de knop, kost je 10 seconden. Als je vroeg opstaat en 50 submits wil doen dan is dat binnen 10 minuten gedaan. Eén nieuwspost schrijven kost al drie keer zo veel tijd, en horen er kwaliteiten en verantwoordelijkheden bij die een frequente submitter wellicht niet heeft / wil hebben.

Bovendien halen nieuwsposters normaalgesproken niets uit de submit. Als een submit geschikt is wordt deze er door de redactie uitgevist en klaargezet voor nieuwsposters.
Je kan het iig vragen :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 11 maart 2002 15:57 schreef obsidian het volgende:
Je kan het iig vragen :)
En wie zegt dat dat niet gebeurd is?

We hebben minstens drie keer een openbare vacature neergezet, en er zit een vierde aan te komen. Ik benader liever geen mensen persoonlijk, een nieuwsposter moet het zelf willen doen en initiatief tonen.

• xxxMaverick
  • Laatst online: 01-02 19:25
Op maandag 11 maart 2002 02:39 schreef Mastermind het volgende:
Ik weet zeker dat er superveel interessante nieuwspostings door user gesubmit worden.
bah!
Ik doe zelf ook wel eens echt iets Superinteressants submitten maar gepost worden: ho maar.

My 2 cents.

hehe, hier gaan we weer :)

tja dit is de reden dat de gewone users al lang opgehouden zijn met nieuws submitten....ze doen er toch niks mee, of het komt een paar weken later eens terug

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Lees ook ff de rest van de draad voor je reageert ja.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Wat me opvalt is dat vaak nieuws wordt gepost van dezelfde personen, terwijl iemand anders het misschien rond dezelfde tijd ook heeft gesubmit.

Vaak gaat het dan om posts van silentsnow en jamf. Super dat deze mensen zo goed submitten (moeten ze ook zeker mee doorgaan), maar vergeet de overige submitters niet.

Is het niet mogelijk dat er net als bij fok! bij sommige posts 2 of 3 namen staan??

Je slaat dan volgens mij 2 vliegen in 1 klap.
1. Submitter is blij (zijn naam staat er immers onder)
2. t.net blij want deze persoon blijft nieuws submitten, hij ziet immers af en toe zijn naam (hij ziet waar hij het voor doet)

Op dit moment zijn er veel mensen die gewoon geen nieuws meer insturen met de gedachten van "het wordt toch niet gepost"

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 18:19 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

hehe, hier gaan we weer :)
Inderdaad
tja dit is de reden dat de gewone users al lang opgehouden zijn met nieuws submitten....ze doen er toch niks mee, of het komt een paar weken later eens terug
Hoezo is dit de reden? Wie zegt dat jij voor de hele groep kan spreken? Gewone users? Wie zegt dat jij weet wat gewone users zijn? Hoe kun jij oordelen of we er niets mee doen? Een paar weken later? De oudste nieuwssubmits zijn 3 dagen oud, staan ze daarna er nog, dan gaan ze eruit.

Ik zal het maar recht voor je raap zeggen: hou op met ongegrond kritiek leveren, en in zo'n beetje elk draadje tegen de crew aanschoppen. Je balanceert op dit moment op het randje, en dat is niet alleen MIJN mening, maar de mening van meer mensen van de crew.

• MrE
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik heb mij ook wel eens afgevraagd hoe dat nu zat met posten in bijvoorbeeld de meuktracker.
Ik heb drie keer een post gedaan onder andere i.v.m. een geupdate driver (via de nieuwssubmit, omdat ik voor specifiek de meuktracker niets kon vinden. Dat mag wat mij betreft wel eens duidelijker aangegeven worden.), maar daar werd niets van geplaatst.
Ik bedenk mij dan voortaan ook wel twee keer voordat ik het weer doe, omdat ik me dan zo 'dom' voel overkomen, alsof mijn nieuwtjes niet 'Tweaker'-waardig zijn.

Het lijkt mij beter voor het betrokken maken van de (potentiele)Tweaker, als er submits van 'nieuwe' tweakers worden geplaatst, of op zijn minst een naamsvermelding bij komt van de weinig postende tweaker.
Die voelt zich dan ook meer gestreeld, waardoor hij/zij de volgende keer weer de moeite neemt om te posten.
In mijn ogen is dat een van de manieren, om T.net en GoT naar een hoger plan te tillen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 11 maart 2002 18:30 schreef s3n het volgende:
Is het niet mogelijk dat er net als bij fok! bij sommige posts 2 of 3 namen staan??
Tuurlijk is dat mogelijk, maar dan wordt het nog meer werk om de queue bij te houden. In plaats van een dubbele submit te trashen moeten we dan de userid eerst eruit zoeken en vervolgens in de nieuws/submitqueue het andere artikel bewerken en dat userid erbij zetten. Bovendien kan het aantal submitters in sommige gevallen oplopen tot boven de 10. Niet echt professioneel om een hele rij met bedankjes te hebben.
Op maandag 11 maart 2002 18:38 schreef MrE het volgende:
Het lijkt mij beter voor het betrokken maken van de (potentiele)Tweaker, als er submits van 'nieuwe' tweakers worden geplaatst, of op zijn minst een naamsvermelding bij komt van de weinig postende tweaker.
Owja, ook leuk. We gaan alle submits die hetzelfde zijn bij elkaar gooien en vervolgens een commissie in het leven roepen die een aantal antecedenten-onderzoeken start, om te kijken wie we het beste kunnen noemen.

