Toon posts:

[XP]USB blijft maar bokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus het moment waarop ik die zogenaamde USB support van windowsXP zat begin te worden

Ik heb het volgende

direct in mijn pc zit op de usbpoort mijn
• logitech ifeel mouseman optical
daarnaast heb ik er een vivanco usbhub in zitten waaraan de volgende apparatuur hangt:
• Mass storage (Digitale Camera finepix)
• Dexxa webcam (kloon van logitech quickcam express)
• Wacom intuos A6 tablet
• Trust compactscan USB 19200

tijdens het gebruik van mijn webcam wil deze nog wel eens vastslaan en dan slaat meteen ALLE USB apparatuur vast!

dwz

geen muis, cam, tablet, enz meer

in het begin was dit weer tot leven te wekken door wat stekkertjes lost te trekken / om te wissellen..

dan werdt alles netjes opnnieuw geinstalleerd en werkte het weer voor ongeveer 10 minuten :(
alleen werkt ook dat niet meer omdat winxp nu helemaal niet merkt dat ik de stekkertjes omwissel / unplug

ik heb al van alles geprobeert om deze fout eruit te krijgen zoals drivers up / downgraden, USBHUB er tussenuit halen, windowsupdates uitvoeren enz.

in de bios staat USB mouse/keyb support ook aan dus dat kan het ook niet wezen...

weet iemand misschien een handigge truuk om de USB drivers van win98 (waarmee dit alles overigens prima werkte) in winXP te raggen??

want dit is dus echt bagger,,,

ik heb nu gewoon in 1 uur al 4 keer hardweg mijn resetknop in moetten drukken omdat winxp helemaal HING! op de usb...

reinstall en/of een ander OS is geen optie want verder ben ik heel tevreden met XP en ik wil niet mijn instellingen / software kwijt...

Dit kan zowel in SA als in HA dus aan de modjes de keuze...

Verwijderd

Hmmz, kan het zijn dat er door teveel apparaten niet meer genoeg stroom geleverd kan worden?

Dit omdat je zegt dat ie eerst weer verder ging als je er een stekkertje uittrok.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 01:44 schreef Vinnio het volgende:
Hmmz, kan het zijn dat er door teveel apparaten niet meer genoeg stroom geleverd kan worden?

Dit omdat je zegt dat ie eerst weer verder ging als je er een stekkertje uittrok.
de usbhub heeft een eigen voeding ;)

Verwijderd

Topicstarter
zou dit probleem zich misschien alleen voordoen op de MSI K7T-turbo MoBo's :?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Op maandag 11 maart 2002 09:00 schreef 5chaap2k het volgende:
zou dit probleem zich misschien alleen voordoen op de MSI K7T-turbo MoBo's :?
Of een stukkie software veroorzaakt de fout. Ik heb absoluut geen probleem met m'n USB onder WinXP

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

check toch eens de power naar de USB poorten. Ik heb zo'n idee dat het daar ergens fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 09:10 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

Of een stukkie software veroorzaakt de fout. Ik heb absoluut geen probleem met m'n USB onder WinXP
na elke window update merkte ik wel dat de drivers steeds veranderde in het TWAIN gedeelte

vooral mijn scanner heeft al de meest uitheemse namen gehad..
mijn dexxa webcam draait op de logitech drivers van WinXP omdat ie daar gewoonweg een kloon van is

[plaatje]
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~corh/sys/Root/dev/null/img/DSCF0378.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 09:15 schreef Terw_Dan het volgende:
check toch eens de power naar de USB poorten. Ik heb zo'n idee dat het daar ergens fout gaat.
hmmz.. bedoel je kwa voltage?

ik zal es een voltmeterje meenemen...

maareh! als alles hangt in me USB blijven de LED's in mijn muis gewoon branden (en knipperen niet ofsow) :?

ook op mijn WaCoM tablet blijft het ledje branden / feller branden bij aandrukken met pen

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Dit allemaal heb ik dus ook met een Asus A7V133... Ik had gehoopt het met een USBHubje met externe voeding op te lossen, maar als ik bovenstaand lees begin ik toch te vrezen...

