ik heb suse 6.3, op een bepaald moment had ik een ssh toegang nodig vanaf het internet, ik heb dus die poort opgengezet in ipchains. de volgende dag wil ik aanmelden (intern) en vervolgens su, (rechtstreeks aanmelden kan sowiso niet) mijn passwoord blijkt verkeerd, ik heb dat paswoord minstens 10 maal hertypt om er zeker van te zijn dat het geen typfout was was...
het paswoord was iets van HrGyT5i$8* (dit is/was hem niet oc) maar dit lijkt mij toch een veilig paswoord, ook ssh lijkt mij veilig...
ondertussen heb ik moeten formateren (zonder root paswd kan ik niet veel experimenteren in linux)
vraag 1 ben ik gehackt geweest (veronderstel van wel) en hoe?
vraag 2 wat moet ik nog meer doen om een veilige verbinding open te zetten ?? (naast ssh een een beer van aan passwd)
tnx
het paswoord was iets van HrGyT5i$8* (dit is/was hem niet oc) maar dit lijkt mij toch een veilig paswoord, ook ssh lijkt mij veilig...
ondertussen heb ik moeten formateren (zonder root paswd kan ik niet veel experimenteren in linux)
vraag 1 ben ik gehackt geweest (veronderstel van wel) en hoe?
vraag 2 wat moet ik nog meer doen om een veilige verbinding open te zetten ?? (naast ssh een een beer van aan passwd)
tnx
You don't need eyes to see, you need vision