Een betere oplossing is om gewoon helemaal niemand meer te noemen, heb je meteen geen klachten meer.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Even wat statistieken:

Items in submitqueue op dit moment: 129 (dubbellinks zijn al getrashed, de oudste is van 2 dagen geleden)
Unieke users in submitqueue: 63 (het is dus niet zo dat maar een paar mensen nieuws insturen)

Het is voor iedereen binnen de crew wel duidelijk dat de submitqueue op de huidige manier niet behouden kan worden. Het is ooit begonnen als hulpmiddel bij het nieuwsposten, maar is nu een groot blok aan het spreekwoordelijke been van de nieuwsredactie.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 19:07 schreef Femme het volgende:
Even wat statistieken:

Items in submitqueue op dit moment: 129 (dubbellinks zijn al getrashed, de oudste is van 2 dagen geleden)
Unieke users in submitqueue: 63 (het is dus niet zo dat maar een paar mensen nieuws insturen)

Het is voor iedereen binnen de crew wel duidelijk dat de submitqueue op de huidige manier niet behouden kan worden. Het is ooit begonnen als hulpmiddel bij het nieuwsposten, maar is nu een groot blok aan het spreekwoordelijke been van de nieuwsredactie.
Zet de hele queu online. Kan je gelijk zien of /jouw/ bericht wat je wou posten er al in staat.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

* Moartn vindt (ja, weer een persoonlijke mening :P) dat de naam van de submitter vermelden bij een nieuwsposting maar gewoon afgeschaft moet worden. Het staat niet professioneel, en het levert veel te veel gezeur op (zie bovenstaande posts)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• MrE
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Op maandag 11 maart 2002 19:01 schreef Wouter Tinus het volgende:

[antwoord op andere quote]

Owja, ook leuk. We gaan alle submits die hetzelfde zijn bij elkaar gooien en vervolgens een commissie in het leven roepen die een aantal antecedenten-onderzoeken start, om te kijken wie we het beste kunnen noemen.

Een betere oplossing is om gewoon helemaal niemand meer te noemen, heb je meteen geen klachten meer.
De manier waarop je dit antwoord formuleert schiet mij in het verkeerde keelgat.
Je brand mij af op een voorstel naar aanleiding van mijn ervaringen in het verleden.
Ik geef je zelfs gelijk (ik weet namelijk niet hoe de werkzaamheden van een nieuwseditor verlopen).
Alleen trof ik enorm vaak dezelfde namen aan in de que. (En ik weet dat Femme eerder al zei dat dit te maken had met het feit dat die mensen ongelofelijk veel posten.), maar het leek mij wel fair om juist eens wat anderen in het spotlicht te zetten, zodat zij zich ook gewaardeerd gaan voelen.

Ik moet zelfs heel eerlijk zeggen dat de manier waarop je mijn berichtje(en ik heb het stukje nog nagelezen om te zien of ik ook horkerig overkwam) beantwoord bevestigd naar mijn gevoel de topictitel van de topicstarter.
Ik vind het jammer dat je zo reageert op iemand die bereid is open te kijken naar de situatie.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

En ik vind het jammer dat hier alleen onrealistische oplossingen voorbij komen. Wat willen mensen nou? Dat het nieuws geplaatst wordt of dat hun naam genoemd wordt?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 19:49 schreef MrE het volgende:

[..]

De manier waarop je dit antwoord formuleert schiet mij in het verkeerde keelgat.
Je brand mij af op een voorstel naar aanleiding van mijn ervaringen in het verleden.
Ik geef je zelfs gelijk (ik weet namelijk niet hoe de werkzaamheden van een nieuwseditor verlopen).
Alleen trof ik enorm vaak dezelfde namen aan in de que. (En ik weet dat Femme eerder al zei dat dit te maken had met het feit dat die mensen ongelofelijk veel posten.), maar het leek mij wel fair om juist eens wat anderen in het spotlicht te zetten, zodat zij zich ook gewaardeerd gaan voelen.

Ik moet zelfs heel eerlijk zeggen dat de manier waarop je mijn berichtje(en ik heb het stukje nog nagelezen om te zien of ik ook horkerig overkwam) beantwoord bevestigd naar mijn gevoel de topictitel van de topicstarter.
Ik vind het jammer dat je zo reageert op iemand die bereid is open te kijken naar de situatie.
Dan zal ik daar even op reageren :) Ik weet 100% zeker dat Wouter het niet zo bot bedoelde, maar dat het zo overkwam omdat we bij voorbaat bijvoorbeeld al als arrogant afgeschildert worden terwijl niemand maar ook enig besef heeft wat er daadwerkelijk in de queue gegooit wordt. Ik zou daar als nieuwsredacteur ook gefrustreerd van raken.

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 19:07 schreef Femme het volgende:
Even wat statistieken:

Dus jullie gaan ermee stoppen, of nemen jullie dedicated nieuwssubmitters aan?

They made me do it.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 11 maart 2002 20:02 schreef Tom S. het volgende:
Dus jullie gaan ermee stoppen, of nemen jullie dedicated nieuwssubmitters aan?
We hebben al een redactie. Wat er met de queue gaat gebeuren is nog niet helemaal duidelijk, en wordt niet openbaar besproken op dit moment.

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 20:03 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

We hebben al een redactie. Wat er met de queue gaat gebeuren is nog niet helemaal duidelijk, en wordt niet openbaar besproken op dit moment.
Ik bedoel dus nieuwshunters. Niet nieuwsposters.

They made me do it.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat zeg ik :). Uiteindelijk het zoeken en selecteren van de onderwerpen de verantwoordelijkheid van de redactie. De submitqueue is daarvoor nooit meer dan een hulpmiddel geweest. Zeker wel een handig hulpmiddel, maar toch een latency-verhogende factor, die veel onbegrip en frustratie met zich meebrengt. Het gaat iig niet in de huidige vorm verder.

