AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
There is no magic.
Dat begrijp ik, maar zo'n systeem als ik moet het toch kunnen draaien? Of heb ik gewoonOp maandag 11 maart 2002 00:11 schreef Michiel_van_Akkeren het volgende:
zet alles eens op 16 bits, je merkt het verschil niet, maar het kan een boel in performance schelen
na een jaar alweer een klote systeem
In ieder geval bedankt voor de suggestie.
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Maar misschien staat er wat in het "MoH: AA problemen met hardware" topic.
There is no magic.
morgen allemaal,Op maandag 11 maart 2002 00:11 schreef Michiel_van_Akkeren het volgende:
zet alles eens op 16 bits, je merkt het verschil kwa beeldkwaliteit niet, maar het kan een boel in performance schelen
Hou hem maar op 32bit aangezien de kyro2 alles intern 32bit rendert heb je op 16bit->32bit en andersom geen performance verlies of winst, (3dmark2000 16bit 7010, en met 32bit 7002 bij mij)
kijk even of je in advanced options "volumetric smoke" aan hebt, dat vreet nogal CPU power, zelfs op mijn systeem gaat het traag dan, "volumetric smoke" (weet niet of je het zo schrijft
ik draai MOHAA alles op MAX en HIGH (de ene kan max en de andere setting gaat niet verder dan high
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Het is wonderbaarlijk waar het heen gaat met die luchtige programeurs
Je systeem zou het moeten trekken hoor
Op maandag 11 maart 2002 07:00 schreef Maverick het volgende:
1 gig is echt geen zwaar systeem meer hoor!
Maarja, hij's iig voor mij nog snel zat
Verwijderd
Verwijderd
idd voor mij ookOp maandag 11 maart 2002 07:46 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maarja, hij's iig voor mij nog snel zat
1024*768 en 16 bits is nog net te doen
...
Verwijderd
1800 mhz amd xp
ati radeon 8500
128 mb ddr geheugen
40 gigabite harddisc
het is gewoon een vage ea game die sucken altijd
ten 1ste: je hebt niet zo'n zwaar systeemOp maandag 11 maart 2002 00:09 schreef hives het volgende:
Ik heb net de medal of honor DEMO gespeeld op mijn systeem ( zie signature )
Het spel is absoluut heel stoer daar gaat het niet om maar mijn systeem schokt tijdens het spelen.
Ik heb alles op 32 bit staan en de resolutie op 1024 x 768.
Niet hoog zou je zeggen op zo'n systeem als ik heb.
Maar toch schokt het spel, ik heb soms het idee dat mijn Hercules Kyro II 64 MB het niet trekt....
Wat denken jullie ervan?
En wat kan ik er het beste aan doen?
Ik draai Win2k
Heb direct X 8.1
Heb de nieuwste Kyro 2 driver van de hercules site.
En heb open gl.
ten 2de: MOHAA is REEEEEEEEETE zwaar
Als je de system requirements checkt van het spel is dat echt veel lager dan mijn systeem.
Het moet gewoon superieur kunnen draaien, ik blijf echt uitbreiden... ik heb daar gewoon geen zin meer in.
Als ik er een andere CPU in zal doen zal het wel wat opkrikken maar ik geloof echt niet dat mijn pc er drastisch beter van wordt.
En mijn videokaart gezien heb ik in de tijd gekocht dat iedereen zei dat de kaart THA BOMB zou worden.
En achteraf blijkt dat het een klote kaart is maar ik blijf het stom vinden als je een vette dure pc hebt dat je dan niet eens Medal of Honor kan spelen!
kyroII is op 32bit evensnel als op 16bitOp maandag 11 maart 2002 08:27 schreef SiQDiZ het volgende:
tligt dus aan je kyroProbeer idd 16 bits te draaien. zal wel een berg aan frames schelen
als je me niet gelooft check sites
kyroII rendert ALLES standaard in 32bit
check ook post hier een eindje boven van mister_x
PS: naar systemrequirements moet je nooit kijken
PS2: ik vind die hardware ontwikkeling ook veels te snel gaan
* VeldKoe kapt met pc blijven upgrade.. 't houdt een keer op hoor
dan maar tetris..