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Gebruik de USB filter patch eens.
http://www.tweakers.net/meuktracker/1764

• real_jd

real_jd

Dit allemaal heb ik dus ook met een Asus A7V133... Ik had gehoopt het met een USBHubje met externe voeding op te lossen, maar als ik bovenstaand lees begin ik toch te vrezen...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb een Philips ToUcam pro, en die slaat sinds ik windows xp heb ook regelmatig vast. Als ik dan de stekker eruit haal en er weer opnieuw in stop gaat ie wel weer verder, dit probleem had ik onder windows 2000 eigenlijk nooit?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Op maandag 11 maart 2002 09:47 schreef CAP-Team het volgende:
ik heb een Philips ToUcam pro, en die slaat sinds ik windows xp heb ook regelmatig vast. Als ik dan de stekker eruit haal en er weer opnieuw in stop gaat ie wel weer verder, dit probleem had ik onder windows 2000 eigenlijk nooit?
Same here.... Ik heb een ook zo'n webcam, en het werkt onder XP niet echt lekker. Ik heb bv altijd dat progje van camerades gebruikt, maar dat werkt dus niet meer goed onder XP :(

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is een bekend VIA probleem, komt voor bij de KT133 & KT133a chipset voor, nieuwe chips (KT266 etc.) hebben er geen last van.

Als t goed is is VIA dit probleem aan t oplossen (al zijn ze daar inmiddels al 3 maanden mee bezig).

Webcams die er voornamlijk last van hebben zijn de Logitech Quickcam en intel cameratjes

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 14:03 schreef bas_konings het volgende:
Dit is een bekend VIA probleem, komt voor bij de KT133 & KT133a chipset voor, nieuwe chips (KT266 etc.) hebben er geen last van.

Als t goed is is VIA dit probleem aan t oplossen (al zijn ze daar inmiddels al 3 maanden mee bezig).

Webcams die er voornamlijk last van hebben zijn de Logitech Quickcam en intel cameratjes
:'(

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Tja ik heb een OEM intel bordje en heb een vergelijkbaar probleem.

Ik heb er nu een MS keyboard een webcam en optical muis een Flashcard reader aan hangen, dat gaat prima maar zodra ik mijn Mp3 speler er aanhang is alles op hardware niveau zo traag als jeweetwel. Geheugen tellen kan ik op de byte meedoen, harde schijven detecteren duurt een kwartier, bios is heel traag etc..

Haal ik hem eraf en herstart ik is alles weer goed

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 09:42 schreef Lecram het volgende:
Gebruik de USB filter patch eens.
http://www.tweakers.net/meuktracker/1764
tnx... maybe there is hope ;) :*

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 14:17 schreef HeatWave het volgende:
Tja ik heb een OEM intel bordje en heb een vergelijkbaar probleem.

Ik heb er nu een MS keyboard een webcam en optical muis een Flashcard reader aan hangen, dat gaat prima maar zodra ik mijn Mp3 speler er aanhang is alles op hardware niveau zo traag als jeweetwel. Geheugen tellen kan ik op de byte meedoen, harde schijven detecteren duurt een kwartier, bios is heel traag etc..

Haal ik hem eraf en herstart ik is alles weer goed
ook als ik alleen de muis en mijn cam erop heb hamgen hangt ie :(

Verwijderd

Als je een via chipset hebt, dan is er nu een USB update versie 1.1
Deze instaleren en vervolgens moeten de bugs verholpen zijn
Staat op de via site

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 15:00 schreef johnbjohn het volgende:
Als je een via chipset hebt, dan is er nu een USB update versie 1.1
Deze instaleren en vervolgens moeten de bugs verholpen zijn
Staat op de via site
tnx.. mocht je over de url struikellen post em dan ff... ik ga er vanaaf ff naar zoekke :)

Verwijderd

Topicstarter
ook na die update blijft ie bokke

me voeding is 320 watt

zou dat ut zijn??