• xxxMaverick
  • Laatst online: 01-02 19:25
Op maandag 11 maart 2002 18:31 schreef LoWLaNDeR het volgende:

[..]

Inderdaad
[..]

Ik zal het maar recht voor je raap zeggen: hou op met ongegrond kritiek leveren, en in zo'n beetje elk draadje tegen de crew aanschoppen. Je balanceert op dit moment op het randje, en dat is niet alleen MIJN mening, maar de mening van meer mensen van de crew.
JULLIE vinden het ongegronde kritiek, ik dus niet. En aangezien dit forum er is om feedback te geven op de frontpage .....

Ik snap dat jullie liever hebben dat ik mijn mond hou, maar dit is gewoon een probleem wat al zooooo aanwezig is. En elke keer weer dezelfde 'verklaringen' van jullie kant.
En ik open deze draadjes toch niet?? dus er zijn er meer die zo denken.

wat wil je nou, feedback of niet

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heej WT, die optie die jij waarschijnlijk niet als serieus bedoelde zou wel een gode oplossing zijn. Gewoon geen namen meer noemen. :) Je word tenslotte al bedankt op het moment dat je submit.

Maar dat neemt het andere probleem niet weg, dat er vaak toch wel hele interessante dingen wegvallen. En ook dat kan in het verkeerde keelgat schieten. Neem nu iets recent. Ik heb verschillende dingen gepost over de problemen met Epox borden, nooit wat van gezien. Een week later komt het ineens op de frontpage. En welke naam staat eronder? Juist ja, van een van de "regulars". Alleen de oplossing word gepost, niets over het probleem. En nog in het duits ook. terwijl alles wat ik gepost heb in het engels was. En laten we eerlijk wezen, de meesten hier spreken en lezen wel engels, maar weinigen maar duits.

Ik vind het vooral lullig voor de mensen die dus een "miskoop" doen doordat ze info zijn misgelopen.

Wat is het probleem dan aan jullie kant? Te weinig nieuwsposters? Teveel nieuws?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 11 maart 2002 20:33 schreef obsidian het volgende:
Heej WT, die optie die jij waarschijnlijk niet als serieus bedoelde zou wel een gode oplossing zijn. Gewoon geen namen meer noemen. :) Je word tenslotte al bedankt op het moment dat je submit.
Wordt ook serieus overwogen :).
Wat is het probleem dan aan jullie kant? Te weinig nieuwsposters? Teveel nieuws?
Dat heeft weinig met de nieuwsqueue te maken. We hebben hier gisteren uitgebreid over vergaderd, maar meer zeg ik er nog niet over, want de crew heeft hier ook nog niets over gehoord.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mischien hebben jullie het erover gehad, mischien niet.
Ik krijg de indruk dat de newsque zijn langste tijd gehad heeft. Echter hoe gaat het met de meuk. Gelekte drivers willen nog wel eens op vage sites staan. en het zou jammer zijn als die dan niet meer gepost worden.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 11 maart 2002 21:07 schreef nitenite het volgende:
Mischien hebben jullie het erover gehad, mischien niet.
Ik krijg de indruk dat de newsque zijn langste tijd gehad heeft. Echter hoe gaat het met de meuk. Gelekte drivers willen nog wel eens op vage sites staan. en het zou jammer zijn als die dan niet meer gepost worden.
Dat beseffen we inderdaad, en het zal dus hoe dan ook mogelijk blijven om meuktracker updates te melden :).

Verwijderd

Misschien is het een idee om een lijst te maken met nieuwssites waarvan je geen news meer hoeft te submitten. Zoals: Anandtech, ZDNET, THG, TechExtreme, etc. Op die manier voorkom je toch dat de que vol raakt met nieuws dat jullie toch wel hadden gevonden :?

Op die manier heb je:
1. (veel) minder newssubmits
2. minder gezeur over "submit niet geplaatst" (logisch vervolg op 1 :) )
3. sneller goed nieuws van andere site's in de gaten

Voor de rest heb ik eigenlijk niets te klagen over het systeem, ik denk ook dat 60% van mijn submits geplaatst word... (ik submit niet zoveel)

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 21:24 schreef Mecallie het volgende:
Misschien is het een idee om een lijst te maken met nieuwssites waarvan je geen news meer hoeft te submitten. Zoals: Anandtech, ZDNET, THG, TechExtreme, etc. Op die manier voorkom je toch dat de que vol raakt met nieuws dat jullie toch wel hadden gevonden :?

Op die manier heb je:
1. (veel) minder newssubmits
2. minder gezeur over "submit niet geplaatst" (logisch vervolg op 1 :) )
3. sneller goed nieuws van andere site's in de gaten

Voor de rest heb ik eigenlijk niets te klagen over het systeem, ik denk ook dat 60% van mijn submits geplaatst word... (ik submit niet zoveel)
Dat lijkt mij idd een heel goed idee! Niks aan toe te voegen.

They made me do it.

Verwijderd

[hier stond onzin]

ehm, als je tags gaat gebruiken met haakjes erin en je hebt html rechten dan vindt Topix dat niet leuk..

Hier kom ik later wel op terug, nu geen tijd.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 20:45 schreef Wouter Tinus het volgende:
Dat heeft weinig met de nieuwsqueue te maken. We hebben hier gisteren uitgebreid over vergaderd, maar meer zeg ik er nog niet over, want de crew heeft hier ook nog niets over gehoord.
GoT crew of T.net crew?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Beide niet, maar het gaat natuurlijk vooral om T.net crew :).

