audio/video via kabel over >10meter ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga (zie link in sig) een xcard kopen van sigma voor divx op de tv.

De pc staat op de 1e verdieping en ik wil dus beneden op tv het beeld projecteren.

De aansluiting wil ik doen met svideo/audio bekabeling of met composiet/audio.

Was is over 10 meter kabellengte dan beter, svideo of composiet en is het echt te merken dat de kwaliteit dan lager is of valt dat erg mee ?

Verwijderd

Je kunt beter is S-video gebruiken kwaliteit is een stuk beter (kleur,contrast en scherpte is van hogere kwaliteit).

Verwijderd

Ja en dat is ook goed te zien ook!!!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14
Als je kan kiezen, kies dan voor s-video. Kwaliteit is idd een stuk beter.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:40
SVHS is inderdaad beter, maar aan de andere kant moet ik zeggen dat ik hier ook goed beeld heb door van mijn PCtje naar mijn TV te gaan (15 m) via een audiokabel met 2 tulpstekkertjes eraan.

[removed]

Verwijderd

Ik heb hier mijn oude 50 Ohm Coax (25m) gebruikt (composiet), heb nog nooit zo mooi beeld gehad op mijn tv *D

• Fairy
  • Niet online
Heel mooi, thanx voor de reacties.

PS. zijn voorgesmolten svideokabeltjes van 10 meter zo te koop en zijn ze een beetje betaalbaar ?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14
Of er s-video kabels van 10 meter bestaan durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar van 5 meter bestaan ze in ieder geval wel. Met een verlengkabel moet je de 10 meter dan wel halen.
En hoe duur ze zijn hangt natuurlijk af van de kwaliteit. Zelf betaalde ik voor een s-video kabel, geen hi-end kabel, van 2 meter rond de 11 euro.

• Fairy
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 21:35 schreef Asclepius het volgende:
Of er s-video kabels van 10 meter bestaan durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar van 5 meter bestaan ze in ieder geval wel. Met een verlengkabel moet je de 10 meter dan wel halen.
En hoe duur ze zijn hangt natuurlijk af van de kwaliteit. Zelf betaalde ik voor een s-video kabel, geen hi-end kabel, van 2 meter rond de 11 euro.
Oeiii, pittig.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

s-vhs kabels van 10 meter bestaan. Kosten geen kont ik heb er een voor 2,40 gekocht. Bij scintilla. En de kwaliteit van die kabel is prima.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:40
Op vrijdag 15 maart 2002 20:26 schreef Oscar28 het volgende:
s-vhs kabels van 10 meter bestaan. Kosten geen kont ik heb er een voor 2,40 gekocht. Bij scintilla. En de kwaliteit van die kabel is prima.
Yep, ik heb hier in de tussentijd mijn kabeltje vervangen door SVHS (eentje van 10 meter gekoppeld aan eentje van 5 meter), en de kwaliteit van het beeld is gewoon goed :)

[removed]

Pagina: 1