Verwijderd

Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is, dat je een defect op je moederbord hebt.
Probeer nog even dit:
Alleen moederbord plus geheugen / processor grafische kaart.
Dus de rest niet aansluiten.
Installeer nu windows met de laatste usb driver.
Probeer nu al je usb apparaten te installeren.
Als dit lukt dat 1 voor 1 de rest terug plaatsen en telkens opnieuw opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 10:43 schreef johnbjohn het volgende:
Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is, dat je een defect op je moederbord hebt.
Probeer nog even dit:
Alleen moederbord plus geheugen / processor grafische kaart.
Dus de rest niet aansluiten.
Installeer nu windows met de laatste usb driver.
Probeer nu al je usb apparaten te installeren.
Als dit lukt dat 1 voor 1 de rest terug plaatsen en telkens opnieuw opstarten.
mobo is prima in orde... alles is al getest bij een hardware-zaak (vriendendienstje)

reinstall is zoals ik eerder al zij geen optie...

alles werkt wel goed...alleen die USB drivers slaan nog altijd vast bij een grote datastream van bijv. mijn cam en muis tegelijk...

sinds ik die filter 1.1 drivers geinstalleerd heb slaat ECHT ALLES vast en kan ik alleen nog maar RESET indrukken :(

wanneer worden de nieuwe via chipset drivers verwacht? of usb drivers??

bvd

Verwijderd

Nieuwe drivers zullen er waarschijnlijk niet meer komen.
versie 1.1 heeft al meer dan een jaar gewacht.
Geloof me, of een driver van je usb apparaten gooien het in de war of er is een defect.
Probeer je usb spullen eens uit op een ander moederbord>

Verwijderd

Probeer trouwens alles eens uit zonder die trust zooi.
Meestal slechte drivers.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het kan ook nog in je bios settings zitten, die hier schijnbaar heel weinig mee te maken hebben. Bijvoorbeeld "Pci Delay Transaction" en dat soort aanverwante Pci achtige settings. Zet die eens op "fail safe" achtige waarden...

Iet anders: Je kunt in het apparaatbeheer ook nog het een en ander wijzigen aan je USB, (rechtsklik op USB hub etc), je kunt bijvoorbeeld windows verbieden om de apparaten uit te schakelen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 20:30 schreef Gianni Rombios het volgende:
Het kan ook nog in je bios settings zitten, die hier schijnbaar heel weinig mee te maken hebben. Bijvoorbeeld "Pci Delay Transaction" en dat soort aanverwante Pci achtige settings. Zet die eens op "fail safe" achtige waarden...

Iet anders: Je kunt in het apparaatbeheer ook nog het een en ander wijzigen aan je USB, (rechtsklik op USB hub etc), je kunt bijvoorbeeld windows verbieden om de apparaten uit te schakelen e.d.
ik heb nu bij elk usb device het vinkje weggehaald bij "Allow windows to disable this device for power-saving"

ik hoop dat het werkt zo (kan pas vannaaf ff testen ;) )

• real_jd

real_jd

Die USB patch werkt hier dus ook niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 12:29 schreef real_jd het volgende:
Die USB patch werkt hier dus ook niet :(
en die optie hierboven??

ik ga et vannacht ffkes testen ;)

• real_jd

real_jd

En werkt het voor jouw?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 11:03 schreef real_jd het volgende:
En werkt het voor jouw?
heb er tot nu toe geen problemen meer mee gehad...

Verwijderd

Ik heb 't zelfde probleem, als ik zo alles lees denk ik dat de VIA chipset last heeft van webcams, waar hij de stroomvoorziening voor wil afsluiten, of in standby wil zetten. oid... ik heb dus ook telkens, (willekeurig) dat het vast loopt, (alleen usb) heb gelukkig 2e toetsenbord onder bureau PS2. dus kan nog wel iets, maar verder heeeeel erg klote, muis kapt en toetsenbord... in iedergeval denk dat 't iets met webcam te maken heeft.. maargoed. ga toch over een tijdje nieuw mainbord kopen...

Haal de USB kabel van de webcam er uit die je niet gebruikt dan. en eventueel ook de drivers... kijk of dat helpt! ben er zelf ook nog mee bezig..

Succes!
Pagina: 1