• Treb
  • Niet online
Ik zie eigenlijk nergens een reactie die ingaat op wat ik voorstelde.... nl. de mogelijkheid om te kunnen reageren op postings die in de queue staan.
Zeker een dom/raar idee :?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Een tijdje terug las ik ergens iets dat er toch zo'n 25 postings per dag moesten komen, en dat daarvoor o.a. de kudde posters uitgebreid zou worden. Nou, we hebben het gezien. Ik heb wel eens wat gesubmit, maar ik hoor ook vaker negatieve dingen dan positieve, en ik vind het wel welletjes.

Blijkbaar wil men het berichtenlijstje wat groter doen lijken door er een advertentie middenin te plakken?

edit: Ik lees overigens vaak interessante algemene berichten die meer over professionele audiodingen gaan (maar wel op computers, dus dat heeft z'n raakvlakken). Wordt zoiets geplaatst, als het interessant en leuk is?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 22:48 schreef Hillie het volgende:
Een tijdje terug las ik ergens iets dat er toch zo'n 25 postings per dag moesten komen, en dat daarvoor o.a. de kudde posters uitgebreid zou worden. Nou, we hebben het gezien. Ik heb wel eens wat gesubmit, maar ik hoor ook vaker negatieve dingen dan positieve, en ik vind het wel welletjes.
Hoor jij negatieve dingen over je submit :?
Of over submitten in het algemeen?
Blijkbaar wil men het berichtenlijstje wat groter doen lijken door er een advertentie middenin te plakken?
En zoiets komt dan neer op een flamebait.
Zou je niet denken dat die advertentie er staat om geld te verdienen? T.net is geen filantropische instelling hoor! Als je die advertenties niet wilt moet je ook een vent zijn en straks de betaalde advertentieloze versie nemen (als die er komt).
edit: Ik lees overigens vaak interessante algemene berichten die meer over professionele audiodingen gaan (maar wel op computers, dus dat heeft z'n raakvlakken). Wordt zoiets geplaatst, als het interessant en leuk is?
Dat maakt niet uit, want jij vindt het toch welletjes... (sorrie)
Maar zolang het niet gaat over rare mengpanelen die toevallig zijn verbonden met een com-poortje moet dat kunnen dacht ik. Gewoon proberen, als je er 10 submit en er wordt er geen geplaatst hoort het hier dus niet thuis, simpel.

EDIT:
Wouter schreef: En ik vind het jammer dat hier alleen onrealistische oplossingen voorbij komen. Wat willen mensen nou? Dat het nieuws geplaatst wordt of dat hun naam genoemd wordt?
Is dat idee van mij hierboven niet iets dan?

Zodat je er niet overheen leest ;)

• Hillie

Hillie

Op dinsdag 12 maart 2002 00:32 schreef Mecallie het volgende:
Hoor jij negatieve dingen over je submit :?
Of over submitten in het algemeen?
Algemeen
En zoiets komt dan neer op een flamebait.
Zou je niet denken dat die advertentie er staat om geld te verdienen? T.net is geen filantropische instelling hoor! Als je die advertenties niet wilt moet je ook een vent zijn en straks de betaalde advertentieloze versie nemen (als die er komt).
Als ik je hele reactie es lees, dan kan ik dat ook zeker als een flame richting mij opvatten.

Persoonlijk vind ik dus dat men met meer ads mensen wegjaagt. Ik lees de printversie wel. Hoef ik tenminste niet tussen allerlei ongein heen te zoeken.
Dat maakt niet uit, want jij vindt het toch welletjes... (sorrie)
Mjah. Eerst zeiken, dan sorry zeggen. Toch jammer.
Maar zolang het niet gaat over rare mengpanelen die toevallig zijn verbonden met een com-poortje moet dat kunnen dacht ik. Gewoon proberen, als je er 10 submit en er wordt er geen geplaatst hoort het hier dus niet thuis, simpel.
En digicams wel? Ook niet dus.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 00:43 schreef Hillie het volgende:

[..]

Algemeen
[..]

Als ik je hele reactie es lees, dan kan ik dat ook zeker als een flame richting mij opvatten.

Persoonlijk vind ik dus dat men met meer ads mensen wegjaagt. Ik lees de printversie wel. Hoef ik tenminste niet tussen allerlei ongein heen te zoeken.
[..]

Mjah. Eerst zeiken, dan sorry zeggen. Toch jammer.
[..]

En digicams wel? Ook niet dus.
Digicams kun je toch alleen iets mee als je een computer hebt :? Maar goed, ik weet ook niet wat voor audio apparatuur je bedoeld, dus dat kan best intressant zijn.

En het is niet als flame tegen jou bedoeld (en dat valt toch redelijk mee dacht ik, 2 meningen mag toch?). Maar toch is even nadenken misschien een optie. T.net kan niet bestaan zonder de advertenties, dat jij dat jammer vindt doet daar niets aan af. Zonder advertenties bestond het niet (althans: niet in deze opzet) dus wees er blij mee zou ik zeggen ;)

En voor de volgende keer: ik zal dan éérst sorrie zeggen en dan zeiken :P ;)

• Hillie

Hillie

Op dinsdag 12 maart 2002 00:48 schreef Mecallie het volgende:
Digicams kun je toch alleen iets mee als je een computer hebt :? Maar goed, ik weet ook niet wat voor audio apparatuur je bedoeld, dus dat kan best intressant zijn.
Precies, daar heb je het alweer. Aan een hoop professionele apparatuur heb je ook geen kont zonder computer.
En het is niet als flame tegen jou bedoeld (en dat valt toch redelijk mee dacht ik, 2 meningen mag toch?). Maar toch is even nadenken misschien een optie. T.net kan niet bestaan zonder de advertenties, dat jij dat jammer vindt doet daar niets aan af. Zonder advertenties bestond het niet (althans: niet in deze opzet) dus wees er blij mee zou ik zeggen ;)
OK. Ik vind een advertentie niet erg, maar dat stuk KPN tekst in het midden en dan ook nog die achterlijke Atari zooi rechts. Wat krijgen we straks? Comet Cursor? Popups (de killer van iedere site)?