AMD 1 Ghz 266 fsbOp maandag 11 maart 2002 13:33 schreef VeldKoe het volgende:
[..]
ten 1ste: je hebt niet zo'n zwaar systeem
Abit kt7a-raid
256 MB RAM Kingston cl2
2 x 20 gb 7200 rpm IBM RAID 0
Pioneer 106s 16 x 40 x
Lite-on 24 x 10 x 40 x
Iomega Zip-drive 100 MB
Spire koeler
Bigtower 300 watt
Hercules Kyro II 64 MB TV-out
Creative Sb live 1024
Ik vind het nogal wat.... en je zou in die tijd toch echt gedacht hebben die zal wel geen enkele moeite hebben met de komende 1,5 jaar games....
Maar het is nog niet eens een jaar later of het is al zover.
En dat ik geen DDR heb enz. enz. hoeft nog niet te zeggen dat ik zo moet dalen in mijn performance.
Een vriend van me draait met een p3 800 MHZ
En met 256 MB ram
En een Hercules Geforce II GTS 64 MB DDR
En wint zelfs nog met gamen.
Dat klopt dan toch niet?
Dan zeg je toch dat het de videokaart moet zijn???
computers zijn leuk maar het gaat soms gewoon te ver.Op maandag 11 maart 2002 13:36 schreef VeldKoe het volgende:
[..]
kyroII is op 32bit evensnel als op 16bit
als je me niet gelooft check sites
kyroII rendert ALLES standaard in 32bit
check ook post hier een eindje boven van mister_x
PS: naar systemrequirements moet je nooit kijken
PS2: ik vind die hardware ontwikkeling ook veels te snel gaan
* VeldKoe kapt met pc blijven upgrade.. 't houdt een keer op hoor
dan maar tetris..
Zo'n hoog budget heb ik nou ook weer niet.
En heb er heel lang over gedaan om dit bijelkaar te krijgen.
En zodra dit soort dingen gebeuren tijdens het gebruiken van je computer wordt ik een beetje teleurgesteld in de hardware.
Het draait hier op 1024*768 met de rest van de instellingen op fast gewoon lekker...
athlon classic 500@750
256 mb pc100/133 sdram
radeon ddr 32mb (7200)
creative sblive... blablabla
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Volumetric smoke wil zeggen dat lichtbundels zichtbaar worden in de rook, verder niksOp maandag 11 maart 2002 06:57 schreef Mister_X het volgende:
[..]
morgen allemaal,
Hou hem maar op 32bit aangezien de kyro2 alles intern 32bit rendert heb je op 16bit->32bit en andersom geen performance verlies of winst, (3dmark2000 16bit 7010, en met 32bit 7002 bij mij)
kijk even of je in advanced options "volumetric smoke" aan hebt, dat vreet nogal CPU power, zelfs op mijn systeem gaat het traag dan, "volumetric smoke" (weet niet of je het zo schrijft) houd in dat als je bv rook hebt, en je schiet er een kogel, of raket ofzo doorheen dat je dan de rook echt opzij ziet gaan (unreal 2 heeft het ook, te zien op in die filmpjes) en daarna vanzelf weer normaal gaat, kijk even of je die aan hebt, voor de rest zou je bv de schaduwen uit kunnen zette, scheelt bij mij ook altijd veel performance en hoe niet persee schaduwen te zien,
ik draai MOHAA alles op MAX en HIGH (de ene kan max en de andere setting gaat niet verder dan high) in 1024*768 32bit, en zonder volumetric smoke draait het goed hiero(zie sys. in sign)
Nou ja.. REEEEETE zwaar nou ook wer niet..Op maandag 11 maart 2002 13:33 schreef VeldKoe het volgende:
[..]
ten 1ste: je hebt niet zo'n zwaar systeem
Het mooie van MOHAA is dat je het met zowel een High-end system kan spelen als een Power-PC..
Ik zelf heb gewoon een High-end sys. maar als ik mijn Videokaart vervang begin ik opnieuw met veel hogere resoluties..
Tbird 1200
256 DDr
80gb hd 7200rpm
Radeon R8500 Pro 275/275
Bij me vervormt het beeld steeds
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Ik denk dat net als bij mij mijn Radeon jouw KyroII de limiterende factor is.
heb je minstens 2 jaar dezelfde hardware
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
probeer bij een bepaalde resolutie al je monitor refresh rates uit !!!!!
Dat kan echt een dag op een nacht schelen bij heel veel spellen.
