[LNX] Sql server wil niet ???????

Pagina: 1
Acties:

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb een PC met daarop linux redhat 7.2
ik heb voor school een project waarvoor ik een sql server wil opzetten.
nu heb ik redhat als server geinstalleerd met de optie (sql server) aan. nu wil ik graag weten hoe ik deze kan instellen en via het netwerk kan benaderen????

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Je kan er netjes een howto op nalezen en daar staat hoe die open moet gezet worden! SQL draait op port 3306 udp en je moet de config daar op aanpassen! En dan nog wat ik zou op die server geen grafische omgeving draaien! Dan heb je problematische ervaringen! (Tenminste ikke :()

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

PostgreSQL? mySQL?

Je maakt mij niet wijs dat dit nergens te vinden is.

Verwijderd

op de console eerst even:
code:
1
2
/etc/init.d/mysql start
/etc/init.d/webmin start

doen. (moet je wel webmin geinstalleerd hebben). Daarna connecten met je browser naar: [url="https://localhost:10000"]https://localhost:10000[/url], daar tabblad servers en dan op mysql.

is echt de meest gebruiksvriendelijke oplossing..

En idd, RTFM, dit wordt vrij duidelijk in de docs van mysql uitgelegd. e.e.a. kan ook gewoon op de prompt.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 11 maart 2002 12:04 schreef active2 het volgende:
Je kan er netjes een howto op nalezen en daar staat hoe die open moet gezet worden! SQL draait op port 3306 udp en je moet de config daar op aanpassen! En dan nog wat ik zou op die server geen grafische omgeving draaien! Dan heb je problematische ervaringen! (Tenminste ikke :()
[off-topic-want-dit-gaat-toch-op-slot]

Is je '.'-toets kapot? Je post in alle topics met uitroeptekens. Dat leest erg irritant, vind ik.

[/off-topic]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.