Ik ben dus helemaal niet blij met die advertenties. Misschien mijn fout, maar goed. Als er een betaalgedeelte komt, dan ben ik daartoe bereid. Dan moet er dus overigens ook wel iets veranderen aan het aantal nieuwsposts en de kwaliteit ervan. Die vind ik beide ondermaats.

edit: Betaalsite natuurlijk als het niet gek veel gaat kosten. ;)

Kom nou niet met commentaar van "doe het zelf dan". Die lui wilden het doen, gaven aan hun tijd erin te willen stoppen enzo, doe het dan ook fatsoenlijk. Vaak zie ik opvallende spellingsfouten (die vaak wel snel gecorrigeerd worden) en zo af en toe wordt er inhoudelijk ook nog wel es een plank misgeslagen, in meer of mindere mate). Dat is jammer en aan beide dingen is iets te doen met een wat zorgvuldiger aanpak. Dan blijft overigens de kwestie van het aantal postings nog open....
En voor de volgende keer: ik zal dan éérst sorrie zeggen en dan zeiken :P ;)
Dat hoeft niet. :) Ik vond het ietwat hypocriet overkomen, zeiken en dan sorry zeggen. Zeg maar zoiets als (overdreven) "No offense, maar Adolf H. was best een relaxte gast". Ga dan of voor het schokeffect, of nergens voor. ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik denk dat je het werk van de nieuwsposter al makkelijker kan maken om heen veel van de dingen die gesubmit worden gewoon als nieuwslink te plaatsen aangezien er zelden nog iets toegevoegd kan worden aan wat er in het artikel al staat. En om een zinnige reply te geven op het nieuwsbericht zal je toch eerst het artikel gelezen moeten hebben. (Al doen sommigen dat helaas niet)

Dus alleen echte nieuwtjes op de FP zetten, en de dingen die ergens anders al uitvoerig besproken worden als nieuwslink.

Verder dus geen namen meer eronder.

Als je dat doet (denk ik) dat er meer tijd vrijkomt om bijvoorbeeld meer categorieen van nieuws te gaan bespreken. Bijvoorbeeld nieuwe spellen en revieuws daarvan.

En wat ik heel erg mis, zijn de nieuwtjes die door T.net zelf de wereld in geschopt worden, in plaats van andere sites als leidraad te gebruiken. Dus geen samenvattingen meer van Ome Tom, Anand en meer van dat soort sites, maar omgekeerd. Bedenk/zoek/koop zelf echt nieuws.

Meer reviews van eigen bodem. Howto's, guides en weet ik veel wat nog meer. Er is zoveel kennig aanwezig op T.net en GoT, waarom niet mensen lokken met die kennis? En dan niet zeggen van: "zoek maar op GoT als je vragen hebt" nee, maak het ze gemakkelijk (want dat willen ze toch).

Duidelijke vergelijkingen van verschillende grafische kaarten, misschien met gegevens van andere sites, maar in elk geval wel compact en op een plaats te vinden (zie bijv de FAQ in het VB forum). Dat kan makkelijk op GoT, maar ik denk dat het ook wel een plaatsje kan hebben op T.net.

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 09:17 schreef obsidian het volgende:
En wat ik heel erg mis, zijn de nieuwtjes die door T.net zelf de wereld in geschopt worden, in plaats van andere sites als leidraad te gebruiken. Dus geen samenvattingen meer van Ome Tom, Anand en meer van dat soort sites, maar omgekeerd. Bedenk/zoek/koop zelf echt nieuws.

Meer reviews van eigen bodem. Howto's, guides en weet ik veel wat nog meer. Er is zoveel kennig aanwezig op T.net en GoT, waarom niet mensen lokken met die kennis? En dan niet zeggen van: "zoek maar op GoT als je vragen hebt" nee, maak het ze gemakkelijk (want dat willen ze toch).

Duidelijke vergelijkingen van verschillende grafische kaarten, misschien met gegevens van andere sites, maar in elk geval wel compact en op een plaats te vinden (zie bijv de FAQ in het VB forum). Dat kan makkelijk op GoT, maar ik denk dat het ook wel een plaatsje kan hebben op T.net.
Goed punt. Alleen dan krijg je weer het "probleem" dat andere sites naar t.net linken, en ik ben bang dat de servers dat niet aankunnen...

They made me do it.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 09:19 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Goed punt. Alleen dan krijg je weer het "probleem" dat andere sites naar t.net linken, en ik ben bang dat de servers dat niet aankunnen...
Je kan dat gedeeltelijk afschermen door dat verhaal met direct linken onmogelijk te maken. (hoe dat werkt weet ik niet, ben geen inet expert)

Maar ok, al worden de servers dan wel extra belast, dat is natuurlijk wel het soort reclame dat je wilt hebben.

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 09:29 schreef obsidian het volgende:

[..]