Ik weet het... het is een heel gekloot maar doe het gewoon een keer, en zie zelf hoe tyfus belangrijk die refreshrates zijn voor een lekker draaiend spel. maar wel eerst je vertical sync op altijd aan zetten, anders werkt het hele verhaal totaal niet.
vertical sync uit zetten is het grootste lachertje aller tijden! daardoor gaat een spel bij voorbaat al klote draaien en het beeld gaat ook nog eens tearen (fukkin ugly modus) je hebt dan wel de hoogste framerates maar je spel LOOPT NIET MOOI VLOEIEND!!!!
zo ik hoop dat ik een beetje duidelijk was
ik speel namelijk altijd in een venster, dan kan ik me desktop in de gaten houden !
Verwijderd
9 van de 10 keer pleurt je performance naar beneden als je in een window speelt...de enige keer die ik me kan herrineren dat dat niet zo was was met met nieuwste f1 telg van ea sports, maar dat is later met een patch gefixt.Op maandag 11 maart 2002 14:21 schreef Maverick het volgende:
maakt het btw veel uit of je in een venster speelt of full sceen??
ik speel namelijk altijd in een venster, dan kan ik me desktop in de gaten houden !
hm, nouja dat moet dan maar, het is iig niet echt te merken, maarja ik heb dan ook een zwaar systeem (zeker 15 kilo!)Op maandag 11 maart 2002 14:31 schreef loekos het volgende:
[..]
9 van de 10 keer pleurt je performance naar beneden als je in een window speelt...de enige keer die ik me kan herrineren dat dat niet zo was was met met nieuwste f1 telg van ea sports, maar dat is later met een patch gefixt.
Dus ja al met al is een 1Ghz zeker als je MoHaa met alles wil spelen te langzaam... en volgens mij is een 1Ghz al weer 2 jaar oud, dus dat van dat 1.5jaar gamen klopt dan toch als je hem in het begin had gekocht
Hoe snel een Kyro is weet ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen.
PC gaming is gewoon duur, maar toch blijft iedereen incl. mezelf upgraden
Verwijderd
Zow! dat wil ik nie op me grote teen krijgenOp maandag 11 maart 2002 14:33 schreef Maverick het volgende:
[..]
hm, nouja dat moet dan maar, het is iig niet echt te merken, maarja ik heb dan ook een zwaar systeem (zeker 15 kilo!)
Upgraden vind ik een van de leukere dingen..Op maandag 11 maart 2002 17:00 schreef Redje het volgende:
Ik had ook een AMD 1Ghz maar wel met Ti500 en MoHaa liep ook niet super, zeker niet slecht maar af en toe even schokkerig. Pas mijn 1Ghz vervangen door een 1.8A P4+RDRAM en nu loopt ie echt lekker.
Dus ja al met al is een 1Ghz zeker als je MoHaa met alles wil spelen te langzaam... en volgens mij is een 1Ghz al weer 2 jaar oud, dus dat van dat 1.5jaar gamen klopt dan toch als je hem in het begin had gekocht
Hoe snel een Kyro is weet ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen.
PC gaming is gewoon duur, maar toch blijft iedereen incl. mezelf upgraden
Ik heb trouwens ook een 1 ghtz met een geforcs256 en ik vind ehm perfect draaien.. nooit schokkerig en toch Goeie resultaten..
En met trots meld dat ik vandaag hem legaal heb besteld..
ik vind het hem waar..
Verwijderd
En dezelfde graphicsOp maandag 11 maart 2002 13:53 schreef Wirf het volgende:
Als je het niet bevalt, hoe snel het met de pc-hardware gaat.... dan koop je toch fijn een playstation?
heb je minstens 2 jaar dezelfde hardware
maar van mij mogen ze wel wat minder hun best doen met die graphics.
langere singleplayer bv
ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij maar ik draai toch echt op 1024*768 alles max oh highest, behalve texture detail op 1na hoogste, draait toch redelijk goed, ja soms zakt de framerate(30poppetjes in beeld tegelijk) maar je kunt zorgen dat je framerate niet hoger dan bijvoorbeeld 50 gaat, hierdoor krijg je niet zo n grote drop in je framerate....... ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb maar dan moet je ff op google kijken ofzoOp maandag 11 maart 2002 13:51 schreef Haay het volgende:
Ikzelf heb een 1,2Ghz Athlon, 512Mb RAM, Radeon 64DDR ViVo en op 1024x768 draait het spel ECHT te langzaam bij mij. Krijg ik niet voldoende fps voor vloeiend spelen. Dus speel ik op 800x600 op 32bit kleur (ik zie duidelijk verschil tussen 16 bit en 32 bit!) maar wel met 16 bit textures, en de meeste dingen op High (niet Highest).
