Vreemd K7S5A probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Gezocht, maar dit probleem kon ik niet vinden...

Elke ochtend wanneer ik de pc opstart, is de bios gereset naar de standaard instellingen.

Wanneer ik de instellingen weer goed zet, heeft-ie de rest van de dag er geen last meer van, maar wanneer de pc een 'koude start' maakt (dus na een nachtje uitstaan), heb ik weer hetzelfde probleem...

Ik heb de nieuwste bios-versie en ook de batterij is goed (heb al 2 nieuwe geprobeerd)

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
ClearCmos jumpertje in stand 'Clear Cmos'??

Iedereen is mens, maar niet ieder mens kent Latijn.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Mooody
Op zondag 10 maart 2002 23:49 schreef pinockio het volgende:
ClearCmos jumpertje in stand 'Clear Cmos'??

Iedereen is mens, maar niet ieder mens kent Latijn.
niet het geval..

btw...waarom quote je mijn sig? :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

ik heb mijn K7S5A omgeruild om deze reden (zie sig, tot grote tevredenheid). Sommige van deze borden hebben gewoon dit probleem. Op OC workbench is in het ECS forum veel gediscussieerd over dit probleem. O.a. vertragen van booten dmw. uitzetten Quickstart in bios etc. Hielp allemaal niets. Laatste suggestie aldaar is dat de Clear cmos jumper van slechte kwaliteit zou zijn. Deze vervangen door een goeie zou wellicht helpen. Als dat niet lukt... omruilen dat bord.

• Mooody
Op maandag 11 maart 2002 09:52 schreef kleine_beer het volgende:
ik heb mijn K7S5A omgeruild om deze reden (zie sig, tot grote tevredenheid). Sommige van deze borden hebben gewoon dit probleem. Op OC workbench is in het ECS forum veel gediscussieerd over dit probleem. O.a. vertragen van booten dmw. uitzetten Quickstart in bios etc. Hielp allemaal niets. Laatste suggestie aldaar is dat de Clear cmos jumper van slechte kwaliteit zou zijn. Deze vervangen door een goeie zou wellicht helpen. Als dat niet lukt... omruilen dat bord.
ok..dan stuur ik 'm wel terug naar Gistron..

iemand ervaring met retourzendingen aan Gistron?