Je kan dat gedeeltelijk afschermen door dat verhaal met direct linken onmogelijk te maken. (hoe dat werkt weet ik niet, ben geen inet expert)

Maar ok, al worden de servers dan wel extra belast, dat is natuurlijk wel het soort reclame dat je wilt hebben.
Dan linken ze gewoon naar de gewone link: www.tweakers.net :) Maar ik denk als er word gelinkt naar t.net vanuit bv. Tomshardware, dat normaal surfen over t.net er niet bij is.

edit: dus dan zou je veel moeten investeren (of er geld voor is, weet ik niet) in servers en in hardware die je gaat reviewen (hoewel de meeste spullen meestal worden gesponsord).

They made me do it.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 09:33 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Dan linken ze gewoon naar de gewone link: www.tweakers.net :) Maar ik denk als er word gelinkt naar t.net vanuit bv. Tomshardware, dat normaal surfen over t.net er niet bij is.
Valt vast wel een oplossing voor te bedenken...

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 12 maart 2002 09:17 schreef obsidian het volgende:
Bedenk/zoek/koop zelf echt nieuws.
Serverload is het probleem niet, maar het is wel veel te duur (manuren, newsfeeds) en heeft bovendien veel te weinig toegevoegde waarde, omdat we toch nooit beter/sneller kunnen worden dan multi-million dollar organisaties in het buitenland die hetzelfde doen.
Meer reviews van eigen bodem.
Reviews kosten veel tijd en leveren weinig op, hier geldt bijna hetzelfde als bij het eerste punt, hoewel de toegevoegde waarde van een review natuurlijk meer is. Het is alleen moeilijk om goede reviewers te vinden.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je hebt niet alleen goede reviewers nodig, want dat is wel aan te leren, maar ook een ruimte en faciliteiten om een goede review te kunnen doen. Dat lijkt mij een groter probleem.

Trouwens, er zijn genoeg mensen die het helemaal niet erg zouden vinden om reviews te doen, zelfs zonder dat er wat tegenover staat. (bijvoorbeeld het artikel mogen houden wat je reviewed). Als je iets doet wat je leuk vind, vind je het niet erg om er (veel) tijd in te steken.

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 09:47 schreef Wouter Tinus het volgende:

Reviews kosten veel tijd en leveren weinig op, hier geldt bijna hetzelfde als bij het eerste punt, hoewel de toegevoegde waarde van een review natuurlijk meer is. Het is alleen moeilijk om goede reviewers te vinden.
Je kan toch ook de gewone user "pushen" om reviews te maken. Dat is gratis en voor niks...

They made me do it.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 09:49 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Je kan toch ook de gewone user "pushen" om reviews te maken. Dat is gratis en voor niks...
Zie mijn post boven jou. Je moet wel de spullen hebben om een review te doen. Vergelijkingsmateriaal zeg maar. EN contacten met de bedrijven om spullen toegezonden te krijgen om te reviewen

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 12 maart 2002 09:49 schreef obsidian het volgende:
Je hebt niet alleen goede reviewers nodig, want dat is wel aan te leren, maar ook een ruimte en faciliteiten om een goede review te kunnen doen. Dat lijkt mij een groter probleem.
Dat is waar, op dit moment kunnen we bijvoorbeeld geen testsystemen betalen.
Op dinsdag 12 maart 2002 09:49 schreef Tom S. het volgende:
Dan moet die user wel in staat zijn om een review te maken die aan onze verwachtingen voldoet, want het heeft geen zin om een user een review te laten maken die we vervolgens opnieuw moeten schrijven. Denk aan het gezeur van "mijn submit is niet geplaatst", maar dan factor 100 als iemand z'n review geweigerd wordt. Vind je een user die goed kan reviewen, dan heb je dus een reviewer gevonden :P. Zie eerste post over dit onderwerp: dat is dus moeilijk.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Spullen krijgen om te reviewen is geen probleem. Het meeste moet echter wèl teruggestuurd worden.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 09:53 schreef Wouter Tinus het volgende:
Dan moet die user wel in staat zijn om een review te maken die aan onze verwachtingen voldoet, want het heeft geen zin om een user een review te laten maken die we vervolgens opnieuw moeten schrijven. Denk aan het gezeur van "mijn submit is niet geplaatst", maar dan factor 100 als iemand z'n review geweigerd wordt. Vind je een user die goed kan reviewen, dan heb je dus een reviewer gevonden :P. Zie eerste post over dit onderwerp: dat is dus moeilijk.
Ach, daar is wel iets op te bedenken natuurlijk. Als iemand erg goed kan reviewen maar niet goed kan schrijven, dan kan je het schrijven aan iemand anders over laten. Lijkt me een makkelijke, goedkope en vooral doeltreffende oplossing.

Als je iemand de resultaten geeft, en die maakt er een goed verhaal van, dan is het toch ook goed?

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 09:51 schreef obsidian het volgende:

[..]

Zie mijn post boven jou. Je moet wel de spullen hebben om een review te doen. Vergelijkingsmateriaal zeg maar. EN contacten met de bedrijven om spullen toegezonden te krijgen om te reviewen
De meeste users kopen toch ook hardware voor zichzelf. Dus dat is geen probleem.

They made me do it.

• mvds

mvds

Totally awesome!

ik snap btw je punt wel hoor. Maar je zou er wel van uit mogen gaan dat iemand zijn eigen capaciteiten kent. En als hij weet (of te horen krijgt) dat zijn schrijfcapaciteiten onder de maat zijn, moet hij het accepteren dat iemand anders dat beter kan. Komen er gewoon twee namen onder de review, tja. Boeien! :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:02 schreef Tom S. het volgende:

[..]