Ik denk dat net als bij mij mijn Radeon jouw KyroII de limiterende factor is.Tijd voor een upgrade naar nieuwe videokaart.........
oja een radeoon ViVo is toch echt ff een stukkie sneller dan een kyro2
___________________________*
op 1280 met alles open, wel een beetje overgeclockt trouwens
in jouw geval gewoon op 1024 draaien, eventueel wat details eruit, zo veel zal dat niet opvallen denk ik
o ja, ik heb trouwens last van 'tearing' tenminste daar lijkt het op, dat ik beweeg en dan dingen als evenwijdige lijnen niet egaal verschuiven waardoor er hoeken in komen ofzoiets, als ik stilsta ziet het er allemaal goed uit
niet echt een ramp maar wel irritant als je er op let
heeft niets met overclocken te maken, en andere drivers helpt ook niks
vsync heb ik ook aan staan, alleen kan ik een optie ervoor in het spel zelf niet vinden
is dat te fixen?
hee, ik zie in NVmax 'digital vibrance' staan
wat is dat? is dat misschien De Oplossing?
nooit van zoiets gehoord eigenlijk
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
___________________________*
meer aan kan ik hem niet krijgen volgens mij
maar als het dus een direct 3D spel is kan ik voorstellen
dat ie in het spel uit kan staan
in elk geval heeft die tearing ellende niet te maken met framerate want hij doet het gewoon altijd, en niet alleen in drukke situaties ofzo
sterker nog, het valt mij alleen op als ik ergens op een rustig moment toevallig naar een muur met lijnen erop ofzo kijk terwijl ik loop
oh, dat digital vibrance is dus niks, geldt alleen voor MX kaarten, dus niet voor die van mij
kan ik vsync niet op een of andere brute manier forcen ofzo? die wil ik toch altijd aan hebben
of kan zoiets aan mijn monitor liggen? het is een goedkope Relisys, misschien kom ik er nu achter waarom dat ding zo goedkoop was
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Kyro heeft GEEN Hardware T&L.
Dat wil meestal toch wel schelen.
En misschien zijn de drivers ervan wel niet helemaal lekker.
Draai hier 1280x1024@16 en alles high. Heb wel volumetric smoke uit staan maar het draait prima. (50-100 FPS)
(Check sig voor systeem)
Verwijderd
goeie tip maatOp maandag 11 maart 2002 14:01 schreef loekos het volgende:
Een ding wat echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk is...
probeer bij een bepaalde resolutie al je monitor refresh rates uit !!!!!
Dat kan echt een dag op een nacht schelen bij heel veel spellen.
Ik weet het... het is een heel gekloot maar doe het gewoon een keer, en zie zelf hoe tyfus belangrijk die refreshrates zijn voor een lekker draaiend spel. maar wel eerst je vertical sync op altijd aan zetten, anders werkt het hele verhaal totaal niet.
vertical sync uit zetten is het grootste lachertje aller tijden! daardoor gaat een spel bij voorbaat al klote draaien en het beeld gaat ook nog eens tearen (fukkin ugly modus) je hebt dan wel de hoogste framerates maar je spel LOOPT NIET MOOI VLOEIEND!!!!
zo ik hoop dat ik een beetje duidelijk was
heeft flink wat gescheeld bij mij
toch stom dat al die zogenaamde 'tweak guides' allemaal aanbevelen vsync uit te zetten
Kan eraan liggen dat je maar 128 DDR geheugen hebt. Ik heb vergelijkbaar systeem (behalve videokaartOp maandag 11 maart 2002 13:20 schreef finelookingme het volgende:
doet hij ook op mijn systeem
1800 mhz amd xp
ati radeon 8500
128 mb ddr geheugen
40 gigabite harddisc
het is gewoon een vage ea game die sucken altijd
Alles minder dan 50 fps vind ik langzaam.Op woensdag 03 april 2002 22:45 schreef webkabouter het volgende:
euhm wat is volgens julle langzaam (aantal FPS?)
Alles onder de 30 a 35 fps is onacceptabel.
Dit alles IMHO natuurlijk
elke game btw
zie specs
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.