De meeste users kopen toch ook hardware voor zichzelf. Dus dat is geen probleem.
Tja, maar weinig users hebben dan ook gelijkwaardige spullen om te vergelijken. Leuk dat je een GF4 koopt voor jezelf, en leuk dat je daar 3damrk op draait voor T.net. Maar dat is geen review. Je zal meer kaarten moeten hebben om die GF4 te kunnen vergelijken. En dat lijkt mij een beetje te kostbaar voor de gemiddelde user. :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het punt is dat er in de meeste gevallen meer tijd gaat zitten in het schrijven/vormgeven van de tekst/tabellen/grafieken en het trekken van conclusies uit de gegevens dan in het draaien van een aantal benchmarks.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:07 schreef Wouter Tinus het volgende:
Het punt is dat er in de meeste gevallen meer tijd gaat zitten in het schrijven/vormgeven van de tekst/tabellen/grafieken en het trekken van conclusies uit de gegevens dan in het draaien van een aantal benchmarks.
Mmm, ik ben best technisch aangelegd dus dat zal me allemaal wel goed afgaan, alleen het verhaal eromheen. Tja...

(met dat bedoel ik dus: tabellen/grafieken en het trekken van conclusies uit de gegevens en het draaien van een aantal benchmarks )

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 21:59

boesOne

meuh

over de schrijfkwaliteiten.. Ik weet niet hoe de nieuwsposters nu tegen hun eigen kwaliteiten aankijken ? Maar zo nu en dan staan er erg kromme zinnen op de frontpage.. Hoewel het misschien flauw is nu aan te komen met het voorbeeld waarop ik zelf gereageerd heb vannochtend, weet ik ff geen andere.. dus zie : http://www.tweakers.net/nieuws/20918 .. en dan : maar weinig in de pap te brokkelen had ..
Als je een site maakt met betaalgedeelte, dan ben je professioneel bezig (niet dat jullie nu amateurtjes zijn hoor, integendeel..), dan zal je je content moeten laten redigeren door een redacteur met opleiding/ervaring, vind ik..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content.

Duidelijk? :7

Edit: andere zin :P

Verwijderd

Wat ik me nou afvraag is eigenlijk of er nog betaalde content komt? :P

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 10:59 schreef Wouter Tinus het volgende:
Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content. Er komt geen betaalde content.

Duidelijk? :7

Edit: andere zin :P
Wil je het nog 1 keer uitleggen? >:)

Maar ik kan me herinneren dat een user een guide had gemaakt over het unlocken van de athlon xp. Op zich zou ik leuk vinden als je dat meer ziet. Je moet dan als user natuurlijk wel over technische kennis bezitten en een artikel kunnen schrijven zonder teveel typfouten etc.

They made me do it.

• boesOne

boesOne

meuh

redelijk duidelijk.. :)
komt er dan een betaalde geen reclame versie van de frontpage ?
Als dat zo is.. ok.. is inderdaad wat anders.. Maar toch, voor de pro uitstraling is het imho toch belangrijk om te zorgen dat het nederlands een beetje klopt.. [Niet dat mijn nederlands zo fantastisch is.. ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:08 schreef -boesOne- het volgende:
komt er dan een betaalde geen reclame versie van de frontpage ?
Als er een betaalde account komt dan zal die veel meer voordelen hebben dan alleen "geen banners".
Maar toch, voor de pro uitstraling is het imho toch belangrijk om te zorgen dat het nederlands een beetje klopt.. [Niet dat mijn nederlands zo fantastisch is.. ]
Uiteraard, maar "iets in de pap te brokkelen hebben" is gewoon een uitspraak/spreekwoord dat betekent dat iemand ergens invloed op heeft. Dat soort luchtige dingen moeten best kunnen, we zijn geen grotdroge zakelijke site :).

• boesOne

boesOne

meuh

Iets in de pap te brokkelen hebben LIJKT op een gezegde..
Het is gewoon onzin.. Het gezegde is: iets in de melk te brokkelen hebben OF een vinger in de pap hebben ...
Ik ben niet tegen gezegdes.. tuurlijk niet.. Leuk juist om tekst op te leuken met gezegdes enzo.. Maar dit is een contaminatie als 'opnoteren'.. Zou elke redacteur eruit halen ..

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 19:59 schreef Wouter Tinus het volgende:
En ik vind het jammer dat hier alleen onrealistische oplossingen voorbij komen. Wat willen mensen nou? Dat het nieuws geplaatst wordt of dat hun naam genoemd wordt?
Gewoon... allebei :?

Sowieso lijkt het me wijs het hele 'reviews' deel bovenin de frontpage gewoon te verwijderen. Haast genant om te zien dat alle software reviews ruim van voor de EEUW-wisseling zijn. Wie zit er nu nog te wachten op een IE5 review?

Dit is overigens niets meer dan iets wat mij sterkt in het gevoel dat T.net gewoon kwalitatief minder geworden is naarmate ze populairder geworden is.

Het lijkt erop of de 'hobby' van de maker(s) nu echt een beroep geworden is en dat daardoor de scherpte, de humor en dus ook de exclusieve aantrekkingskracht van T.net aan het afnemen is.

Dit is geen flame, maar gewoon een gevoel dat in elk geval bij mij persoonlijk al een tijd speelt.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 16:44 schreef OscarB een verhaaltje
Ik denk dat dit ook mede komt door de bezoekers. De opzet is professioneler en dus verwachten de bezoekers dat ook => minder humor helaas. Maar ik vindt dat er nog best wel "light" geschreven wordt hoor. Ik noem: een eitje bakken op je Athlon, en de rest van de kookcursus :P

Maar misschien is het een idee om dingen te doen die nog niet zoveel door de andere site's gedaan worden. Een minicursus photoshop, psp bijvoorbeeld. Of uitleg over andere dingen (bios/Windows instellingen). Dat zie je nog niet veel in het Nederlands...

/me is niet zo goed in brainstormen :)

• boesOne

boesOne

meuh

Ik vind helemaal niet dat een professionelere opzet met minder humor gepaard moet gaan.. Beetje ironie in de nieuwsposts is juist wat tweakers leuk maakt.. De origanisatie van tweakers is imho professioneler geworden, de bezoekrs niet.. Ik vind de kwaliteit van de reacties achteruit hollen.. veel 'gebrag' als er een GF4 uitkomt, van dat ze um wel ff gaan kopen.. boeie.. niemand zit op de frontpage te wachten op het feit dat jij een GF4 gaat aanschaffen.. Meestal doen de modders hun werk wel en gaat zo'n reactie naar -x. Maarre.. voor die cursus dingen is GOT toch juist met z'n faq's?

ff offtopic.. zouden wouter tinus en co veel gezeik over zich heen krijgen de laatste tijd ? .. Wouter klonk een tikkie gestressed [heb nog even de hele draad door gelezen..]

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 16:11
Op dinsdag 12 maart 2002 18:21 schreef Mecallie het volgende:

[..]

Een minicursus photoshop, psp bijvoorbeeld.
Op de site van de Computer!Totaal heeft een tijd een reeks PhotoShop, Paint Shop Pro en Flash cursussen gestaan. Ook op andere nederlandse sites (www.web-con.nl) zijn dit soort dingen te vinden.

• Cookie
Op woensdag 13 maart 2002 12:46 schreef -boesOne- het volgende:
Ik vind helemaal niet dat een professionelere opzet met minder humor gepaard moet gaan.. Beetje ironie in de nieuwsposts is juist wat tweakers leuk maakt.. De origanisatie van tweakers is imho professioneler geworden, de bezoekrs niet.. Ik vind de kwaliteit van de reacties achteruit hollen.. veel 'gebrag' als er een GF4 uitkomt, van dat ze um wel ff gaan kopen.. boeie.. niemand zit op de frontpage te wachten op het feit dat jij een GF4 gaat aanschaffen.. Meestal doen de modders hun werk wel en gaat zo'n reactie naar -x.
Precies, we willen in de toekomst ons wat weer meer richten op wat volwassener publiek en proberen minder n00bs aan te trekken. Ik ben het helemaal met je eens dat een 'professionelere' inslag en een dosis humor best samen kunnen gaan.
ff offtopic.. zouden wouter tinus en co veel gezeik over zich heen krijgen de laatste tijd ? .. Wouter klonk een tikkie gestressed [heb nog even de hele draad door gelezen..]
Als je een aantal draadjes op TFF doorleest, zie je dat wij best openstaan voor opbouwende kritiek, maar soms zijn er bezoekers die maar door blijven zeuren over hetzelfde onderwerp, terwijl hun standpunt allang genoegzaam bekend is en dat is weleens minder leuk.

Bovendien is de T.net-crew niet verantwoordelijk voor zaken als het 'bannergebeuren' en andere uit commerciële overwegingen ingegeven zaken op de FP, maar wij worden er wel op aangesproken door sommige bezoekers. Aan de andere kant worden onze vergoedingen er wel van betaald. Intern proberen wij bepaalde zaken wel met de verantwoordlijken af te stemmen, om een en ander voor iedereen, bezoekers, crew en directie, zo prettig en werkbaar mogelijk te maken. Soms hebben dat soort dingen ook weer tijd nodig, maar wij zitten niet stil. To be continued... :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 13:34
Op woensdag 13 maart 2002 14:41 schreef testcase het volgende:

[..]

Precies, we willen in de toekomst ons wat weer meer richten op wat volwassener publiek en proberen minder n00bs aan te trekken. Ik ben het helemaal met je eens dat een 'professionelere' inslag en een dosis humor best samen kunnen gaan.
[..]

Waarmee? Met het oc-en van een pc? Ik merk zelf al dat ik nu wat ouder wordt en meer cash heb.. dat hele ge-overclock lijkt nu meer een soort nutteloos tijdverdrijf dan dat je er wat mee op schiet (net als dat je niet je hele leven brommertjes blijft opvoeren enzo). Tweakers staat voor overclocken, tweaken en rommelen met hardware. Dan zul je je 'corebussiness' moeten aanpassen voor volwassener publiek. (Dus ook het gezicht van de site, met al die smilies en bergen kleine linkies is die redelijk onherbergzaam voor 'nieuwelingen'. Enige affiniteit is wel gewenst.. ben dus wel benieuwd welk volwassen publiek aangetrokken dient te worden :)

De groep tweakers, welke leeftijd dan ook, is groot, maar niet groot genoeg om de site met 50k bezoekers te vullen :)
Denk dat er 5k van de 50k echte tweakers zijn, de rest een beetje 'intermediate' kijkende tweakers.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Cookie
Tweakers.net != overclockers-only

Check de FP: hoeveel nieuwsberichten gaan over overclocken? 0.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1016033282.gif

Wat ik bedoel is dat we liever minder kids met HK- en FoK!-achtige geluiden willen aanspreken/aantrekken, maar zonder per se alleen maar gortdroge berichtjes te posten.

Als je over een x-aantal maanden de site/FP vergelijkt met die van voorheen, verwacht ik dat er hier en daar wel wat veranderd zal zijn.

Pagina: 1